Hongqi E-HS9 – elektrický luxus po čínsky
Pod čínskou značkou Hongqi („Červená zástava“) sa predtým vyrábali iba limuzíny pre čínsku vládu a drahé automobily. Pred niekoľkými rokmi, keď sa začal nástup segmentu crossoverov, na módnu vlnu naskočil aj materský koncern FAW. Na miestny trh postupne prichádzali vozidlá E-HS3, HS5 a HS7 rôznych veľkostí a teraz je pripravený do výroby aj vlajkový model E-HS9. Ale toto je elektromobil!
Nie, nejedná sa o konkurenciu pre Rolls-Royce alebo Bentley, aj keď vizuálne pôsobí nový Hongqi takým dojmom. Je to dané tým, že pri tvorbe dizajnu mal podiel bývalý dizajnér Rolls-Royce Giles Taylor: FAW ho zlákal v roku 2018. Crossover je vyrobený v rovnakom štýle ako sedan Hongqi H9: spoločnými znakmi sú dvojpodlažné svetlomety, vertikálna mriežka masky chladiča a výsuvné kľučky dverí.
Technické charakteristiky
Elektrické luxusné SUV bude konkurovať automobilom ako BMW X7, alebo Mercedes GLS, aj keď tieto sa zatiaľ vyrábajú len so spaľovacími motormi. Rozmery elektromobilu Hongqi E-HS9 sa s nimi takmer zhodujú: dĺžka – 5209 mm, šírka – 2010 mm, výška – 1731 mm. Rázvor náprav je 3110 mm, čo je ešte viac oproti 3105 mm pre BMW X7 a 3075 mm pre Mercedes. Štandardné kolesá majú priemer 22 palcov a tradičný hrebeň Hongqi na prednej kapote je plný LED diód.
Hongqi E-HS9 sa ponúka v dvoch verziách s pohonom všetkých kolies. Základný má rovnaké elektrické motory na prednej aj zadnej náprave, z ktorých každý produkuje výkon 160 kW (218 k.) a krútiaci moment 350 Nm (spolu 320 kW a 700 Nm). Prvou v predaji bude ale vrcholná verzia, ktorá má vzadu motor s výkonom 245 kW (333 k.) a 450 Nm. Sumárny výkon sústavy je 405 kW (551k.) pri obrovskom krútiacom momente 800 Nm. Takýto crossover dokáže zrýchliť na 100 km / h za 3,9 s.
Na výber sú tri typy trakčnej batérie s kapacitou 85, 99 alebo 120 kWh. Deklarovaný počet najazdených kilometrov na jedno nabitie je 460, 510, respektíve 650 km. Hongqi E-HS9 dokáže nabíjať batériu aj bez kábla – indukčné nabíjanie trvá 8,4 hodiny.
Vo výzbroji elektrického SUV je aj vzduchové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi (dvojité priečne ramená vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu), sedem režimov jazdnej elektroniky a adaptívny tempomat s traťovým autopilotom a v ráfiku volantu zabudovaný kapacitný senzor, ktorý monitoruje prítomnosť rúk vodiča na volante.
Interiér
Predná časť kabíny má štyri obrazovky pred vodičom ( všetky vrátane obrazovky na stredovej konzole sú s dotykovým displejom) a plne elektricky ovládané sedadlá.
Salón je troch typov: pre štyri, šesť a sedem miest. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné v 18 polohách. Aj v zadných radoch je k dispozícii vyhrievanie, ventilácia a masáž. Systémy vozidla umožňujú rozpoznávanie tváre a „analýzu emócií“ cestujúcich. K dispozícii je aj pre cestujúci vzadu centrálna schránka, tri displeje (dve v zadných častiach predných sedadiel a jeden v strede) a výklopné podopierky na nohy.
Cena
Čínski predajcovia Hongqi ohlásili cenu modelu E-HS9 od 600 000 juanov (v nám pochopiteľných peniazoch je to 75 486,89 EUR po prepočte aktuálnym kurzom NBS). Tí čínski funkcionári a úspešní podnikatelia sa ale majú !
Zdroj:
drive2