IM L6 -elektrický sedan s polotuhou batériou a dojazdom 1 000 km za 29 282 eur

Technologický náskok čínskych výrobcov elektrických áut je okrem iného aj výsledkom vysokej miery inovatívnosti a všemožnej spolupráce technologických gigantov s ich veľkým dôrazom na vlastný vývoj a dôsledné sledovanie technických inovácii a trendov. Použité technológie sú nevyhnutnou súčasťou konkurenčného boja a okrem cenovej politiky sú tiež výrazným faktorom ovplyvňujúcim rozhodovanie veľkej časti zákazníkov. Na vysoko konkurenčnom čínskom trhu elektrických áut je vývoj nových účinnejších technológii neoddeliteľnou súčasťou práce automobiliek v záujme toho, aby sa spomedzi vyše stovky výrobcov áut, udržali na trhu, ktorý neodpustí žiadne zaváhanie.  Na druhej strane, je veľmi pozoruhodná vysoká miera kooperácie medzi rôznymi spoločnosťami, ktoré sú inokedy konkurentmi na trhu. Úcta k výkonu a  výsledkom iných, je okrem prejavu vysokého ocenenia  zároveň hybným motorom a inšpiráciou pre ďalšie napredovanie každej spoločnosti.

Značka IM Motors je výsledkom spolupráce  SAIC Motor Corporation Group , Zhangjiang High-Tech Park a technologického gigantu  Alibaba Group.  Ich nové vozidlo má byť priamou konkurenciou modelom Tesla model 3, Zeekr 007 a Nio ET5. Značka IM Motors v poslednom čase postupne dávkovala informácie o svojom veľmi očakávanom modeli IM L6. Nedávno zverejnila video o tom, že prešiel losím testom bez vodiča pri rýchlosti 71 km/h. Teraz predstavili novú 130 kWh polotuhú batériu sľubujúcou dojazd 1 000 km podľa metodiky CLTC, čo znamená výrazný posun vo vývoji dostupnej kapacity batérie elektrických vozidiel. Nové auto bude mať technológiu inteligentného digitálneho podvozku VMC (Vehicle Motion Control) prvej generácie, vybavenú riadením zadných kolies, inteligentným elektronickým tlmením, vzduchovým pružením a ďalšími funkciami.

Táto technológia umožňuje vozidlu vykonávať jedinečné manévre, ako je „krabie chodenie“ používané pri manévrovaní v úzkych priestoroch a pokročilé paralelné parkovanie. Počas prezentácie bolo oznámené, že IM L6 je k dispozícii v siedmich farbách vrátane šedej, ružovej, žltej, čiernej a bielej. Ostatné farby prídu do výroby neskôr.

V práve zverejnenom videu IM L6 sedan zvláda losí test rýchlosťou 71 km/h. Nie je to taká pôsobivá rýchlosť, kým si neuvedomíte, že to bolo bez vodiča. V období pred májovým uvedením auta na trh SAIC výrazne tlačí na schopnosti auta, najmä pokiaľ ide o jeho „inteligentný digitálny podvozok“ a ukázal, že IM L6 predvádza aj ďalšie takmer nemožné automobilové výkony.

IM L6 je najnovší model značky. Meria 4931 mm na dĺžku, 1960 mm na šírku, 1474 mm na výšku a má rázvor 2950 mm. Elektrický sedan pokračuje v dizajnovom jazyku iných modelov IM. IM L6 je vybavený vlastným motorom s názvom  „Hurricane motor“ s maximálnymi otáčkami 21 000 ot./min. Dvojmotorový model s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD) má dva motory: s výkonom 200 kW na prednej náprave a  379 kW na zadnej náprave. Dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 268 km/h a jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h je na „civilný“ elektrický sedan fantastických 2,74 sekundy.  Pre modely s jedným motorom sú k dispozícii 3 výkonové možnosti elektromotora: 216 kW, 248 kW a 300 kW, ktorý je uložený na zadnej náprave (RWD).

Počas predstavenia spoločnosť IM oznámila, že 900V polotuhá batéria (SSB) je oficiálne pomenovaná Lightyear – „Svetelný rok“. Pri rýchlom DC nabíjaní výkonom 400 kilowattov je možné dodať energiu na  400 kilometrov dojazdu len za 12 minút. IM tvrdí, že dojazd presiahne 1000 kilometrov podľa metodiky CLTC. Táto batéria sa dodáva štandardne s najvyššou výbavou Lightyear Max. Batéria nie je vybavená elektrolytom v úplne v pevnom stave, ale iba v polotuhom stave, čo znamená, že tekutina nesúca energiu obsahuje niektoré pevné látky. Spoločnosť IM Motors tvrdí, že jej 130 kWh polotuhá batéria Lightyear je prvou sériovo vyrábanou polotuhou batériou s ultrarýchlym nabíjaním. Články polovodičovej batérie dramaticky znížili jej celkový vnútorný odpor, čo má za následok ultrarýchle nabíjanie so špičkovým nabíjacím výkonom 400 kW, uviedla spoločnosť IM Motors.Ďalšie varianty sú vybavené dvomi batériami typu NMC so štandardnými tekutými elektrolytmi, 90 kWh a 100 kWh, ktoré poskytujú dojazd 700 – 770 km CLTC.

V interiéri vozidla nájdeme zabudované magnetické prvky na zadnej strane predného sedadla možno použiť na uchytenie telefónu, tabletu alebo zrkadla pre cestujúcich vzadu. Má veľkú panoramatickú strechu. Sklopné zadné sedadlá delené v pomere 60/40 poskytujú väčšiu rozšíriteľnosť pri preprave nadmernej batožiny.

IM L6 je vybavený Nvidia Orin X, Qualcomm 8295 a LiDARom. Predstavuje inovatívne funkcie, ako je Carlog z viacerých uhlov (používanie vstavaných kamier na nahrávanie videozáznamov v aute) a City Drive (poskytovanie lokálneho obsahu na displeji auta). Vozidlo má zabudované aj inteligentné jazdné funkcie. Ďalej je vozidlo vybavené technológiou dynamického sledovania DZT (identifikácia nebezpečných predmetov pomocou 360° kamery). Jeho mestský jazdný asistent NOA má byť uvedený na trh v celej Číne už v priebehu tohto roka. Nové auto tiež ponúka „doplnok Apple ekosystému“, ktorý zrkadlí obrázky z iPhonov na obrazovkách vo vozidle.

Výrobcom vozidiel značky IM je čínska štátna automobilka SAIC. Cena a konfigurácie vozidla boli oznámené tesne pred spustením predobjednávok 08.04.2024. Spoločnosť IM Motors konkrétne uviedla, že štandardná edícia IM L6 Max bude k dispozícii v predpredaji za cenu najviac 230 000 RMB (približne 29 282 eur), edícia IM L6 Max Performance najviac 299 900 RMB (38 181 eur) a edícia IM L6 Max Lightyear ktorá je vybavená polotuhými batériami, bude stáť menej ako 330 000 RMB (42 013 eur).

Zdroj: carnewschina