IM LS6 s 900V platformou a riadením všetkých štyroch kolies od 27 732 eur

Spoločnosť IM Motors začala 30.8.2024 s predpredajom obnoveného IM LS6 na autosalóne v Chengdu s cenovým rozpätím od 229 900 juanov (29 394 eur) do 299 900 juanov (38 344 eur). Takmer po mesiaci, 26. septembra 2024 spoločnosť IM Motors oficiálne uviedla na trh svoje obnovené plne elektrické SUV LS6 s novými a pre radosť zákazníkov, aj nižšími cenami.

Nový automobil vychádza z existujúceho LS6 s vylepšenou konfiguráciou vozidla, pričom vzhľad a interiér zostali konzistentné v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Na výber je päť verzii obnoveného IM LS6 s cenou od 216 900 juanov (približne 27 732 eur podľa aktuálneho kurzu NBS):

Názov verzie IM LS6:pohondojazdplatformacena
Lizard Smart Driving EditionRWD625 km400 V216 900 juanov (27 732 eur)
Lizard Smart Driving Edition s dlhým dojazdomRWD701 km800 V239 900 juanov (30 673 eur)
Lizard Smart Driving Edition s veľmi dlhým dojazdomRWD802 km900 V254 900 juanov (32 590 eur)
Lizard Smart Enjoy Edition s dlhým dojazdomRWD701 km800 V254 900 juanov (32 590 eur)
Super výkonný Lizard Smart Enjoy Edition4WD750 km900 V279 900 juanov (35 787 eur)

Digitálny podvozok Lizard  od IM Motors  a systém riadenia štyroch kolies, ako aj inteligentné jazdné schopnosti sú najvýznamnejšie zmeny obnoveného IM LS6. Inteligentný jazdný systém IM AD 3.0 môže podporovať navigáciu autopilota v meste bez mapy. Zároveň s pridaním riadenia zadných kolies možno ľahšie  realizovať autonómne parkovanie aj s takto rozmerným vozidlom.

Digitálny podvozok Lizard

IM LS6 ponúka sedem vonkajších lakov a dva farebné motívy interiéru. Dĺžka obnoveného IM LS6 je 4910 mm, šírka 1988 mm a výška 1669 mm s rázvorom osí  náprav 2960 mm. V porovnaní s pôvodným modelom IM LS6 (pozri špecifikáciu tu ) vďaka modernizácii podvozku sa dĺžka  zväčšila o 6 mm a rázvor sa zväčšil o 10 mm. Pre porovnanie, IM LS6 je len o 50 mm kratšie, o 16 mm užšie a o 31 mm nižšie,  ako BMW X6.

Verzie IM LS6 s pohonom zadných kolies  (RWD) majú na výber elektromotory s výkonom 216 kW (290 k) a krútiacim moment 450 Nm, 248 kW (333 k)/500 Nm a 300 kW (402 k)/500 Nm. Maximálny výkon verzie s pohonom všetkých kolies 4WD a dvomi elektromotormi je 579 kW (776 k) s vrcholom krútiaceho momentu 800 Nm. Časový rozsah zrýchlenia verzii auta z 0 na 100 km/h je 3,48 – 6,4 sekundy a rozsah najvyššej elektronicky obmedzenej rýchlosti je 210 – 252 km/h.

K dispozícii sú tri varianty akumulátorov: 75 kWh lítium-železofosfátová batéria, ako aj 83 kWh a 100 kWh ternárne NMC lítiové akumulátory, ktoré poskytujú dojazd 625 km, 701 km, 802 km a 702 km podľa metodiky  CLTC. Navyše, vďaka 900 V platforme je  možné dosiahnuť vysokú rýchlosť nabíjania, ktorá dokáže doplniť energiu pre jazdu na vzdialenosť 570 km za 15 minút nabíjania na vysokovýkonnej DC nabíjacej stanici.

Vo vnútri je usporiadanie kokpitu rovnaké ako predtým, vybavené „IMOS Future Smart Cabin“. Veľká obrazovka pozostávajúca z 26,3-palcovej centrálnej riadiacej obrazovky  a  prístrojového panela, 10,5-palcového full LCD disleja pre ovládanie ventilácie a iných nastavení a 15,5-palcovej obrazovky spolujazdca, ktoré sú podporované inteligentným interakčným systémom IM OS. Čip auta bol vylepšený na čip Qualcomm Snapdragon 8295. Pridané sú aj funkcie CarLink a HiCar.

Vylepšené boli aj sedadlá vrátane sedadla spolujazdca  s nulovou gravitáciou nastaviteľnom v uhle 121° a zadný rad sedadiel má režim „leňoška“. Pre “prácechtivých” pasažierov je v aute možnosť ustanoviť aj pracovný stolík, ktorý možno prepojiť s niektorým z interiérových displejov.

Zdroj: bmw, carnewschina