GAC Aion V – elektrické SUV pre globálny trh s cenou od 16 444 eur

GAC Aion, dcérska spoločnosť pre elektrické vozidlá (EV) skupiny GAC Group, uviedla na trh aktualizované elektrické SUV (športovo-úžitkové vozidlo)  Aion V. Je to prvý model, ktorý sa vyrába v čínskych aj thajských továrňach.

Spoločnosť GAC Aion oficiálne spustila v Číne predaj druhej generácie Aion V,  pričom ponúka sedem verzií s počiatočným cenovým rozpätím od 129 800 RMB (16 444 eur) do 189 800 RMB (24 045 eur). Model Aion V je stredne veľké SUV založené na plne elektrickej platforme AEP od GAC Aion s dĺžkou 4 605 mm, šírkou 1 854 mm, výškou 1 660 mm, a   rázvorom 2 775 mm. Na porovnanie, GAC Aion V Plus prvej generácie má veľkosť 4650/1920/1720 mm s rázvorom 2830 mm. Aion V druhej generácie je menší vo všetkých rozmeroch. Nové auto zároveň jazdí na viaclúčových ráfikoch v štýle okvetných lístkov, so zodpovedajúcimi pneumatikami zo série Maxxis Victra Sport 5 so špecifikáciou 225/45 R19.

Podľa GAC ​​Aion je model navrhnutý tak, aby uspokojil vkus globálnych spotrebiteľov, spĺňal globálne normy kvality a prispôsobil sa globálnym cestným podmienkam a predpisom. Druhá generácia Aion V ponúka dve možnosti motora, pričom motory produkujú maximálny výkon 150 kW a 165 kW a maximálny krútiaci moment 240 Nm pre oba. Všetky jeho varianty sú jednomotorové modely s pohonom predných kolies a všetkým trvá zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 7,9 sekundy, aj keď s rôznymi motormi. Model má tri kapacity batérií 62 kWh, 75 kWh a 90 kWh s dojazdom 520 km, 650 km a 750 km.

Aion V je pripravený aj na extrémne teploty. Elektronický systém vozidla zabezpečuje stabilnú prevádzkovú teplotu vo vonkajších podmienkach od -30 °C do 55 °C spolu s dosiahnutím 50 % zníženia spotreby energie klimatizácie. Nová platforma má iba 400 V architektúru, ale po prvýkrát sa na ňu používa karbid kremíka. GAC Aion potvrdil, že Aion V druhej generácie bude schopný doplniť energiu na  dojazd až 125 kilometrov počas 5-minútového nabíjania a 370 kilometrov za 15-minútové nabíjanie.

Druhá generácia Aion V bude mať variant s možnosťou výmeny batérií, ktorý bude uvedený na trh neskôr, uviedol GAC Aion bez uvedenia konkrétnej časovej osi alebo ďalších podrobností. 8. mája tohto roku podpísali Nio  a GAC ​​Group dohodu o nabíjaní a výmene batérií , v ktorej uviedli, že budú spoločne vyvíjať osobné autá s možnosťou výmeny batérií a stanice na výmenu batérií kompatibilné s modelmi oboch značiek.

Najvyššia výbava je vybavená Lidarom na streche, ako aj 5 milimetrovými radarmi, 11 kamerami a 12 ultrazvukovými radarmi na podporu inteligentného asistenčného systému riadenia ADiGO Pilot napájaného čipom NVIDIA Orin-X.  Bez potreby vysoko presného mapovania môže poskytnúť asistenciu pri riadení (NDA) v mestských oblastiach, ako aj na diaľniciach.

Interiér vozidla má štandardné päťmiestne usporiadanie. Dizajn interiéru je podobný dizajnu predchádzajúcej generácie, s minimom fyzických tlačidiel v aute a obsahuje 14,6-palcovú centrálnu riadiacu obrazovku multimediálneho systému a plný LCD prístrojový panel (rozmer nebol oznámený). Niektoré detaily sú kovové, ako napríklad kľučky dverí a výduchy klimatizácie.

Na stredovej konzole je zdvojený panel  pre bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov a pásik ambientného osvetlenia. Pod stredovou konzolou sa nachádza 6,6 litrový úložný priestor na nápoje, ktorý podporuje vykurovanie, chladenie a mrazenie. Najnižšia teplota môže dosiahnuť -15° Celzia a teplota ohrevu môže dosiahnuť 50° Celzia. Medzi ďalšie konfigurácie patrí belgický audio systém Premium s 8-palcovým subwooferom a deviatimi reproduktormi.

Vo vnútri možno predné sedadlá stlačením tlačidla zložiť a vytvoriť tak vyše 2 metrové lôžko. Vozidlo má samostatne sa vyvíjajúci AI kokpit využívajúci model ADiGO Sense AI. To spĺňa potreby každého cestujúceho a vyvíja sa prostredníctvom interakcie s nimi. Zahŕňa tiež systém vzdelávania iFlytek vo vozidle. Aion V má funkciu V2L, čo znamená, že ho možno použiť na napájanie externých elektrických spotrebičov.

Modernizovaný Aion V je prvým modelom spoločnosti GAC Aion, ktorý sa vyrába v čínskych aj thajských továrňach a spoločnosť GAC Aion uviedla, že model bude v budúcnosti dostupný vo variante s možnosťou rýchlej výmeny batérií na batériových výmenníkových staniciach. Závod GAC Aion v Thajsku bol otvorený 17. júla 2024. Je to   prvý zahraničný závod spoločnosti GAC a v ten istý deň zišiel z montážnej linky Aion V druhej generácie.

Zdroj: cnevpost, carnewschina