Geely Geometry G6 – elektrický sedan s OS Huawei Harmony a cenou od 15 314 eur.

10. septembra bol v Číne oficiálne uvedený na trh sedan Geely Geometry G6 modelového radu  2024, dostupný v štyroch modeloch s cenovým rozpätím 119 800 – 147 800 juanov ( približne 15 314 18 893 eur). Tento model  je vlastne iba  faceliftom modelu Geometry A, ktorý prišiel s menšími dizajnovými zmenami a zaviedol určité vylepšenia konfigurácie. Predovšetkým bol pridaný nový základný 100 kW motor a batéria má dizajn bez modulov typu cell-to-pack.

Geometry G6 pre rok 2024 do značnej miery pokračuje v dizajne predchádzajúcich modelov. V prednej časti je svietiace logo značky. Skryté kľučky dverí sa automaticky vysunú, keď sa vodič blíži. Elektrický sedan podporuje bezkľúčový vstup aj bezdotykové štartovanie. Auto jazdí na 16-palcových kolesách (205/60 R16) alebo 17-palcových kolesách (215/50 R17).

V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi z roku 2022 s cenou 149 800 – 189 800 juanov sa cena modelov pre rok 2024 znížila o 30 000 – 42 000 juanov (3 834 5 368 eur). Rozmery elektromobilu sú:  4752 mm na dĺžku, 1804 mm na šírku 1520 mm na výšku s rázvorom 2700 mm, čo je o niečo viac ako u predchádzajúceho modelu s označením Geometry A, z ktorého model G6 vychádza.

Nová Geometry G6 je vybavená predným synchrónnym motorom s permanentným magnetom ponúkaným vo variante  s vysokým a nízkym výkonom. Slabší motor má výkon 100 kW a krútiaci moment 180 Nm s ktorým dosiahne  maximálnu rýchlosť 150 km/h. Výkonnejší motor dosahuje  výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm. Jeho maximálna rýchlosť je 165 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy.

Nové auto je dostupné v dvoch variantoch lítium-železo fosfátového akumulátora: s kapacitou 46,11 kWh alebo s kapacitou 53,3 kWh. Zodpovedajúci čisto elektrický dojazd ( podľa metodiky CLTC) je 410 km a 500 km. Navyše, akumulátor podporuje rýchle nabitie z 30 % na 80 % len za 20 minút, čo je podľa Geely o 33 % rýchlejšie ako u konkurenčných vozidiel v rovnakej kategórii. Kapacita batérie sa môže navýšiť o 100 km už po 8 minútach nabíjania. Okrem toho má batéria rámovú štruktúru z hliníkovej zliatiny a je vybavená vysokopevnostnou ochrannou doskou, ktorá dosahuje stupeň vodotesnosti IP68 a podľa oficiálnych informácií je schopná udržať sa 24 hodín bez otvoreného ohňa v podmienkach tepelného prehriatia.

Interiér má päťmiestne usporiadanie a sedadlá sú potiahnuté imitáciou kože. Elektrické nastavenie sedadla vodiča je štandardom pre všetky modely, zatiaľ čo elektrické nastavenie sedadla druhého pilota je podporované iba v vyšších úrovniach modelu.

Geely  v interiéri elektromobilu  pokryl veľké plochy mäkkými materiálmi šetrnými k pokožke. Je tu trojramenný volant s plochým dnom, úzky obdĺžnikový 10,2-palcový LCD prístrojový panel a 14,6-palcová plávajúca centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému (alebo 10,2-palcová centrálna ovládacia obrazovka pre základné modely).  Operačný systém vo vozidle pochádza z HarmonyOS od Huawei, ktorý podporuje hlasovú interakciu/rozpoznávanie na základe modelu AI, zdieľanie medzi obrazovkami, aktualizácie OTA a Wi-Fi hotspoty. Okrem toho modely základnej úrovne nedostanú  pokročilý systém riadenia úrovne 2 a kožou obšitý volant. Tieto budú mať iba špičkové úrovne modelu. Systém  podporuje pokročilé funkcie riadenia úrovne 2 vrátane adaptívneho tempomatu, automatického núdzového brzdenia a rozpoznávania dopravných značiek.

mať doma priestranný elektrický sedan za cenu Škody Fabie, je dôvod na radosť pre všetkých

Zdroj: carnewschina