GAC-Toyota bZ3X – elektrické SUV je v predpredaji od 13 070 eur. V Číne!

Toyota síce s oneskorením, ale predsa, sa začína aktívnejšie angažovať v sektore elektrických vozidiel. Na podujatí konanom 8. decembra 2024 spoločný podnik GAC-Toyota oznámil, že jeho prvé „čisto elektrické SUV s novou silou“ – bZ3X – sa oficiálne otvorilo pre online objednávky naslepo.  Toyota bZ3X bude dostupná v troch verziách: 430 Air+, 520 Pro+ a 620 Max. Cenové rozpätie v predpredaji je veľmi zaujímavé 100 000 – 200 000 juanov ( približne 13 070 26 140 eur). Oficiálne spustenie predaja vozidla  bude v marci budúceho roka. Zaplatením zálohy vo výške 2 000 juanov (261 eur) si zákazníci môžu vychutnať prednostné doručenie.

Automobilka o GAC-Toyote bZ3X tvrdí, že si osvojil dizajnový jazyk „čisto elektrickej estetiky“ s delenými svetlometmi, skrytými kľučkami dverí, panoramatickým strešným oknom s veľkosťou 1,14 ㎡, začiernenými bočnými zrkadlami, bočnými prahmi a podbehmi kolies. Denné svetlá sú navrhnuté so štíhlym krištáľovým svetelným pásom zloženým zo 112 LED spolu s ôsmimi interakciami svetelného jazyka, ako je štartovanie, vypínanie, nabíjanie a lokalizácia auta.

V pravom dolnom rohu dverí batožinového priestoru je logo „BEV“. Spotrebitelia si môžu vybrať zo siedmich možností farby karosérie: Sky White, Pure Snow White, Distant Mountain Grey, Bright Moon Silver, Vast Black, Sky Pink a Cyber ​​​​Gold. Auto jazdí na 18 alebo 19-palcových diskoch.

Rozmery GAC-Toyota bZ3X sú: 4600 mm na dĺžku, 1875 mm na šírku, 1645 mm na výšku, s rázvorom 2765 mm. Deklarovaná pohotovostná hmotnosť vozidla je 1 690 kg. Vozidlo je teda rozmerovým analógom Toyoty RAV4. GAC-Toyota bZ3X je poháňaná elektromotorom modelu TZ175XSAY501 vyrobeným spoločnosťou Guangzhou Nidec Auto Drive System Co., Ltd. s maximálnym výkonom 150 kW (201 k), spárovaným s lítium-železofosfátovou batériou s kapacitou 50,03 kWh. Táto kombinácia zabezpečí vozidlu dojazd 430 km (v podmienkach testovacieho režimu CLTC). Batéria váži 377,4 kg. Ďalšie dve možnosti dojazdu sú pravdepodobne 520 km a 620 km vzhľadom na názvy výbavy. Oficiálna doba rýchleho nabíjania je 24 minút na dobitie z 30 % na 80 %.

Ďalším pozoruhodným riešením vozidla je jeho pokročilý asistenčný jazdný systém Momenta 5.0 (ADAS), poháňaný čipom Nvidia DRIVE AGX Orin X a realizovaný prostredníctvom 27 senzorov vrátane 11 kamier s vysokým rozlíšením, 12 ultrazvukových radarov, 3- radarov s milimetrovými vlnami a Lidarom, bez spoliehania sa na mapy s vysokým rozlíšením. Podporovaných je viac ako 25 funkcií ADAS, ako napríklad asistent pre obmedzenie rýchlosti, asistent na semafore, parkovanie na diaľku a monitorovanie mŕtveho uhla, aby sme vymenovali aspoň niektoré.

Vo vnútri má kokpit dvojramenný multifunkčný volant, 8,8-palcový LCD prístrojový panel a 14,6-palcovú plávajúcu centrálnu riadiacu obrazovku poháňanú čipom Qualcomm Snapdragon 8155, ktorý podporuje rozpoznávanie hlasu. Zadný rad sedadiel je vybavený výduchmi klimatizácie a sklopnou lakťovou opierkou.

Nechýba ani bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, 32-farebné ambientné osvetlenie, sedem airbagov SRS (Supplemental Restraint System) a audiosystém Yamaha s 11 reproduktormi. Predné sedadlá sa navyše dajú položiť do roviny stlačením tlačidla.

Technickými parametrami síce vozidlo od spoločného podniku GAC-Toyota uprostred konkurencie čínskych elektrických SUV neohúri, ale ani nesklame. Tým podstatným benefitom pre zákazníka je opätovné napĺňanie odkazu svetoznámej japonskej značky spred niekoľkých desaťročí – ponúknuť slušné auto za dostupnú cenu! A v tomto hodnotení napĺňa nové elektrické SUV GAC-Toyota bZ3X dávny odkaz Toyoty na 100%.

Zdroj: gac-toyota, carnewschina