Geometry E bude najlacnejší elektromobil v ponuke Geely
Značku Geometry pôvodne vytvorila spoločnosť Geely pre elektrické vozidlá v strednom cenovom segmente: išlo o sedan Geometry A a hatchback Geometry C. Rozšírenie ponuky značky sa zatiaľ uberá smerom k lacnejším autám. Vlani na jeseň spoločnosť predstavila malé SUV pod názvom Geometry EX3 za 7 923 EUR a teraz prichádza jeho modernejšia verzia Geometry E, ktorá by sa mala predávať za cenu ešte nižšiu.
Geometry E je v skutočnosti ďalšou evolúciou modelu EX3, ktorý sa sám vracia k benzínovému hatchbacku Geely SC5-RV z roku 2010. Tvar karosérie a dverí pri EX3 zostali rovnaké. Dizajnéri však urobili kus dobrej práce, aby Geometry E dodali moderný vzhľad: predná časť a všetky vonkajšie panely sú nové. Na oboch stranách automobilu sú zásuvky na nabíjanie trakčnej batérie. Skryté kľučky dverí nie sú elektricky výsuvné, ale sú zapustené do dverí pre zlepšenie aerodynamiky vozidla.
Novinka ponúka veľa zaujímavých a neštandardných dizajnových riešení. Svetlá na denné svietenie sa vizuálne „zlúčili“ do jednej súvislej svetelnej línie, ktorá prechádza cez celú prednú časť auta. Spodná skupina svetlometov sa vyznačuje hranatými kontrastnými prelismi. Vzadu dostal elektromobil neštandardné svetlá v tvare bumerangu a malý spojler s úzkym športovým brzdovým svetlom v strede. Výrobca uvádza, že Geometry E je jediným modelom vo svojej triede, ktorý má štandardne plne diódové svetelné zdroje.
Technické charakteristiky
Rozmerovo ide o malé SUV triedy B: dĺžka – 4006 mm, šírka – 1765 mm, výška – 1550 mm. Jednoduchý podvozok má rázvor 2485 mm a polozávislým zadným zavesením. Geometry E je teda o niečo väčšie vozidlo, ako Škoda Fabia. Veľkosť kolies je 16 palcov a svetlá výška vozidla je 148 mm. Paleta farieb karosérie a kontrastné elementy karosérie by mali prilákať mladých kupujúcich.
O pohon elektrického SUV sa bude starať motor Grebo Intelligent Power Technology TZ160XS601. Jeho maximálny výkon je znížený na 61 kW (82 koní) s krútiacim momentom 130 Nm (oproti 70 kW, alebo 95 k. pre model Geometry EX3). Maximálna rýchlosť auta je len 102 km/h. Motor bude fungovať v tandeme s jednostupňovou prevodovkou. Na výber budú dve verzie lítium-železo-fosfátových batérií s kapacitou 33,5 kWh a 39,4 kWh. Podľa toho sa bude líšiť aj dojazd verzii. V prvom prípade to bude 320 km, v druhom – 401 km.
Interiér
S prihliadnutím na mládežnícke predurčenie je interiér elektromobilu vyrobený s použitím kvalitných, mäkkých materiálov, kontrastných farieb a má viac ako 40 rôznych úložných priestorov.
Stereo reproduktory Rhythm Hill je možné vidieť na oboch stranách predného panela. Ale to nie je to hlavné: Geometry E má svoju „vychytávku“. Ide o interaktívny LED indikátor, ktorého názov možno preložiť ako „Svetlo inšpirácie“.
Nachádza sa v strede prístrojovej dosky v blízkosti čelného skla a môže svietiť rôznymi farbami, v rôznych frekvenciách, napr. simulovať tempo dýchania. Okrem niektorých interaktívnych funkcií a komunikácie s hlasovým asistentom indikátor signalizuje aj naštartovanie motora, dobíjanie batérie a či sú dvere otvorené, alebo zatvorené.
Duálnu obrazovku na prístrojovej doske (opäť jediná vo svojej triede) tvorí dvojica 10,25-palcových monitorov. Ide o digitálny prístrojový panel a centrálnu obrazovku. Táto okrem multimédií preberá aj väčšinu ovládacích funkcií chýbajúcich fyzických tlačidiel (napríklad klimatizácie). Okrem toho bude vozidlo podporovať asistenčné funkcie vodiča na úrovni L2. Jeho riadiaca jednotka podporuje systémy na sledovanie značenia ciest, značiek a prekážok, automatické riadenie pohybu auta, atď.
Ďalšie údaje o novinke zatiaľ nie sú k dispozícii. V predaji na čínskom trhu by sa elektrické vozidlá Geometry E mali objaviť pred koncom druhého štvrťroka 2022.