HiPhi Y – vyspelé elektrické SUV s nádychom futurizmu od 42 134 eur

HiPhi je automobilová značka pod spoločnosťou Human Horizons Company vyrábajúca špičkové technologicky vyspelé elektromobily, uvedená na trh v roku 2019. Jej prvým modelom bolo luxusné SUV HiPhi X. Druhým elektromobilom bol sedan HiPhi Z. Obidve tieto vozidlá sú dosť drahé, s počiatočnou cenou 500 000 juanov (63 453 eur) v Číne a 105 000 eur v Nemecku (uvádzacia cena HiPhi Z).

HiPhi X a HiPhi Z
HiPhi Y

Počas tlačovej konferencie 15. júla HiPhi predstavilo svoju najnovšiu ponuku, čisto elektrické SUV HiPhi Y. Tento model, ktorý je umiestnený ako stredne veľké SUV, je tretím prírastkom do radu značky HiPhi s cenou od 339 000 do 449 000 juanov (približne  42 134 eur 55 806 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).

HiPhi Y je SUV strednej veľkosti, ktoré sleduje charakteristický dizajnový jazyk HiPhi. Má obrovské LED svetlá, ktoré dokážu premietať obrázky na cestu pred sebou. Tie sú navzájom spojené tenkým LED pásikom. Nad čelným sklom Y si môžeme všimnúť LiDAR senzor. Znamená to, že sa stane prvým modelom HiPhi s touto funkciou. Model HiPhi Y vôbec nemá kľučky dverí. Namiesto toho sú na každých dverách gombíky. Keď už hovoríme o dverách HiPhi Y, tie sú jeho hlavnou črtou. Zadné dvere sú rozdelené na dva segmenty. Spodná časť zadných dverí sa otvára ako normálne dvere, zatiaľ čo horná časť zadných dverí sa vyklápa dohora. HiPhi Y má elektrické dvere ovládané tlačidlami a obsahuje pohodlnú funkciu, ktorá ich automaticky zatvorí po zošliapnutí brzdy. 

Rozmerovo je  HiPhi Y pomerne veľké auto. Jeho dĺžka je 4938 mm, šírka 1958 mm a výška 1658 mm s rázvorom 2950 mm. Je teda o 84 mm dlhší, o 27 mm užší a o 45 mm nižší ako Nio ES6 NT2.  Predný batožinový priestor má objem až  85 litrov, zatiaľ čo priestor zadného kufra ponúka 692 litrov. Po započítaní objemu zakrytého pod krytom  sa tento rozšíri až na 739 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa priestor kufra ešte zväčší na 1848 litrov.

Pohon modelu HiPhi Y ponúka niekoľko možností. Základný elektromobil je vybavený jediným elektromotorom na zadnej náprave (RWD) s výkonom 247 kW  (336 k.), ktorý je napájaný batériou typu LFP Blade spoločnosti FinDream (výrobca batérií pod BYD) s kapacitou 76,6 kWh. S touto batériou dokáže HiPhi Y prejsť až 560 km na jedno nabitie. Pokiaľ ide o druhú možnosť batérie, tá je ternárna (NMC) batériu od CATL  s kapacitou 115 kWh. S touto batériou bude dojazd HiPhi Y (RWD) na úrovni 810 km. Rovnaká batéria je k dispozícii aj pre verziu  pohonom všetkých kolies (4WD)  v ktorej sa dopĺňa predný elektromotor s výkonom 124 kW (169 k) a spolu so zadným elektromotorom poskytuje autu maximálny kombinovaný výkon 371 kW (505 k) čo by malo stačiť na  dojazd 765 km.

Vnútri dostal HiPhi Y iba päť miest na sedenie. Čisto elektrická platforma umožňuje veľkorysý priestor pre hlavu a nohy v predných aj zadných radoch. Voliteľný dvojitý skladací stolík v zadnej časti poskytuje užívateľom všestranný pracovný priestor alebo priestor na zábavu. HiPhi Y má v interiéri tri obrazovky: jednu pre prístrojovú dosku, jednu pre predného spolujazdca a jednu pre hlavnú obrazovku multimediálneho systému. A ak by tieto monitory nestačili, je tu ešte projekčný displej HUD. 

HiPhi Y obsahuje pokročilú technológiu, vrátane procesora centrálnej riadiacej obrazovky Qualcomm 8155, ktorý umožňuje 25° nastaviteľný uhol sklonu. Pomocou hlasového príkazu „HiPhi GO“ môžu používatelia upravovať rôzne funkcie vozidla. 15-palcová obrazovka spolujazdca má procesor Qualcomm 8250 a podporuje Bluetooth. Všetky modely sú vybavené dokovacou stanicou HiPhi Port v stredovej konzole, doplnenou o nabíjacie rozhranie na pripojenie iPadu.

Stredová lakťová opierka navyše obsahuje 6,4-litrovú schránku  s funkciou  studenú chladničky, alebo ohrievacieho boxu, ktorá je schopná udržiavať teplotu prostredia  medzi -6 °C a 50 °C a podporuje aj diaľkové ovládanie cez mobilný telefón. Zadný rad môže mať dvojitý skladací stolík, päť 60W nabíjacích portov, 50W bezdrôtovú nabíjačku a zabudované Wi-Fi. Vozidlo sa môže pochváliť súpravou 25 reproduktorov s celkovým výkonom 2820W, umožňujúcou využívať audiosystém úrovne 7.1.4. Dostupnosť 25 reproduktorov je voliteľná.

Cenovky

Verzia za 339 000 juanov (42 134 eur) ponúka čisto elektrický dojazd 560 kilometrov ( podľa štandardu CLTC). Má konfiguráciu jednomotorového zadného pohonu s maximálnym výkonom 247 kW (336 k) a maximálnym krútiacim momentom 410 Nm. Verzia za 399 000 jüanov (49 592 eur) je tiež s jednomotorovým zadným pohonom, avšak má predlžený dojazd na 810 kilometrov pri zachovaní rovnakých hodnôt výkonu a krútiaceho momentu. Verzia za 449 000 juanov (55 806 eur) má už dvojmotorový pohon všetkých kolies ( 4WD), dojazd  765 kilometrov, maximálny výkon 371 kW (505 k) a maximálnym krútiacim momentom 620 Nm.

 HiPhi Y bol oficiálne uvedený na trh 15. júla. Podľa HiPhi to bolo medzinárodné podujatie zamerané na šesť hlavných trhov pre HiPhi: Čínu, Japonsko, Spojené kráľovstvo, Nemecko, Nórsko a Saudskú Arábiu. Nie je prekvapením, že HiPhi Y sa najskôr dostane na čínsky trh. Pritom HiPhi už nedávno otvorila predpredaj modelov X a Z v Nemecku a Nórsku. Čo sa týka modelu HiPhi Y, na európsky trh vstúpi až v roku 2024. Kedy toto pekné a vyspelé elektrické SUV objaví v autosalónoch na Slovensku, nie je známe. Tak isto, ako ani to, kedy sa vláda “odborníkov” začne konečne venovať pálčivým problémom v “tejto krajine”!

Zdroj: carnewschina, HiPhi