Leapmotor C10 pre globálny trh začína predpredaj v Číne za 19 900 eur
Spoločnosť Leapmotor začala s predpredajom modelu C10 v Číne 10. januára 2024 a rovnako ako jej ďalšie dva modely série C v predaji – C01 a C11, je aj model C10 ponúkaný ako elektrické vozidlo s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) a ako batériové elektrické vozidlo (BEV). O tom, že sa jedná o vydarené vozidlo svedčí aj fakt, že Leapmotor C10 získal viac ako 15 510 predobjednávok do 24 hodín od spustenia predpredaja. O tento úspech sa pričinila hlavne jeho atraktívna cena v pomere k hodnotám, ktoré vozidlo ponúka.
Cenové rozpätie Leapmotor C10 vo verzii EREV je 151 800 – 181 800 juanov ( približne 19 389 – 23 221 eur ). Cenové rozpätie verzie C10 vo verzii BEV je 155 800 – 185 800 juanov (približne 19 900 – 23 732 eur). Pre porovnanie, cenové rozpätie najpredávanejšieho SUV v Číne, BYD Song Plus, je 154 800 – 219 900 juanov (19 772 – 28 088 eur). Ide teda o vozidlo za rozumnú cenu.
Leapmotor C10 ponúka šesť úrovní výbavy. Líšia sa najmä množstvom výbavy na autonómne riadenie na palube. V ponuke je päť farieb exteriéru: biela, biela sivá, svetlomodrá, tmavosivá a tmavozelená. Interiér má iba dva odtiene: oranžovú a fialovú. Leapmotor C10 je postavený na architektúre LEAP 3.0 (Four Leaf Clover), ktorá podporuje vozidlá EV aj EREV. Jeho hlavnými výhodami sú zvýšená bezpečnosť, vnútorný priestor, torzná tuhosť a schopnosť nabíjania. Torzná tuhosť C10 dosahuje 40 000 Nm/stupeň.
Celkovo má vozidlo solídne pôsobiaci dizajn spojený s 20-palcovými ráfikmi, skrytými kľučkami dverí a čiernymi vonkajšími spätnými zrkadlami. Vozidlo je zároveň vybavené celkom 30 senzormi vrátane 12 kamier, päť milimetrových radarov, 12 ultrazvukových radarov a Lidarom na streche, čo znamená možné pokročilé funkcie asistencie pri riadení. Leapmotor C10 je primerane veľké rodinné auto, keď jeho rozmery sú: 4739 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku, 1680 mm na výšku s rázvorom 2825 mm. Kvôli prehľadnosti je o 31 mm dlhší, o 9 mm širší a o 4 mm vyšší ako BMW X3.
Verzia BEV má na zadnej náprave elektromotor s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 350 Nm (model TZ220XY002), ktorý napájajú dve možnosti lítium-železofosfátového akumulátora: s kapacitou 52,9 kWh a 69,9 kWh zabezpečujúcich príslušný dojazd 400 km a 530 km ( podľa metodiky CLTC).
Verzia EREV má pod prednou kapotou70 kW 1,5-litrový štvorvalcový spaľovací motor s funkciou predlžovača dojazdu. O pohon vozidla sa stará elektromotor s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 350 Nm (model TZ220XY002), ktorý napája lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 28,7 kWh zabezpečujúca čisto elektrický dojazd 200 km (CLTC). Batérie budú typu LFP vyrobené spoločnosťou CALB, jedným z najväčších výrobcov batérií typu LFP v Číne.
Podporované je rýchle aj pomalé nabíjanie. Nabíjací port sa nachádza na ľavom zadnom blatníku. Pri rýchlom nabíjaní trvá nabitie na 80 % 30 minút. Pri pomalom nabíjaní trvá úplné nabitie na 100 % osem hodín. C10 tiež podporuje nabíjanie 800 V.
Leapmotor C10 má vnútri päť veľmi dobre vypracovaných sedadiel a veľký dotykový displej. Volič režimov jazdy je umiestnený za dvojramenným volantom vpravo. Predné sedadlá navyše podporujú elektrické nastavovanie, vetranie a vyhrievanie; po sklopení predných sedadiel sa vytvorí lôžko so zadnými sedadlami. Leapmotor tvrdí, že sedadlá sú 3D navrhnuté tak, aby zvýšili úroveň pohodlia.
Zvukový zážitok cestujúcim v Leapmotor C10 sprostredkuje 12 reproduktorov. Interiér je dostupný v dvoch farebných prevedeniach: červeno oranžová a šedo fialová. Na palubnej doske je 14,6-palcová centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému s rozlíšením 2,5 kB, ktorá je dodávaná so vstavaným čipom Qualcomm Snapdragon 8295. Čip zároveň poháňa aj operačný systém Leapmotor OS 4.0 a dokáže realizovať hlasovú interakciu s posádkou auta. Kokpit je tiež vybavený obdĺžnikovým full LCD prístrojovým panelom, dvojramenným volantom s plochým dnom, bezdrôtovým nabíjaním mobilného telefónu a audio systémom s 12 reproduktormi. Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii 1050 mm priestoru na nohy.
Leapmotor bol založený v roku 2015. Jeho prvé elektrické vozidlo sa však dostalo na trh v roku 2018. Bolo ním elektrické kupé S01. Aktuálne už Leapmotor pozastavil predaj tohto modelu v Číne. Súčasný modelový rad Leapmotor zahŕňa tri vozidlá: SUV C11 , sedanC01 a mestský automobil T03. Leapmotor C10 je SUV určené pre medzinárodné trhy. Prvýkrát bol predstavený na iAA Mobility v Mníchove na jeseň 2023. Trochu neskôr bol vystavený aj na autosalóne v čínskom Guangzhou.
Čo je ale pre priaznivcov elektrifikovaných vozidiel podstatné, Leapmotor C10 sa dostane na zámorské trhy v júli až auguste tohto roku. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov plánuje Leapmotor uviesť na trh päť nových vozidiel. Budú sa predávať v Európe, Ázii a Tichomorí, na Strednom východe a v Amerike.
Na záver tradične: európski výrobcovia elektrických áut môžu už len smutne pozerať na zadné svetlá ich čínskych konkurentov. Ako nedávno povedal v jednom videu známy český motoristický novinár na portáli ElectroDad: “Koľko pekných elektrických dní im ešte zostáva? ” Čo ponúka európsky trh elektrických áut pod 20 000 eur? Nič!
Zdroj: carnewschina, leapmotor