GAC Aion Y – elektrický kríženec MPV a SUV za 13.700 Eur
Nedávno prezentovaný štvrtý model značky GAC s názvom Aion Y, je zaujímavý kríženec SUV a MPV. Sériová verzia modelu je takmer rovnaká ako koncept. V porfóliu značky už existujú elektrické autá, ako sedan Aion S, elektrické SUV strednej veľkosti Aion LX a kompaktný elektrický crossover Aion V. Nové elektrické auto s veľkým dojazdom GAC Aion Y je celkom vydareným krížencom elektrického SUV a priestranného MPV, ktoré využíva modernú koncepciu výrazných línií karosérie a priestranného dizajnu interiéru.
Rozmery AION Y sú porovnateľné s veľkosťou VOLVO XC40: Dĺžka – 4410 mm, šírka – 1870 mm, výška – 1645 mm. Rázvor osí kolies je 2750 mm, svetlosť podvozku je 160 mm. Zavesenie prednej nápravy je typu McPherson, zadnú nápravu odpružuje torzná tyč. Pneumatiky: 215/55 R17 a 215/50 R18, v batožinovom priestore je aj dojazdová rezerva.
Vnútri Aion Y je typické dieťa svojho času, a to znamená, že má relatívne minimalistický interiér s veľkou multimediálnou obrazovkou s diagonálou 14 palcov a digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 10 palcov. Nové elektrické vozidlo s veľkým dojazdom Aion Y má schopnosť pripojiť sa k 5G sieti, môže pracovať poloautomaticky, ako aj skenovať tváre pasažierov a na základe toho nakonfigurovať určité parametre. GAC Aion Y je vybavený snímačmi tlaku v pneumatikách, prednými a zadnými parkovacími senzormi, antiblokovacím systémom bŕzd, systémom distribúcie brzdnej sily, brzdovým asistentom, protipreklzovým systémom, systém kontroly stability karosérie a má šesť airbagov. Okrem toho je nový GAC AION Y vybavený kamerami s kruhovým obzorom a radarmi.
Výrobca predstavil tri verzie elektrického vozidla Aion Y. Najdostupnejšia verzia za 13 700 Eur je dodávaná so synchrónnym motorom o výkone 100kW (136 koní) a krútiacim momentom 225 Nm, ktorý poháňa prednú nápravu. Batéria je lítium-železo-fosfátová s kapacitou 60 kWh. Na jednom nabíjaní prejde 410 km podľa cyklu NEDC. Druhá verzia za 15 100 Eur má výkon motora 184 koní a rovnakých 225 Nm krútiaceho momentu. Batéria je tiež trojkomponentná s kapacitou 70 kWh. Dojazd elektromobilu s touto batériou je 500 km podľa cyklu NEDC. Najvýkonnejšia verzia čínskeho elektromobilu za 19 400 Eur má rovnaký výkon 184 koní a 225 Nm krútiaceho momentu. Jeho batéria je ale s kapacitou až 80 kWh a umožňuje najazdiť 600 km podľa cyklu NEDC. Maximálna rýchlosť na všetkých verziách je elektricky obmedzená na 150 km/h. Rýchle DC nabíjanie nabíja batériu za 40 minút a vo svojej garáži auto nabijete cez AC nabíjanie za 14 hodín.
Záruka na Aion Y je 4 roky, alebo 150 000 km a na batériu – 8 rokov, alebo 150 000 km v závislosti od toho, čo nastane skôr.
Výrobca pripravuje aj ultra lacnú verziu GAC Y Pio, určenú pre taxislužby a zdieľané jazdenie. Tento variant sa viac podobá na minivan a vyznačuje sa zjednodušeným dizajnom bez výsuvných kľučiek dverí a kompletných LED svetlometov, menšími rozmermi a zníženým výkonom.
Dizajnéri týmto výrazným elektromobilom brnkli na módnu strunu mladých ľudí ( písmeno Y od slova Young – mladý, angl.). Škoda, že zatiaľ iba v Číne, lebo naša slovenská mládež by si určite takéto hravé a praktické elektrické auto zaslúžila tiež! Za takú cenu …. ani elektrickú Škodu CityGo nekúpiš!
Zdroj:
Daciaclubmd