Jiyue 07 – elektrický sedan s Baidu Apollo má autonómne riadenie úrovne L4
Druhý model značky Jiyue, elektrický sedan 07 , od spoločného podniku Baidu a Geely , bol 10. septembra 2024oficiálne uvedený na trh. Stalo sa tak v relatívne krátkom čase po tom, ako sa koncom minulého mesiaca začal predpredaj modelu Jiyue 07 . Značka umiestňuje Jiyue 07 ako čisto elektrický sedan triedy C a zároveň ako „inteligentné auto z éry umelej inteligencie (AI)“. Okrem toho sa spoločnosť snažila propagovať, že auto je originálny čínsky dizajn a má estetiku AI.
Pravdepodobne najzaujímavejším aspektom Jiyue 07 je špičkový inteligentný jazdný systém Apollo, ktorý bude celoštátne otvorený do konca roku 2024. Ide o systém založený iba na kamerovom vnímaní a je potrebné ho zakúpiť ako voliteľné predplatné na mesačnú alebo doživotnú jednorazovú platbu. Pomocou komplexnej technológie výrobca tvrdí, že systém robí obchádzky bezpečnejšími, zlepšuje svoju schopnosť prechádzať križovatkami a má lepšiu schopnosť meniť jazdný pruh.
Teraz vieme, že existujú tri verzie auta a že najlacnejšia cena je nižšia ako v predpredaji s cenami od 209 900 do 299 900 juanov (približne 26 759 – 38 233 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Verzie sú nasledovné:
štandardná verzia s dojazdom 660 km | 209 900 juanov (26 759 eur) |
Verzia s dlhým dojazdom 880 km | 229 900 juanov (29 309 eur) |
Výkonná verzia s dojazdom 770 km | 299 900 juanov (38 233 eur) |
Vpredu má Jiyue 07 uzavretú prednú mriežku s pásom denných svetiel tiahnucu sa cez celú šírku kapoty. Vozidlo je k dispozícii v šiestich farbách. V spodnej časti prednej masky je lichobežníkový prívod vzduchu. Celkovo má dizajn Jiyue 07 niekoľko futuristických prvkov, napríklad pokiaľ ide o otváranie dverí, ktoré sa vykonáva pomocou tlačidiel namontovaných na stĺpikoch B a C. Celkovo auto vyzerá neuveriteľne elegantne a harmonicky. Táto uhladenosť sa podpísala aj pod vynikajúcim koeficientom odporu vzduchu iba Cd 0,198. Línia strechy dozadu postupne klesá, takže môžeme označiť dizajn auta za podobný typu fastback. Elektrické zadné krídlo sa automaticky zdvihne, keď vozidlo prekročí rýchlosť 95 km/h. Vzadu sú priechodné koncové svetlá. Rozmery Jiyue 07 ( pozri špecifikácie ) sú 4953 mm na dĺžku, 1989 mm na šírku a 1475 mm na výšku, pričom rázvor je veľkorysých 3013 mm.
Obe jednomotorové verzie Jiyue 07 používajú architektúru 400 V, zatiaľ čo pre verziu s dvomi motormi je pripravená 800 V architektúra. Jednomotorové verzie využívajú 200 kW elektromotor namontovaný na zadnej náprave (RWD), ktorý má maximálny krútiaci moment 343 Nm. V dvojmotorovej verzii je výkonnejší zadný motor s maximálnym výkonom 300 kW a 373 Nm spolu s 230 kW elektromotorom na prednej náprave, ktorý dokáže dodať krútiaci moment až 280 Nm.
Základný model používa lítium-železofosfátový akumulátor s kapacitou 71,44 kWh, zatiaľ čo verzie s dlhým dojazdom majú akumulátor typu NCM s kapacitou 100 kWh. Výkonná verzia má prekvapivo o niečo nižšiu kapacitu NCM batérie 93,4 kWh. Batérie poskytujú vozidlu dojazd 660, 880 a 770 km pri použití cyklu merania CLTC. Výkonná verzia má zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Hlavným atribútom nového elektrického sedanu Jiyue 07 je špičkový inteligentný jazdný systém Apollo 2.0, o ktorom výrobca tvrdí, že je schopný dosiahnuť autonómne riadenie úrovne L4, čo bude prvé pre sériovo vyrábané auto so systémom tejto úrovne. Apollo 2.0 je systém založený na kamerovom vnímaní. Na slávnostnom uvedení boli kľúče od auta odovzdané úplne prvému majiteľovi Jiyue 07, ktorým je „zhodou okolností“ Robin Zeng, predseda a generálny riaditeľ batériového gigantu CATL.
Čoskoro bude k dispozícii komplexný model vnímania s vylepšenými schopnosťami detekcie, sledovania, mapovania a porozumenia scéne. Po modernizácii tohto modelu budú vylepšené aj ďalšie funkcie inteligentného kokpitu, vrátane hlasového asistenta SIMO, ktorý prejde na verziu 2.0. To zrejme posunie fungovanie hlasového asistenta ďaleko za rámec tradičného scenára typu otázka-odpoveď, aby sa vytvorila prirodzenejšia interakcia s posádkou auta. Systém poháňa čipset Qualcomm Snapdragon 8295P s výpočtovým výkonom 60 TOPS.
Vo vnútri Jiyue 07 dominuje 35,6-palcový dotykový displej umiestnený na palubnej doske. Táto obrazovka môže fungovať ako jedna jednotka alebo môže byť virtuálne rozdelená na tri segmenty. Ďalším výrazným prvkom je volant v štýle ovládacích strmeňov v lietadle. Navigačný systém je nastavený na mapovanie úrovne jazdných pruhov a auto má aj ambientné osvetlenie.
Štandardne sú v Jiyue 07 k dispozícii nezávislé klimatické zóny pre vodiča, spolujazdca a zadné sedadlá. Na zadnej strane stredovej konzoly môžu cestujúci vzadu využívať 7-palcovú obrazovku na ovládanie klimatizácie, navigácie a médií. Batožinový priestor má objem 581 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1 573 litrov.
Zdroj: carnewschina