Geely s plug-in hybridným systémom EM-i predbieha BYD

Plug-in hybridné vozidlá v Číne naberajú na sile, pričom vedúcou spoločnosťou v tomto sektore je BYD . Ostatné čínske automobilky však pomaly dobiehajú spoločnosť so sídlom v Shenzhene. Napríklad Roewe vlastnený čínskou štátnou automobilkou  SAIC nedávno vytvoril Guinnessov svetový rekord v najdlhšej vzdialenosti prejdenej PHEV s ich sedanom D7 DMHpozri špecifikácie ). Chery Fulwin T10 urobila svetový rekord ako plug-in hybridné SUV s najdlhším zmiešaným dojazdom.  

Automobilka Geely, ktorá je na Slovensku prítomná prostredníctvom značky Volvo, oficiálne odhalila plug-in hybridný systém pohonu vozidiel s názvom  EM-i (NordThor 2.0) s lepšími špecifikáciami ako ponúka podobná  pohonná jednotka BYD DM 5.0 . Plug-in hybridný systém EM-i zahŕňa benzínový spaľovací motor s najvyššou mierou tepelnej účinnosti na svete a elektrický pohon 11 v 1. NordThor 2.0 ponúka zmiešaný dojazd 2 390 km a spotrebu paliva iba 2,67 l/100 km.

Dňa 30. októbra 2024 spoločnosť Geely odhalila najnovší variant svojej platformy NordThor PHEV, ktorá jej umožní konkurovať pohonnej jednotke BYD DM 5.0. Prvým autom s týmto systémom na palube je Geely Starship 7Na trh vstúpil 4. novembra tohto roku.

Pohonné ústrojenstvo Geely NordThor má dve rôzne modifikácie. Prvým je systém EM-P, ktorý je  zameraný na výkon. V súčasnosti ho používajú autá značky Lynk & Co. Ďalším variantom systému NordThor je EM-i. Táto verzia je označovaná aj ako pohonné ústrojenstvo NordThor 2.0.

Plug-in hybridný systém EM-i od  Geely obsahuje 1,5-litrový atmosférický benzínový  motor s najvyššou tepelnou účinnosťou na svete 46,5 %. Predtým mal 1,5-litrový atmosférický benzínový  motor BYD najvyššiu tepelnú účinnosť.  Motor Geely môže navyše používať aj metanol a pracovať pri -35°C.

Systém  Geely EM-i, integruje 11 prvkov elektrického pohonu do jednej pohonnej jednotky, tzv. 11 v 1 a má označenie E-DHT. Táto elektrická pohonná jednotka zahŕňa elektromotory P1 a P3, riadiaci systém, modul SiC, VCU (riadiaca jednotka vozidla), TCU (riadiaca jednotka prevodovky), PDU (jednotka distribúcie energie), prevodovku a aktívny systém G-TCS. Elektromotor P3 systému NordThor 2.0 má maximálny výkon 160 kW (214 k)  a môže sa pochváliť účinnosťou 98,02 %. Celková účinnosť elektrického pohonu 11v1  je 92,5 %, čo je o 0,5 % viac ako pri BYD DM 5.0.

Pohonný systém EM-i obsahuje aj patentovanú technológiu zálohovania pre spaľovací motor a elektromotory P1 a P3. Ak niektorý z komponentov zlyhá, auto bude môcť naďalej normálne jazdiť. Predstavitelia Geely zdôraznili, že crossover Galaxy Starship 7 testovali 2 hodiny pri vysokej rýchlosti 155 km/h. Počas testu auto nevykazovalo žiadne známky zhoršenia výkonu. Systém EM-i má tiež systém tepelného manažmentu so spotrebou energie zníženou o 30 %.

Keď už hovoríme o špecifikáciách, systém Geely EM-i má zmiešaný dojazd 2390 km. Spotreba paliva spaľovacieho motora je 2,67 litra na 100 km. Prvým autom, ktoré si osvojilo systém EM-i sa stal Geely Galaxy Starship 7. Na čínsky trh vstúpil 4. novembra 2024. Podľa informácií MIIT je automobil dodávaný s 1,5-litrovým motorom BHE15-BFN s maximálnym výkonom 82 kW. Je výkonnejší ako systém DM 5.0 od BYD s atmosférickým motorom, ktorý produkuje 74 kW. Vozidlo používa lítium-železo-fosfátovú batériu od SVOLT alebo Sunwoda Electronic.

Zdroj: carnewschina