Lock-downové elektrizijúce vozidlá
Krajinami starého kontinentu kráča strašiak coronavírusu a tak pre naše blaho nám kompetentní, aj tí menej kompetentní vládni predstavitelia prepísali sedenie doma. Keďže ponuka hodnotných ” uškriekaných ” relácii valcuje – česť výnimkám- všetko pozerateľné v našich televízoroch, nižšie nájdete niečo menej vtieravé. Svet sa totiž nekončí na hranici Ukrajiny a veľa zaujímavého a trochu aj poučného sa deje aj ďaleko na východe. A tak nech sa páči, zopár pohľadov na to, ako si svet automobilovej budúcnosti predstavujú v Číne.
Tí čo vedia niečo po rusky majú výhodu. Tí čo nevedia, pozorne počúvajte a pretože ruština je nám blízky jazyk, určite niečo porozumiete.
Pre tých, ktorým by tieto videá boli veľmi nezrozumiteľné, ponúkam krátky opis videa Výberu aktualít č.1: Spoločnosť VoltAuto pripravuje týždenný výber udalostí na trhu elektromobility, so zameraním na čínskych výrobcov. V našich končinách je táto oblasť automobilového priemyslu ako tak monitorovaná len v oblasti amerických a európskych výrobcov elektromobilov. Pritom sa taktným mlčaním obchádza skutočnosť, že práve Čína je najväčší trh pre elektromobily a práve tu sa predá 47% celosvetovej produkcie elektromobilov. Túto skutočnosť si veľmi dobre uvedomil aj Elon Musk a ideológia-neideológia sa dohodol čínskymi vládnymi predstaviteľmi na vybudovaní prvej svojej zahraničnej fabriky – práve v Číne. Tento príklad usilovne nasleduje aj nemecký koncern VW, ktorého prestaviteľ nezakryte hovorí, že o budúcnosti VW sa bude rozhodovať v Číne. Práve preto buduje v spolupráci s čínskymi výrobcami niekoľko podnikov, kde sa okrem iného vyrábajú aj veľmi pekné VW ID.4 v dvoch verziách. Čína je dnes najväčší výrobca batérii pre EV na svete a túto pozíciu si bude asi dlhodobo udržiavať aj vďaka tomu, že vlastní, alebo kapitálovo kontroluje väčšinu nálezísk cenných kovov na svete. ďalej sú vo videu uverejnené krátke predstavenia čínskych elektromobilov: XPENG P7, BYD Han EV, GAC Aion LX, HYCAN 007 a NIO ES8.
Výber aktualít č.2: Spoločnosť VoltAuto v tomto videu predstavuje rady čakajúcich na vydávanie bezplatných ŠPZ na elektromobily v Číne. Vláda aj týmto spôsobom motivuje občanov ku kúpe bezemisných áut, nakoľko si uvedomuje dlhodobo neudržateľnú smogovú situáciu v mnohomiliónových čínskych veľkomestách. Za ŠPZ na auto so spaľovacím motorom si občania musia priplatiť nie malú sumu. Ďalej nasleduje krátke predstavenie elektrického VW e-Tharu, VW ID.4 Crozz a VW ID.X. Spoločnosť NIO sa rozbieha do Eur´py a prvé predaje ich luxusných elektrických SUV sa začali v Nemecku. V Dánsku sa pripravuje otvorenie dílerských centier tejto spoločnosti, nakoľko tamojšia vláda plánuje výrazne obmedziť predaj áut so spaľovacími motormi už v najbližších rokoch. Nasleduje krátky obzor: BYD e2, NIO ES6, elektrických dodávok BAIC EU5, BAIC X5E a Chery Doplphin EV.
Pokračovanie nabudúce. Zatiaľ seďme doma a dodržiavajme lock-down. Kto ale má chuť, môže si log-down aj užiť. Ale všetko s mierou!