GAC Aion V Plus – obnovil dizajn aj ponuku motorov
Elektrický crossover GAC Aion V sa začal predávať v Číne v júli 2020 . Medzitým tento vydarený model bol po miernych úpravách predstavený aj ako Mitsubishi Airtrek. Spoločnosť GAC NE pozorne sleduje tendencie na trhoch a pripravila zmodernizovanú verziu Aion V Plus na spustenie do výroby.
Všetky náznaky mriežky chladiča sú v novom modeli eliminované, preto je hlavným prvkom prednej časti karosérie mohutný nárazník. LED svetlomety sú pôvodné. Dĺžka sa zvýšila o 64 mm, výška sa znížila o osem: dĺžka novinky je 4650 mm, šírka 1920 mm a výška 1720 mm, pričom rázvor náprav medzi osami je 2830mm. Platforma GEP 2.0 znamená McPherson na prednej náprave a viacprvkovú zadnú nápravu.
Rovnako ako v prípade sedanu GAC Aion S Plus, zmeny na vozidle sa neobmedzili reformou karosérie. Výkony ponúkaných elektromotorov sa zvýšili z pôvodných 135 kW (184 k.) až na 165 kW (224 k.) a 200 kW (272 k.). Kapacita lítium-iónovej batérie sa úmerne pokroku zvýšila z doterajšej kapacity 60-80 kWh, na pôsobivých 70-95 kWh, čo sa priaznivo odzrkadlilo na zvýšenom dojazde auta z pôvodných 500 km na veľmi zaujímavých 600 a 702 km (NEDC). Tento dojazd je už plne porovnateľný s dojazdom bežných benzínových áut.
Vertikálne brzdové svetlá sú nahradené tenkými vodorovnými svetlami v novom nárazníku. Dvere batožinového priestoru stratili ostré rohy. Predĺžené zadné svetlá tak ako predtým, vytvárajú ilúziu posuvných dverí. Fialová a jemne zelenkavá farba bola pridaná do palety ponúkaných farieb karosérie určite aj vzhľadom na obľúbenosť modelu u nežnejšej polovičky ľudstva. Pneumatiky sa nezmenili: Continental UltraContact UC6 (255/45 R20).
Namiesto klastra dvoch displejov s uhlopriečkou po 12,3 palca sa odteraz budú pasažieri pozerať na 10,25 palcovú prístrojovú dosku a „televízor“ multimediálneho systému s uhlopriečku 15,6 palca. Elektrický pohon sa aktivuje v momente keď si vodič sadne za volant, čo znamená, že tlačidlo zapnutia / vypnutia motora už tu nie je. Systém ADIGO 4.0 je zodpovedný za sieťové pripojenia (pôvodne tu bola verzia 3.0).
GAC Aion V Plus ponorí vodiča do digitálneho ekosystému s hudbou, videom a online nakupovaním. Pritom fotoaparáty vstavané v interiérovom zrkadle a na stĺpiku riadenia rozpoznávajú tváre pasažierov a monitorujú stav vodiča. Autonómny parkovací systém umožňuje pomocou aplikácii v smartfóne poslať elektromobil samostatne na parkovisko a prostredníctvom aplikácie ho privolať zase späť. Hlasové ovládanie vníma príkazy v čínštine a angličtine. Súčasný Aion V sa predáva za 177 600-239,600 Yuanov (23 415 EUR – 31 589 EUR v prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS). Kedy príde do predaja a koľko bude stáť zmodernizovaný GAC Aion V Plus, zatiaľ nebolo upresnené.
Zdroj: drive