Geely Geome Xingyuan – malé mestské EV je už v predpredaji za 9 969 eur

Kým európske automobilky, ale aj americká Tesla, dlhodobo sľubujú malý dostupný elektromobil masového segmentu, v Čínskej ľudovej republike sa to výrobcami a modelmi zaujímavých elektrických vozidiel určených predovšetkým do preplnených ulíc moderných veľkomiest, len tak hemží. Pritom ich ceny sú už dnes na úrovni ich veľkostných ekvivalentov so spaľovacími motormi. Hatchback Xingyuan je najnovší prírastok do modelového radu značky Geome, vytvorenej koncernom Geely, pre elektrické vozidlá masového segmentu. Na podujatí 14. septembra 2024 bol oficiálne zahájený predpredaGeely Geome Xingyuan EV , ktorý je k dispozícii v piatich verziách:

1.        310 km Youth Edition:78 800 juanov (9 969 eur)
2.        310 km Dream Edition86 800 juanov (10 981 eur)  
3.        410 km Free Edition91 800 juanov (11 614 eur)
4.        410 km Exploration Edition97 800 juanov (12 373 eur)
5.        410 km Exploration+ Edition107 800 juanov (13 638 eur)

Geely Geome Xingyuan meria 4135 mm na dĺžku, 1805 mm na šírku, 1570 mm na výšku s rázvorom 2650 mm. Pre bližšiu predstavu, je to vozidlo   o niečo väčšie, ako Škoda Fábia poslednej generácie (dĺžka/šírka/výška (mm) 4 108/1 780/1 459,  rázvor: 2564 mm). Spotrebitelia si môžu vybrať zo siedmich farieb: Vanilla Rice, Basil Green, Berry Powder, Milk White, Mousse Silver, Hľuzovková sivá a Sea Salt Blue. Pre vozidlo sa ponúkajú na výber dve možnosti ráfikov: 16-palcové  a 16-palcové ráfiky   z hliníkovej zliatiny.

Pohon vozidla pochádza z vysoko integrovaného elektrického pohonu 11 v 1, spárovaného s lítium-železofosfátovými batériami od CATL a vlastným bezpečnostným systémom batérií Aegis od Geely. Základné výbavy sú vybavené elektromotorom s výkonom 58 kW (78 k)/130 Nm, zatiaľ čo špičkové výbavy sú vybavené elektromotorom s výkonom 85 kW (114 k)/150 Nm. Všetky výbavy  majú pohon zadnej nápravy (RWD).

Kapacita trakčného akumulátora je 30,12 kWh alebo 40,16 kWh, čo zodpovedá dojazdu 310 km alebo  410 km podľa metodiky CLTC. Doba rýchleho DC nabíjania batérie z 30 % na 80 % jej kapacity je 22,8 minúty a 24,2 minúty.

Voliteľne sú k dispozícii aj pokročilé asistenčné funkcie riadenia úrovne 2 vrátane adaptívneho tempomatu, rozpoznávania dopravných značiek, varovania pred opustením jazdného pruhu a automatického núdzového brzdenia. Vnútri je kokpit k dispozícii v dvoch farebných schémach: Sky Mirror White a Wizard Green, poháňaný systémom Flyme Auto OS s 10,1- alebo 14,6-palcovým veľkým centrálnym ovládacím displejom multimédii (v závislosti od výbavy) a 8,8-palcovým LCD prístrojovým panelom pre 410 km Exploration+ Edition.

Medzi štandardné konfigurácie patrí digitálna mapa Alibaba s názvom Amap, ktorá prichádza s možnosťou odpočítavania semaforov, diaľkovým ovládaním mobilného telefónu, externými reproduktormi, elektronickou parkovacou brzdou, prednými bočnými airbagmi a zadným parkovacím radarom. Pritom, 50 W bezdrôtové rýchle nabíjanie, zadné výduchy klimatizácie a 256-farebné ambientné osvetlenie má iba verzia 410 km Exploration+ Edition.

Štandardný objem zadného batožinového priestoru je 375 litrov a objem kufra pod prednou kapotou  je 70 litrov. Po sklopení zadných sedadiel môže maximálny rozšíriteľný objem dosiahnuť 1 320 litrov. Zároveň má  vysúvacia odkladacia schránka pred spolucestujúcim objem 10 litrov.

Zdroj: carnewschina