IM LS6 -elektrický SUV kupé od SAIC s pekným výkonom a dobrou cenou
Automobilová značka IM (čiže Intelligence in Motion) je spoločným výtvorom čínskeho koncernu SAIC (podiel 64 %), internetového giganta Alibaba a správy okresu Shanghai Pudong (po 18 % podielov). V roku 2020 partneri založili spoločnú spoločnosť Zhiji Auto a o dva roky neskôr, jeden po druhom, uviedli na trh dva unifikované modely – elektrický sedan IM L7 a crossover IM LS7 .
Elektrické SUV kupé IM Motors LS6 je tretí model zo spoločného podniku SAIC , Alibaba a Zhangjiang Hi-Tech. Nový elektromobil IM LS6 má status najmladšieho člena rodiny, no v skutočnosti je dosť veľký – len o niečo kompaktnejší ako LS7. Dĺžka – 4904 mm, šírka – 1988 mm, výška – 1669 mm a rázvor – 2950 mm. Päťdverové SUV je navrhnuté v rovnakom štýle, má však trochu pozmenený tvar karosérie s viac skosenou zadnou časťou a menšími proporciami. Ale koeficient aerodynamického odporu Cd je stále celkom slušný – 0,237. Pre názornosť je o 154 mm dlhší ako Tesla Model Y. Objem kufra dosahuje 665 litrov (1 640 l so sklopenými zadnými sedadlami). A LS6 má aj predný kufor s objemom 32 litrov.
Základný model IM LS6 má na zadnej náprave (RWD) jediný elektromotor s výkonom 234 kW (314 k.) a krútiacim momentom 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100km/h je 5,9 sekundy. Elektromotor je poháňaný ternárnou (NMC) batériou s kapacitou 71 kWh, ktorá poskytuje autu dojazd 560 km podľa metodiky CLTC.
Druhý stupeň výbavy IM LS6 má tiež poháňanú iba zadnú nápravu (RWD) a využíva výkonnejší elektromotor s výkonom 253kW (340 koní) a krútiacim momentom 450 Nm. Má tiež väčšiu batériu s kapacitou 90 kWh, ktorej energia stačí na 680 km dojazdu (CLTC).
Tretí stupeň výbavy IM LS6 má na zadnej náprave (RWD) elektromotor s výkonom 384 kW (515 k.) a krútiacim momentom 500 Nm, ktorý zrýchli auto na 100 km/h za 5,5 sekundy. Elektromotor je spárovaný so 100 kWh batériou pre dojazd 760 km podľa metodiky CLTC.
Najvyššia úroveň výbavy ponúka pohon všetkých kolies (4WD) s kombinovaným výkonom sústavy dvoch elektromotorov 586 kW (787 k.) a krútiacim momentom 800 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h u tejto verzie je 3,5 sekundy. Motory napája 100 kWh batéria, ktorá „štvorkolke“ dodáva energiu na dojazd 702 km podľa CLTC.
Vo vnútri má IM LS6 volant v tvare D (letecký volant je k dispozícii ako voliteľná výbava namiesto bežného volantu). Ale hlavnou črtou tohto vozidla je rozmerný 26,3-palcový monitor. Pôsobí ako stredová obrazovka aj prístrojový panel. IMLS6 ponúka aj voliteľnú obrazovku pre spolujazdca s uhloprieškou 15,5 palca. Na stredovom tuneli IM LS6 môžeme vidieť ešte jeden dotykový displej. Pod týmto monitorom sú dva držiaky na poháre a podložka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Volič jazdných režimov sa nachádza sa na stĺpiku riadenia. Sedadlá LS6 využívajú obláčikový vzor čalúnenie, ktorý ponúka pasažierom väčšie pohodlie.
Okrem toho je kokpit vybavený čipom NVIDIA Orin pre jeho pokročilý asistenčný systém riadenia. IM Motors očakáva nasadenie funkcií umožňujúcich jazdu bez vodiča po diaľnici v priebehu tohto roka, pričom pokryje 333 čínskych miest. Mestský systém autonómneho riadenia začne verejné testovanie na konci roka 2023.
Bez uplatnených zliav stojí IM LS6 229 900 – 291 900 juanov (29 895,19 – 37 957,4 eur). V súčasnosti však IM Motors ponúka prvým zákazníkom tohto EV zľavu 12 000 juanov (1 560,43 eur), ktorá potrvá do 12. novembra. V dôsledku toho je aktuálny cenový rozsah LS6 214 900 – 276 900 juanov (27 944,66 – 36 006,87 eur). V rámci tohto cenového segmentu bude IM LS6 konkurovať modelom Nio EC6, Tesla Model Y, Rising R7 (tiež od SAIC) a množstvu ďalších modelov.
Zdroj: carnewschina, saic, autoreview