LEVC L380- elektrické MPV od Geely. Luxus pre osem ľudí po čínsky.
LEVC, výrobca londýnskych čiernych taxíkov, je jednou zo značiek, ktoré vlastní koncern Geely popri Lotus, Zeekr , Volvo a Polestar. Geely vytvoril túto značku ako novú možnosť pre špecializovaný trh veľkých a luxusných vozidiel. LEVC je skratkou London Electric Vehicle Company a koncom júna 2024 uviedol na trh v Číne plne elektrické MPV (Multi-Purpose Vehicle), L380 . Čísla v názve modelu nie sú náhodné, ale odzrkadľujú možnosti konfigurácie sedadiel v interiéri vozidla. Model môže byť nakonfigurovaný s 3 až 8 sedadlami.
V sortimente sú štyri modely a ceny sa pohybujú od 379 000 do 479 000 juanov (48 896 – 61 798 eur). Modely sú nasledovné:
Model (kapacita batérie/počet miest) | cena |
100 kWh 6-miestny (FWD) Air | 379 900 juanov (48 896 eur) |
116 kWh 6-miestny (FWD) Pro | 439 900 juanov (56 753 eur) |
140 kWh 8-miestny (4WD) Max | 479 900 juanov (61 798 eur ) |
140 kWh 6-miestny (4WD) Ultra | 479 900 juanov (61 798 eur) |
Tento zoznam modelov zahŕňa iba 6 a 8-miestne verzie. LEVC pri uvedení na trh ilustroval konfigurácie 3, 4, 5 a 7 sedadiel, ale nie je jasné, či budú mať aj svoje ceny. Odpoveď s najväčšou pravdepodobnosťou spočíva v koľajniciach na podlahe, ktoré dodávajú vozidlu modulárnu schopnosť a možnosť úpravy napríklad 6 miestnej verzie na 4-miestnu už nechávajú na majiteľa. Celkovo sa zdá, že výrobca kladie dôraz skôr na pohodlie, než na to, aby bolo vozidlo len prepravným prostriedkom ľudí. Nezvyčajne je spracovaný aj 8-miestny model L380, ktorý má usporiadanie 2+2+2+2, pričom v druhom a treťom rade sú samostatné stoličky. Jeden z obrázkov interiéru ukazuje, že aspoň niektoré zo sedadiel sa dajú otočiť a vytvoriť tak priestor na stretnutia.
Podľa vyjadrení predstaviteľov spoločnosti, inšpirácia pri tvorbe interiéru vozidla pochádza z cestovania luxusnými leteckými spoločnosťami so sedadlami ako prvotriednymi kreslami, ktoré sa môžu sa nakláňať do polohy na spanie a sú pokryté mäkkou semišovou kožou. Sedadlá kontrastujú s látkami Alcantara, svetlými chrómovanými prvkami a kryštálmi pre zvyšok kabíny.
Dizajn L380 viedol globálny riaditeľ dizajnu LEVC Brett Boydell v Ansty v Coventry, ale vstupy pochádzali z celej dizajnérskej siete Geely. Kupujúci si môžu vybrať z farieb Pearl White, Ink Jade Black, Sapphire Blue a Emerald Green pre exteriér, ktorý bol podľa LEVC inšpirovaný aerodynamikou lietadla. Elektrické MPV má dvojfarebný dizajn na spôsob plávajúcej strechy a dizajn kolies bol ovplyvnený ruským kolesom London Eye.
Elektrické MPV L380 je impozantné vozidlo, ktorémeria 5 316 mm na dĺžku, 1 998 mm na šírku a 1 940 mm na výšku, s rázvorom 3 185 mm. Jazdí na platforme Space Oriented Architecture (SOA) vyvinutej LEVC v spojení s Geely a je to verzia platformy Geely SEA orientovaná na úžitkové vozidlá. Podľa LEVC sa táto platforma v budúcnosti použije na rozšírenie ponuky značky.
Podvozok L380 sa vyznačuje prvou kombináciou dvojitého guľového kĺbu zavesenia McPherson a dizajnu vzduchových pružín vo verziách so špičkovými špecifikáciami, nižšie verzie majú tlmiče s variabilným tlmením CDC. Vysokú pevnosť karosérie zabezpečuje 18 konštrukcii z vysokopevnej ocele, ktorá vozidlu zabezpečuje vysokú torznú tuhosť na úrovni 41 000Nm na stupeň.
Jednomotorové verzie používajú elektromotor s maximálnym výkonom 200 kW a maximálnym krútiacim momentom 343 Nm, ktorý je umiestnený na prednej náprave (FWD). Verzie s dvoma motormi pridávajú rovnaký motor s výkonom 200 kW na druhú nápravu, takže sumárny výkon vozidla s pohonom všetkých kolies (4WD) je 400kW. Zrýchlenie pre verziu s dvoma motormi je len 5,5 sekundy. K dispozícii sú tri kapacity akumulátorov: 100 kWh, 116 kWh a 140 kWh. Verzia batérie s kapacitou 140 kWh je dodávaná od spoločnosti CATL typu 3.0 Qilin, ktorá má energetickú hustotu 200 Wh/kg, ktorá vozidlu poskytuje dojazd 819 km (podľa testovacej metodiky CLTC). Batéria umožňuje vysokovýkonné DC nabíjanie, pri ktorom môže pridať 350 km dojazdu za 15 minút nabíjania.
V prednej časti interiéru vozidla má LEVC L380 LCD prístrojový panel a veľkú plávajúcu obrazovku infotainmentu. Volič jazdných režimov je na páčke na volante a nie na stredovej konzole. Používateľskú skúsenosť zabezpečuje L-OS, čo je technológia digitálnej platformy, ktorá prechádza od čipu po cloud. Jeho srdcom je čip Antora 1000 Pro od eCarX s výpočtovým výkonom 16 TOPS. To môže poskytnúť vysokú úroveň funkčnosti a rozmanitosť obsahu. Systém L-OS vytvára kompletný digitálny operačný systém od asistenčných systémov vodiča až po inteligentný kokpit.
Panoramatická presklená strecha s rozlohou 2,18 m² dodáva kabíne vzdušný pocit, ale dá sa aj inteligentne stlmiť. Pasažieri v druhom rade môžu využívať obrazovky namontované na zadnej strane predných sedadiel. Rôzne prvky dizajnu kabíny čerpajú inšpiráciu z Číny aj Spojeného kráľovstva. K dispozícii sú tradičné čínske vetracie otvory v tvare Ruyi a svetelný efekt meteorického roja spája ikony Londýna vrátane Tower Bridge a Big Ben.
V interiéri je jedenásť airbagov a LEVC tvrdí, že L380 je jediný model vo svojej triede vybavený airbagmi pre všetky tri rady cestujúcich. Samotný bočný hlavový airbag má objem 112 litrov na stranu. V súčasnosti neexistuje žiadne hodnotenie Euro NCAP, ale LEVC očakávajú päťhviezdičkové hodnotenie.
Predaj bude spočiatku obmedzený na Čínu, ale L380 bol navrhnutý s ohľadom na export a predaj sa začne vo Veľkej Británii v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.
Zdroje: carnewschina, cnevpost