Luxeed R7- elektrické SUV kupé je už v oficiálnom predaji od 33 184 eur
Tento elektromobil nie je žiadne priemerné auto so základnou výbavou a slabým motorom tak, ako by sa to mohlo zdať z pohľadu na jeho cenu. Toto vozidlo je pomerne veľké elektrické SUV kupé, nasýtené špičkovými elektronickými systémami od giganta IT oblasti s obrovským technologickým zázemím spôsobilým vytvárať špičkové technické riešenia a produkt jeho spolupráce s jednou z najväčších čínskych automobiliek.
24. septembra 2024 bol spustený oficiálny predaj Luxeed R7 . Značka Luxeed je vytvorená ako produkt spolupráce medzi Chery a Huawei. Vozidlá značky sú napojené do ekosystému Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Predpredaj auta sa začal 10. septembra 2024 a ako už býva pri oficiálnom uvedení na trh zvykom, ceny sú o niečo nižšie ako pri predpredajoch. Prekvapilo aj to, že v skutočnosti existujú skôr štyri verzie ako tri, ktoré boli oznámené počas predpredajnej konferencie. Ceny za Luxeed R7 sa pohybujú od 259 800 do 339 800 juanov (33 184 – 43 403 eur). Verzie vozidla sú nasledovné:
Luxeed R7 RWD 82 kWh Pro | 259 800 juanov (33 184 eur) |
Luxeed R7 RWD 82 kWH Max | 299 800 juanov (38 293 eur) |
Luxeed R7 RWD 100 kWh Max | 319 800 juanov (40 848 eur) |
Luxeed R7 AWD 100 kWh Ultra | 339 800 juanov (43 403 eur) |
Luxeed R7 je druhý model značky Luxeed . Hoci ide o SUV kupé, jeho celkový dizajn je podobný prvému modelu, elektrickému sedanu S7 . To platí najmä vpredu s uzavretou mriežkou “chladiča” a dizajnom svetlometov. Hoci spoločnosť Huawei veľmi rada zdôrazňuje, že nevyrába autá, všetky návrhy v ekosystéme HIMA majú podobný dizajn. Kupujúci si môžu vybrať zo šiestich farieb: Ceramic White, Space Grey, Gilded Black, Cosmopolitan Red, Phantom Purple a Sunny Blue. K dispozícii sú aj voliteľné červené brzdové strmene Brembo pre športovejší vzhľad.
Luxeed R7 je pomerne veľké auto s rozmermi 4956 mm na dĺžku, 1981 mm na šírku a 1634 mm na výšku s rázvorom 2950 mm. Vozidlo je štandardne dodávané s 20-palcovými kolesami s možnosťou aj 21-palcových kolies. Hoci niektorí ľudia považujú Luxeed R7 za konkurenta Tesly Model Y, auto je v skutočnosti až o 206 mm dlhšie a je dokonca väčšie ako BMW X6. Okrem toho má Luxeed R7 najnižší odpor vzduchu pre sériovo vyrábané SUV s Cd 0,219.
Luxeed R7 má dvojité lichobežníkové zavesenie vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Má tiež plynulé variabilné tlmenie a vzduchové pruženie. SUV-kupé dostalo podvozok Tuling. Inteligentné vnímanie stavu vozidla (iVSE) umožňuje Luxeed R7 bezpečne sa pohybovať v rôznych typoch podmienok, vrátane terénnych . Pomocou prvého aktívneho systému riadenia zákrut, ktorý využíva brzdenie, vektorovanie krútiaceho momentu a dvojmotorové riadenie krútiaceho momentu na štyroch kolesách, dokáže presne sledovať cestu, čím sa znižuje efekt nestability v zákrutách. Výrobca tvrdí, že Luxeed R7 má o 3 % väčšiu stabilitu ako Tesla Model Y a o 18 % vyššiu ako BMW X6.
Luxeed R7 nechýba ani inteligentná funkcia tempomatu pri jazde z kopca, ktorá dokáže adaptívne regulovať rýchlosť vozidla a obmedziť zásahy vodiča do pedálov. Výsledkom je väčšia rekuperácia energie a menšie zahrievanie bŕzd. Luxeed R7 vybavený týmto systémom vyžaduje o 67 % menej brzdných zásahov ako Tesla Model Y a o 63,8 % menej ako BMW X6. Aj vďaka inteligentnému podvozku dosiahol Luxeed R7 pri tzv. losom teste rýchlosť prejazdu 82,3 km/h.
Všetky verzie Luxeed R7 štandardne používajú 800V vysokonapäťovú platformu z karbidu kremíka. Verzie Pro a Max využívajú 215 kW elektromotor namontovaný na zadnej náprave (RWD), zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) Ultra pridáva aj 150 kW motor na prednú nápravu. Čas zrýchlenia pre verziu s dvoma motormi je len 3,9 sekundy. Verzia Pro je dodávaná iba s 82 kWh batériou, zatiaľ čo Max má na výber medzi týmto alebo väčším 100 kWh akumulátorom. Dojazdy pre tieto batérie sú 667 km a 802 km, podľa testovacieho systému CLTC. Verzia Ultra s pohonom všetkých kolies (4WD) je k dispozícii iba s väčším 100 kWh akumulátorom a má dojazd až 736 km. 800V vysokonapäťová platforma umožňuje aj rýchle nabíjanie, keď päťminútovým výkonným DC nabíjaním sa dojazd zvýši o 200 km alebo po 15 minútovom nabíjaní auto môže dostať energiu na ďalších 400 km.
Elektronický systém auta využíva operačný systém Huawei Harmony. Modely Pro sú vybavené 15-reproduktorovým zvukovým systémom, zatiaľ čo všetky ostatné verzie vozidla majú 17-reproduktorový zvukový systém s výkonom 1000 W. Pre cestujúcich na zadných sedadlách sú k dispozícii zábavné obrazovky. Zábavný systém je dodávaný s Huawei MagLink spolu s Huawei Sound. Verzia Pro príde so systémom Huawei Qiankun ADS 3.0 založeným na kamerovej vízii. Verzie Max aj Ultra pridávajú 192-riadkovú Lidar jednotku Huawei na vyššie využitie celého systému Qiankun.
Vnútri majú kupujúci na výber zo štyroch farebných schém: White Sand Apricot, Amber Brown, Feather Red a Hľuzovková hnedá. Luxeed prirovnáva interiér k jachte. Štandardne je vozidlo vybavené 12,3-palcovým LCD prístrojovým panelom a 15,6-palcovou obrazovkou infotainmentu. V stredovej konzole je tiež 8,2-litrová chladnička, ktorá dokáže regulovať teplotu od 3 do 50 °C.
Štandardne sa Luxeed R7 dodáva so sedadlom vodiča s možnosťou nastavenia do polohy s tzv. nulovou gravitáciou spolu s elektricky nastaviteľnými sedadlami v druhom rade. Verzia Max pridáva sedadlo s nulovou gravitáciou aj pre spolujazdca, ktoré podporuje 18-smerné nastavenie, 10-bodovú masáž a vyhrievanú opierku nôh s dĺžkou 340 mm. Všetky sedadlá sú navyše štandardne vybavené vyhrievaním, ventiláciou a masážnymi funkciami. Predný aj zadný rad majú dvojvrstvové tepelne a zvukovo izolované sklá.
Batožinový priestor má 837 litrov pri použití trojdielneho dizajnu a je dostatočne veľký na to, aby sa doň zmestili tri 28-palcové a jeden 20-palcový kufre. Po sklopení sedadiel sa objem zväčší na 2130 litrov. K dispozícii je tiež 52-litrový predný batožinový priestor, ktorý má nový systém otvárania. Pri zaradení voliča jazdných režimov v polohe P, ak sa na kapotu dvakrát zaklope, tak sa veko prednej kapoty otvorí.
Hromadné dodávky verzií Max a Ultra sa začnú 15. októbra 2024 a s dodávkami Pro verzie môžu rátať zákazníci až od 15. novembra 2024. Ak vozidlo dorazí aj do Európy, ako to deklarujú jeho tvorcovia, tak aj po zavedení doplnkových ciel vymyslených “eurokomisiou” na ochranu domácich výrobcov, asi narobí poriadny prievan v jeho segmente. Žiaľ, že to opäť zaplatia bežní občania a “domácim” výrobcom elektrických vozidiel to určite nepomôže dohnať ich technologické zaostávanie.
Zdroj: carnewschina