LEAP Motor C11 – ako vyrobiť pekný a dostupný elektrický crossover

 Počúvajúc relácie automobilového mainstreemu , poslucháč nevdojak nadobudne presvedčenie, že elektromobily sú len drahou hračkou pre ľudí so “zeleným” mozgom. Vraj ich výroba je drahá a preto sú aj cenovo menej dostupné, ako väčšina áut so spaľovacím motorom. Letmo pozorujúc dianie na ďalekom východe sa však zdá, že na tomto tvrdení niečo nesedí. V predvečer autosalónu v čínskom Šanghaji ponúkame jeden pekný príklad toho, že elektromobil už dnes nemusí byť vôbec drahší, ako podobné auto so spaľovacím motorom.

Dnes si povieme niečo o cenovo dostupnom elektrickom crossoveri s veľkým dojazdom, pohonom všetkých kolies a autopilotom 3. úrovne. Nazýva sa toto elektrické vozidlo – Leapmotor C11. Čínsky   automobilový  výrobca Leapmotor začal predávať svoj tretí model – stredne veľký crossover C11, ktorý sa veľkostne stal konkurentom TESLA Model Y. Leapmotor má vo výrobnom programe tiež elektrické športové kupé  LP-S01 s predným náhonom, vybavené 125-kW elektromotorom a kapacitou batérií 48 kWh, ako aj subkompaktný hatchback  do mestskej premávky T03 s elektromotorom o výkone 55-kW a batériou na 38 kWh.

Základom čínskeho crossoveru LEAP C11 predávaného od začiatku 2021 je modulárna platforma vlastného dizajnu. Rázvor osí kolies je 2930 mm a umožňuje umiestniť do podlahového roštu batérie s kapacitou 90 kWh, hoci je tiež k dispozícii verzia s kapacitou 76 kWh. Celková dĺžka vozidla je 4750 mm, šírka – 1905 mm, výška – 1650 mm, svetlosť podvozku – 180 mm.

Základnú verziu poháňa jediný synchrónny elektromotor na zadnej náprave s výkonom 272 k. a 360 Nm krútiaceho momentu. Batéria je trojzložková o kapacite 77 kWh, má vyhrievanie a chladenie. Dojazd tejto verzie je 480 km podľa  cyklu NEDC. Na100 km / h zrýchľuje za 7,9 s. Druhá verzia je s rovnakým motorom na zadnej náprave, ale  batéria je litiovo-fosforečnanová s kapacitou 90 kWh. Dojazd tejto verzie je 600 km podľa  cyklu NEDC. Tretia verzia e-crossoveru C11 je osadená  dvoma elektrickými motormi,  ktoré sumárne poskytujú výkon  544 koní a 720 Nm. Batéria je tu 90 kWh a dojazd na jednom nabíjaní je 550 km podľa  cyklu NEDC. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne vďaka pohonu všetkých kolies za 4,8 s. Dvojfarebná karoséria, ktoré pozostáva zo 76% z vysoko pevných ocelí, má  harmonický dizajn, bezrámové okná dverí a zatiahnuteľné rukoväte. Uvedený koeficient aerodynamickej odporu Cx je len 0,282 .

Nové čínske elektrické auto LEAP C11 je vybavené snímačmi regulácie tlaku v pneumatikách, antiblokovacím systémom bŕzd, systémom distribúcie brzdnej sily, brzdovým asistentom, protipreklzovým systémom, systémom kontroly stability karosérie a štyrmi airbagmi.

Základná verzia LEAP Motor C11 bude stáť čínskeho spotrebiteľa  po zohľadní štátnej dotácie 20 500 Eur, najvyššia verzia s pohonom všetkých kolies je dostupná za  25 700 Eur. Je to veľmi atraktívny cenník v porovnaní s elektromobilom iného čínskeho výrobcu – NIO. S takými cenami môže LEAPMotor významne kompilovať život pre Teslu Model Y, ktorej výroba je už lokalizovaná v Šanghaji. Záruka na e-crossover LEAPMotor C11 – je 4 roky, alebo 120 000 km a na batériu – 8 rokov, alebo 150 000 km, v závislosti od toho, čo nastane skôr.

Ako sa vám páči cenovo dostupný elektrický crossover LEAPMotor C11 s veľkým dojazdom a pohonom všetkých kolies? Určite by nebol špatnou voľbou ani na slovenské cesty! Ba práve naopak, na našich cestách vyslovene chýba povestná šťuka v stojatých vodách elektromobility. Pospolitý ľud by sa takejto šťuke určite potešil!

Zdroj:
daciaclubmd