Geometry A – elektrický sedan od Geely
Elektrický automobil, ktorý počas vývoja bol označený ako Geely GE11, predstavili na mimoriadnej prezentácii v Singapure 11. apríla 2019. Ukázalo sa, že Geely Auto vytvoril nielen ďalšie elektrické auto, ale aj ďalšiu značku – Geometry. Sedan tiež dostal názov Geometry A. Uvádza sa, že pod touto značkou budú uvedené na trh špičkové elektrické modely so špičkovými parametrami a vybavením.
Spoločnosť vysvetľuje voľbu mena auta takto: „Geometria vznikla pred tisíckami rokov, aby opísala svet tak, ako ho videli ľudia. Značka Geometry je víziou spoločnosti Geely do budúcnosti, ktorá využíva technológie na vytváranie udržateľných prostredí a bezpečnej mobility, čo vedie k harmonickému vzťahu medzi človekom a prírodou.
Technické charakteristiky
Rozmery elektrického sedanu sú: dĺžka – 4736 mm, šírka – 1804, výška – 1503, rázvor – 2700 mm. Podľa rázvoru auto spadá do segmentu C, podľa dĺžky by sme ho mohli zaradiť aj do D. Kompromisne: „C+“.
Sedan poháňa elektromotor s výkonom 120 kW (163 k) a maximálnym krútiacim momentom – 250 Nm. Elektromobil zrýchli z nuly na stovky za 8,8 sekundy. Na výber sú dve trakčné batérie: menšia s kapacitou 51,9 kWh, s dojazdom v kombinovanom cykle NEDC 410 km a väčšia s kapacitou 61,9 kWh a dojazdom 500 km. Uvádza sa aj určitá priemerná spotreba energie – 13,5 kWh / 100 km.
Z rýchlej nabíjačky dokáže sedan nabiť svoju batériu z 30% na 80% len za 30 minút. Elektrický automobil môže zdieľať svoju akumulovanú energiu s externým zariadením. Systém Super E Energy Station umožňuje napájanie notebookov, lámp, mikrovlnnej rúry a podobných zariadení zo zásuvky auta kdekoľvek je to potrebné.
Auto používa synchrónny elektromotor s permanentným magnetom. Inteligentný systém riadenia motora optimalizuje dodávku energie do elektromotora a zároveň aj reguluje teplotu trakčnej batérie tak, aby jej poskytla optimálny režim za každého počasia. Skutočná inteligencia sa však začína opisom asistenčných a bezpečnostných systémov vodiča. Spoločnosť tvrdí, že ide o prvý plne elektrický model v Číne s autonómnym riadením „dva plus“ ( takmer „tri“, ale nie celkom).
V praxi to znamená celý rad kamier a radarov, ktoré podporujú adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, ktorá pracuje až do rýchlosti 150 km / h a automatické brzdenie s detekciou chodcov. Elektromobilu dali tiež predné a zadné výstražné systémy pred zrážkou, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, asistent pre jazdu v jazdnom pruhu s podporou pri zmene jazdného pruhu, varovanie pred nebezpečenstvom pri otváraní dverí a pod.
Elektronické doplnky tam nekončia. Sedan má systém pre inteligentné parkovanie s“ jedným tlačidlom“, 360-stupňový kamerový systém zobrazenia okolia auta, inteligentný hlasový asistent, palubný video záznamník, inteligentný predpínač bezpečnostných pásov vodiča, automatické ovládanie diaľkových svetiel. Po prijatí telefónneho hovoru sa na Head-up displeji zobrazí číslo účastníka tak, aby ho videl iba vodič. Odkladací priestor v palubnej doske sa dá uzamknúť pomocou hesla. Pri odovzdávaní vozidla priateľovi, alebo príbuznému môže majiteľ nastaviť rýchlostný limit auta.
Autori vo všeobecnosti venovali zvýšenú pozornosť bezpečnosti sedanu Geometry A. Štruktúra karosérie využíva hliníkové zliatiny a kompozity. Z parametrov pevnosti je z nejakého dôvodu uvedená odolnosť strechy pri prevrátení. Dokáže uniesť hmotnosť 4,12 vlastnej váhy stroja, čo „prekračuje americké normy IIHS“. (Náznak riešenia modelu nielen pre čínskych kupujúcich).
Návrhári Geometry A sa tiež môžu pochváliť parametrom brzdenia z rýchlosti 100 km / h vo vzdialenosti len 37,1 m. Aj keď to nie je rekordná hodnota u cestných modelov áut, stále je to veľmi dobrý parameter. A je to tiež argument v smere na Teslu 3, ktorá keď vstúpila na trh (na základe nezávislých testov) mala dĺžku zastavenia z rýchlosti 97 km / h v hodnote 46,33 m. Neskôr v Tesle upravili nesprávne nastavenie ABS, vykonali aktualizáciu softvéru a znížili brzdnú dráhu na 40 m (priemer v triede).
Číňania starostlivo uvádzajú koeficient odporu vzduchu so štyrmi desatinnými miestami (0,2375). Jedná sa o jeden z najlepších parametrov medzi sériovými automobilmi (sedany triedy Mercedes-Benz A – 0,22, Tesla Model 3 – 0,23, Audi A4 – 0,23). 99,9% modelov na trhu je výrazne menej efektívnych.
Interiér
Vývojári opisujú dizajn sedanu pomocou prívlastkov: „viacrozmerné“, „živé“, „minimalistické“, „elegantné“ a „avantgardné“. Zvonku aj zvonku je tón nastavený výraznými geometrickými tvarmi a vzormi, ktoré sú úplne v súlade so značkou Geometry.
Geely Geometry A majú „ na svedomí“: Peter Horbury (viceprezident pre dizajn) a Guy Burgoyne (vedúci dizajnérskeho centra v Šanghaji, kde bola vytvorená Geometry A). Pod ich dohľadom vytvoriil tento elektrický automobil (zľava doprava, horný rad) – exteriérový dizajnér Ajay Jain, interiérový dizajnér Zhang Hua; spodný rad – návrhárka materiálov a farieb Zhou Feng, aerodynamický inžinier Luo Bianneng.
Ceny a výbavy
Cena na štandardnú konfiguráciu začína od 210 000 juanov (26 615,- Eur podľa aktuálneho kurzu NBS) bez subvencií, alebo od 150 000 juanov (18 296,- Eur ) s vládnymi dotáciami. Konfigurácia s dlhým dojazdom sa začína od 230 000 juanov (28 054,-Eur) bez dotácii, alebo od 170 000 juanov (20 735,- Eur) s dotáciami. Pre porovnanie, model Tesla 3 v Číne začína na 377 000 juanov pre verziu s pohonom zadných kolies a dojazdom NEDC 460 km.
Záver záverovič
Video dolu je z Bieloruska, kde už majú spoločný závod s Geely na výrobu áut. Prezident Lukašenko – čo u nás mainstreem nespomína- je aj veľký fanúšik elektromobilov. Vláda vedie rokovania s Geely o zámere vyrábať Geometry A pre Európu v Bielorusku a podľa náznakov by sa výroba mohla začať už v rokoch 2021- 2022. Okrem iného, už dnes majú v Bielorusku nabíjanie elektromobilov na území celého štátu – ZADARMO ! Nuž čo – nejaký prežitok socializmu! Asi preto, že nebudujú demokraciu ako my – už 30 rokov. Namiesto toho – budujú!
Zdroj:
av.by/news