HOZON Neta V – malé elektrické SUV

20. októbra 2020 začala značka Neta spoločnosti Zhejiang Hozon New Energy Automobile Co., Ltd. (Hozon) sériovú výrobu plne elektrického modelu Neta V. Ide o tretí model značky, ktorý bude umiestnený medzi predtým predstavenými SUV Neta N01 a Neta U.

začiatok sériovej výroby Hozon Neta V

Technické charakteristiky

Rozmery malého elektrického vozidla sú:  dĺžka 4070 × šírka 1690 × výška 1540 mm. Rázvor náprav je 2420 mm. Ak si niekto predstaví Ford Fusion, tak Neta V je rozmerovo takmer identická. Malá, ale pre bežné používanie v meste aj kúsok za mestom plne postačí.

dizajn zadných svetiel Neta V by nezahanbil ani o triedu väčšie auto

Platforma HPC spája „V“ s väčším SUV Neta U, ale elektrický motor s  výkonom 54 kW (75 k, 175 Nm) model prevzal z malého SUV Neta N01. Dizajn ale nemá s touto dvojicou nič spoločné.  Neta V bude s  modelom N01  zdieľať aj batériu od CATL  s kapacitou 38,5 kWh, takže dojazd by mal v rámci cyklu NEDC dosiahnuť 401 km .

pri pohľade zboku vidieť, že s aerodynamikou auta to tiež nebude zlé

Vďaka možnosti rýchleho nabíjania je možné auto nabiť  na 80% za 40 minút.

Interiér

Na stredovej konzole je umiestnená 13,3-palcová dotyková obrazovka, ktorá ovláda nielen multimediálny systém, ale aj väčšinu nastavení vozidla. Vo  výbave novinky nájdeme: ABS, klimatizáciu, dažďový senzor, vyhrievané sedadlá, tempomat, a pod. V interiéri je použitý kvalitný  materiál, ktorý je doplnený eko-kožou s prešívaním v kontrastnej farbe.

interiéru Neta V dominuje veľký displej na stredovej konzole

Medzi modelmi v rovnakej triede je Neta V jediná, ktorá má zabudovaný systém monitorovania vitálnych funkcií. Tento dokáže upozorniť majiteľa automobilu, alebo aktivovať systém prepojený na  záchranku akonáhle zistí, že vo vozidle zostali zavreté nejaké živé bytosti. ( Užitočná funkcia pre zábudlivých rodičov!)

kufor na bežné nákupy postačí

Cena

Predaj vozidiel začal s uvádzacími cenami od 7.545 do  9.560 EUR (po prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS) samozrejme po zohľadnení čínskych vládnych dotácii. Nuž, za takú cenu…

Ani sa nedivím, že sa v Číne predaj elektromobilov medziročne takmer zdvojnásobuje. Na rozdiel od Slovenska!

nabíjacie porty sú nad prednými kolesami

Zdroj:
drive