JAC T9 Hunter – elektrická verzia pickupu predstavená v Pekingu

Nadchádzajúci sviatok práce sa čínski pracujúci v spoločnosti JAC rozhodli uctiť tým najprimeranejším spôsobom a na autosalóne v Pekingu predstavili naozajstného “pracanta” určeného hlavne na prácu na vidieku. V duchu doby a v súlade s nastupujúcim trendom znižovania emisii, tento pickup pracuje v úplne bezemisnom režime, keďže o jeho pohon sa starajú 2 elektromotory napájané od trakčnej batérie.

JAC T9 Hunter bude jeden z prvých dostupných plne elektrických pickupov s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies. Je založený na verzii vozidla so spaľovacím motorom.

JAC T9 je stredne veľký pickup, ktorý je v predaji od roku 2020 a ktorý minulý rok prešiel faceliftom. Už od minulého roka je známe, že automobilka JAC vyvíjala elektrickú verziu auta. Produkčná verzia však vyzerá výrazne odlišne od prototypu, čím sa odlišuje aj  od verzie so spaľovacím motorom.

V prednej časti pickupu  JAC T9 – Hunter  je názov používaný predovšetkým na čínskom trhu – vo svojej EV podobe vyzerá teraz úplne inak ako vo verzii so spaľovacím motorom. Mriežka chladiča na spaľovacej verzii je teraz uzavretá a má veľké logo JAC. 18-palcové kolesá majú teraz uzavreté kryty s nižším aerodynamickým odporom, aby sa podieľali na zvýšení dojazdu vozidla. Elektrická verzia má na nákladovom priestore pomocný rám s jednoduchými chrómovými koľajničkami na vrchu bočnej strany.

Elektrická verzia JAC T9 – Hunter   meria 5620 mm na dĺžku, 1965 mm na šírku, 1920 mm na výšku a je dodávaná s nákladným priestorom dlhým 1810 mm. Pohon pickupu  zabezpečujú dva elektromotory:  na prednej náprave 70 kW  elektromotor s krútiacim momentom 176 Nm a na zadnej náprave výkonnejší 160 kW elektromotor, ktorý dokáže dodať krútiaci moment 342 Nm. Batéria s kapacitou 88,02 kWh je lítium-železito fosfátovej chémie  a môže poskytnúť nákladnému automobilu dojazd 500 km.

Na porovnanie, etalón tejto triedy vozidiel – Toyota Hylux 2024 meria 5325 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku, 1815 mm na výšku, má pod kapotou 2,8l vznetový motor s výkonom 150kW a predáva sa za cenu od  66 480 € s DPH.

Vo vnútri sa elektrická verzia JAC T9 sa len málo líši od verzie so spaľovacím motorom, pričom hlavný rozdiel sa zdá byť v tom, že teraz je na stredovej konzole umiestnený  otočný volič  voliča jazdných režimov namiesto tradičnejšej radiacej páky prevodových stupňov. Vozidlo je dodávané so systémom Zhiling 3.0, hlasovým ovládaním niektorých funkcii auta, dvojrežimovou navigáciou, bezdrôtovým nabíjaním mobilného telefónu, 220V zásuvkou a elektrickými sedadlami.

Sú informácie, že JAC pracuje aj na PHEV verzii T9, ktorá má byť uvedená na trh v roku 2025. Okrem toho JAC už predáva EV verziu svojho menšieho nákladného vozidla T8, a to aj na zámorské trhy, ako napr. Keňa.

Akú cenu nastavia manažéri pracujúci na najvyšších poschodiach hlavnej administratívnej budovy koncernu JAC pre elektrický pickup  JAC T9 – Hunter ešte nevieme, ale vzhľadom na dlhodobú snahu čínskych spoločností “odrovnať” všetkých konkurentov na trhu, bude určite nižšia, ako tá, ktorú za vydarený pickup Hylux chce od našich pracujúcich spoločnosť Toyota.

Zdroj: carnewschina, toyota