Geely Geome Xingyuan- elektromobil veľkosti Fabie v predaji od 9 021 eur
9. októbra 2024 Geely oficiálne uviedla na trh svoj Geome Xingyuan EV , dostupný v piatich verziách a dvoch modifikáciách dojazdu s cenovým rozpätím 69 800 – 98 800 juanov (9 021 – 12 759 eur). V ponuke sú dva dojazdy na jedno nabitie batérie: 310 km a 410 km podľa testovacej metodiky CLTC . Ako býva v Číne zvykom, oficiálne predajné ceny na Geely Geome Xingyuan sú o takmer 10% nižšie, ako tie, ktoré museli zaplatiť nedočkavci, alebo špekulanti v predpredaji. Videoprezentáciu modelu nájdete v predchádzajúcom článku o tomto vozidle.
1. | 310 km Youth Edition: | 69 800 juanov (9 021 eur) |
2. | 310 km Dream Edition | 77 800 juanov (10 055 eur) |
3. | 410 km Free Edition | 82 800 juanov (10 701 eur) |
4. | 410 km Exploration Edition | 88 800 juanov (11 476 eur) |
5. | 410 km Exploration+ Edition | 98 800 juanov (12 769 eur) |
Okrúhly a roztomilý exteriér Geely Geome Xingyuan je zacielený zvlášť na mladú klientelu a to aj ponukou širokej škály pastelových farieb dvojfarebne vyhotovenej karosérie. Celkovo je dizajn vozidla akoby inšpirovaný „úsmevom“.
Elektrický hatchback Geely Geome Xingyuan meria 4135 mm na dĺžku, 1805 mm na šírku, 1570 mm na výšku s rázvorom 2650 mm. Keďže má šírku karosérie cez 1800 mm, ani na zadných sedadlách nebude málo miesta a vozidlo štandardne pojme päť osôb. Elektrické mestské vozidlo od Geely je teda o niečo väčšie, ako Škoda Fabia poslednej generácie s dĺžkou 4 108 mm, šírkou 1 780 mm a výškou1 459 mm pri rázvore 2564 mm).
Vozidlo má vysoko integrovaný elektromotor 11 v 1 (11 komponentov pohonného systému je integrovaných do kompaktnej jednotky motora, čo výrazne uľahčuje montáž vozidla na výrobnej linke) s výkonom 58 kW (78 k) a krútiacim momentom 130 Nm pre základnú modifikáciu, zatiaľ čo špičkové výbavy sú vybavené elektromotorom s výkonom 85 kW (114 k) a krútiacim momentom 150 Nm. Všetky výbavy majú pohon zadnej nápravy (RWD). Vozidlo má na svoje rozmery vynikajúcu stabilitu, keď v tzv. losom teste dosiahlo rýchlosť prejazdu 75 km/h a maximálna rýchlosť je ohraničená na 140 km/h. Zrýchlenie z 0 na 50 km/h je 3,9 sekundy.
Kapacita trakčného akumulátora je 30,12 kWh alebo 40,16 kWh, čo zodpovedá dojazdu 310 km alebo 410 km podľa metodiky CLTC. Batérie sú vybavené bezpečnostným systémom batérií Shendun od Geely. Doba rýchleho DC nabíjania batérii za 30 % na 80 % jednosmerným prúdom je 21 minút pre menšiu batériu a 24,2 minúty pre väčšiu.
Vozidlo podporuje aj funkciu V2L, teda napájanie externých elektrických spotrebičov od batérie auta s výkonom až 3,3 kW. Takže, kávovar si pokojne môžete nosiť so sebou v aute a pripraviť si osviežujúcu kávu budete môcť hocikde.
Z hľadiska bezpečnosti je vozidlo vybavené pokročilými asistenčnými funkciami, ako sú: adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred opustením jazdného pruhu a automatickým núdzovým brzdením.
Vnútri má vozidlo symetrické usporiadanie palubnej dosky, štandardne je vybavené 8,8-palcovým LCD prístrojovým panelom a multifunkčným volantom. V závislosti od výbavy sú ponúkané dve veľkosti centrálnej riadiacej obrazovky: 10,1-palcová alebo 14,6-palcová. Okrem toho je tu inštalovaný systém Galaxy Flyme Auto vyvinutý spoločnosťou Geely, ktorý prichádza s mobilnou digitálnou mapou od Alibaba Amap, pripojením HiCar/CarLink, 50 W bezdrôtovým rýchlym nabíjaním telefónu a hlasovým asistentom.
Medzi ďalšie konfigurácie patrí diaľkové ovládanie, 256-farebné ambientné svetlá, aktualizácie OTA, bezkľúčový prístup, štyri reproduktory, 6-smerové manuálne nastavenie sedadla vodiča a 4-smerové manuálne nastavenie sedadla spolujazdca už v základnej výbave.
Okrem toho je v celom vozidle 36 odkladacích priestorov vrátane 70 litrov predného kufra, 10 litrovej odkladacej schránky pred spolujazdcom a 20 litrov odkladacieho priestoru pod stredovou konzolou. Štandardný objem zadného batožinového priestoru je 375 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1 320 litrov.
Malý dostupný elektromobil masového segmentu v Čínskej ľudovej republike už majú k dispozícii od niekoľkých výrobcov. Geely sa ale so svojim moderne spracovaným Geome Xingyuan EV medzi nimi určite nestratí. Modely zaujímavých elektrických vozidiel určených predovšetkým do preplnených ulíc moderných veľkomiest, však na európskom trhu výrazne chýbajú. Nuž, nebola by toto práve zaujímavá téma počas nadchádzajúcich rokovaní našej vládnej delegácie v Číne?
Zdroje: carnewschina, škoda-auto,