Huawei DT600L1 – nabíjacia stanica s výkonom 600 kW
Spoločnosť Huawei po tom, ako bola čiastočne vytlačená z trhu mobilných telefónov v “západnom svete”, sa tvrdo tlačí na automobilový trh a už sa ani netvári, že chce byť iba dodávateľom automobilového priemyslu podobným spoločnosti Bosch. Nedávno premenovali svoje elektrické SUV Aito M5 na Huawei Aito M5 a uviedli aj novú značku Aito, čím ukázali, ako vážne to myslia s biznisom v oblasti elektromobility.
Spoločnosť Huawei pritom nie je žiadnym nováčikom ani v oblasti nabíjacích staníc pre elektromobily a ponúka rôzne DC jednosmerné rýchlonabíjačky. Huawei už vyrába DC rýchlo nabíjaciu stanicu DT600L2-CNA1. Tento typ nabíjacej stanice má dva káble, menovité napätie 1000 V a celkový menovitý výstupný výkon 360 kW, pričom výkon jednej linky je 180 kW a maximálny výstupný prúd jednej linky je 250 A. S nabíjacím výkonom 600 kW je však nová superrýchla nabíjačka s označením DT600L1-CNA1 v súčasnosti najvýkonnejšou nabíjacou stanicou, ktorá je k dispozícii mimo USA, čím prekonala 500 kW rýchlonabíjačku vyrobenú spoločnosťou NIO v decembri minulého roka a vyrovnala sa nabíjacej stanici Tesla V4.
Prototyp 600 kW super výkonnej nabíjacej stanice od Huawei bol predstavený 22. marca 2023. Podľa štítku táto nabíjacia stanica podporuje čínsky štandard rýchleho nabíjania DC 2015, pričom poskytuje výstupné napätie 200-1000 V, maximálny výstupný prúd 600 A a maximálny nabíjací výkon 600 kW.
Tesla V4 Supercharger štvrtej generácie rovnaký maximálny výkon 600 kW, zatiaľ čo super rýchla nabíjačka S4 od Xpeng Motors má maximálny výkon “iba” 480 kW.
600 kW super rýchla nabíjačka Huawei dokáže teoreticky poskytnúť elektromobilu 100 kWh za 10 minút nabíjania. Auto zachytené na obrázku hore vedľa nabíjacej stanice je Huawei Aito M5 EV.
Ďalšou informáciou, ktorú nájdeme na typovom štítku, zverejnenom spoločnosťou D1EV, je, že výrobcom je Huawei Digital Energy Technology Co., Ltd., veľkosť nabíjacej stanice je 295/340/1700 mm a číslo modelu je DT600L1-CNA1. Nabíjací kábel je dlhý 3,5 m.
Na základe týchto špecifikácií môžeme povedať, že ide o nabíjačku, ktorú Huawei na svojej oficiálnej stránke nazýva Fusion Charger, ktorá je chladená kvapalinou.
Celkovo vývoj technológie vysokovýkonného nabíjania spoločnosti Huawei odráža jej strategické zameranie na sektor dobíjania energie v odvetví elektrických vozidiel. Pritom hlavným problémom je, že súčasné elektrické vozidlá ešte nie sú technicky pripravené na využitie plného výkonu takýchto nabíjacích staníc, dokonca ani najnovšia 800V platforma. Takže aj s takou výkonnou nabíjacou stanicou si musíme počkať na dobu, kedy si elektromobil doplní energiu 100 kWh za 10 minút, až keď sa nabíjacím výkonom nabíjačiek prispôsobia aj systémy nabíjania batérii v elektrických autách. Elektromobily Huawei, ako napríklad Avatr 11 a Arcfox Alpha S , podporujú platformu 800 V a majú maximálny nabíjací výkon 240 kW a 187 kW. V porovnaní s technológiou 800V vysoko výkonného nabíjania, sa zvýšenie napätia na 1000V môže zdať mierne zlepšené, ale nemusí byť ľahké ho dosiahnuť z hľadiska technického prispôsobenia vozidla.
Zdroj: carnewschina