Hyundai predstavil nový elektrický crossover Ioniq 5

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila sériový elektromobil Ioniq 5. Názov Ioniq nie je nový, spoločnosť Hyundai už pred niekoľkými rokmi pod týmto názvom predstavila pekné päťdverové kupé v hybridnom, aj čisto elektrickom prevedení. Tentokrát predstavili stredne veľký crossover s indexom 5, ktorý zaujal transformačnými schopnosťami a veľkou vnútornou kapacitou interiéru.

Technické charakteristiky

S dĺžkou 4635 milimetrov, šírkou 1890 milimetrov a výškou 1605 milimetrov dostalo elektrické SUV rázvor náprav 3000 milimetrov. Ioniq 5 teda vyšiel o niečo dlhší a nižší ako súčasný Hyundai Tucson, pričom vo vzdialenosti medzi nápravami dokonca prekonáva  Hyundai Santa Fe. Silueta novinky ju zároveň odkazuje na žáner cross-kupé a veľkosť rázvoru (najväčší v triede) podľa výpočtov vývojárov poskytne modelu Ioniq 5 status jedného z najpriestrannejších vozidiel ponúkaných v segmente.

Objem kufra – od 531 do 1 600 litrov, pričom pod prednou „kapotou“ skrýva ďalších 57 litrov batožinového priestoru.

Elektrocrosover je založený na špeciálne vyvinutej platforme E-GMP. Sériová verzia modelu Ioniq 5 sa plánuje vybaviť jedným, alebo dvoma elektromotormi.

Ioniq 5 dostal v základnej verzii  58 kWh batériu a jeden elektromotor na zadnej náprave s výkonom 168 koní s krútiacim momentom 350 Nm. V tejto konfigurácii môže model zrýchliť na 100 km / h za 8,5 s. Model je tiež ponúkaný s 58 kWh batériou a dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 232 koní (605 Nm). V takom prípade trvá zrýchlenie na prvú „stovku“ iba 6,1 sekundy. Novinka môže byť tiež vybavená batériou s kapacitou 72 kWh a jedným elektromotorom s výkonom 215 k. (350 Nm). Takéto auto dokáže zrýchliť na 100 km / h za 7,4 s. Najvýkonnejšou verziou modelu je verzia s pohonom všetkých kolies s rovnakou 72 kWh batériou a dvoma elektrickými agregátmi s celkovým výkonom 302 koní (605 Nm). Zrýchlenie na 100 km / h trvá tejto súprave elektrických koní 5,2 sekundy. Dojazd elektromobilu so zadným pohonom a výkonnejšou batériou sa pohybuje v rozmedzí 470-480km v cykle WLTP. Spolu s tým získalo auto strechu so solárnymi panelmi, ktoré budú zhromažďovať slnečnú energiu a prenášať ju do batérie, aby sa zväčšil dojazd.

Nabíjací systém Ioniq 5 podporuje štandardné nabíjanie napätím 400 V, pričom je pripravený aj na nabíjanie napätím 800 voltov. Elektromobilu bude trvať 18 minút, kým doplní svoju energiu z 10 na 80% a iba 5 minút na získanie energie na prekonanie 100 kilometrov.

Interiér

V interiéri novinky sa používa nielen zadná pohovka pohybujúca sa v rozmedzí 135 milimetrov, ale aj mobilná konzola medzi prednými sedadlami: dá sa s ňou pohybovať v rozmedzí 140 milimetrov a umožňuje presun osoby medzi prednými sedadlami.

odsúvateľná stredová konzola Ioniq 5

Model Ioniq 5 je vybavený plne elektricky nastaviteľnými prednými sedadlami, ktoré sa dajú sklopiť „v optimálnom uhle pre dokonalý odpočinok cestujúcich v bezváhovom stave“. To vám umožní odpočívať a relaxovať počas nabíjania vozidla.

Predné sedadlá sú o jednu tretinu tenšie ako majú iné modely Hyundai, čo by malo poskytnúť ďalší priestor zadným pasažierom. Veľká časť plôch interiéru bude vyrobená s použitím ekologických materiálov, vrátane tých, ktoré sa získavajú recykláciou. Interiér bude obsahovať aj dva 12-palcové monitory: jeden pre prístrojovú dosku a druhý pre multimediálny systém. Elektromobil bude mať aj head-up displej s prvkami rozšírenej reality – prvý pre vozidlá Hyundai.

Ioniq 5 bol tiež vybavený funkciou nazývanou V2L: crossover dostal dva porty (v kabíne a vonku), cez ktoré sa dajú z palubnej batérie nabíjať externé elektrické zariadenia. Vývojári uvádzajú ako príklad elektrické skútre alebo kempingové vybavenie. ( V2L (Vehicle to Load), znamená, že automobil je možné použiť na napájanie vonkajších elektrických zariadení).  Môže dodávať až 3,6 kW energie cez zásuvku namontovanú pod zadnými sedadlami, ako aj cez vonkajšiu zásuvku, ktorá pracuje aj pri vypnutom automobile.

Model je vybavený druhou generáciou diaľničného asistenčného systému. Medzi ďalších elektronických asistentov patrí systém na predchádzanie čelným nárazom, systém sledovania mŕtveho uhla, inteligentný systém obmedzovania rýchlosti, systém sledovania únavy vodiča, automatický systém prepínania diaľkových a stretávacích svetiel a ďalšie.

na predných sedadlách sa vymeníte aj bez opustenia vozidla

 Kupujúci si budú môcť vybrať z deviatich možností laku karosérie, vrátane piatich exkluzívnych odtieňov Ioniq 5, „inšpirovaných prírodou“.

Predaj modelu Ioniq 5 sa začne v prvej polovici roku 2021. Toto je prvý model novovzniknutej podznačky Ioniq. V roku 2022 sa k nemu pripojí model Ioniq 6 a väčší crossover Ioniq 7, ktorý by sa mal objaviť začiatkom roku 2024. Cena za toto zaujímavé auto zatiaľ zverejnená nebola.

Zdroj:
carsweek