Luxeed S7 -elektrický sedan od Huawei a Chery má 496 koní a špičkové technológie
Nedávno, počas procesu homologizácie pre domáci trh odhalil čínsky regulátor – ministerstvo priemyslu a informačných technológii (MIIT) elektrické vozidlo Luxeed S7, ktoré spoločne vyvinuli Chery a Huawei. Je postavené na platforme E0X a na palube má elektromotory Huawei. Výsledkom homologizačného procesu bolo odhalenie jeho niektorých špecifikácií, s ktorých zaujme hlavne úctyhodná dĺžka karosérie sedanu cez 5 metrov, výkon 496 koní a hybridná batéria LFP-NMC od CATL .
Ako prvý automobilový produkt spoločne vyvinutý spoločnosťami Huawei a Chery , čisto elektrické sedan-kupé s názvom Luxeed pritiahlo veľkú pozornosť motoristického publika. Nedávno boli oficiálne obrázky Luxeed odhalené v Číne, krátko po oznámení Yu Chengdong, výkonného riaditeľa Huawei a generálneho riaditeľa Intelligent Automotive Solution BU. Interné kódové označenie auta bolo EH3 a jeho uvedenie na trh sa očakáva koncom tohto roka.
Podľa oficiálneho obrázku má Luxeed dizajn karosérie typu fastback, ktorý je vybavený obľúbenými skrytými kľučkami dverí a má päťlúčové kolesá s červenými brzdovými strmeňmi Brembo. Exteriér môže mať dvojfarebnú karosériu. Spredu má vozidlo tenké svetlomety spojené LED pásikom. Zozadu môžeme vidieť, že panoramatická strecha je taká veľká, že môže fungovať aj ako zadné okno. Navyše to vyzerá, že jeho senzor LiDAR je tiež zasúvateľný, takže sa môže schovať do strechy. Okrem toho, vpredu je radar s milimetrovými vlnami a na predných blatníkoch na oboch stranách sú nainštalované bočné kamery na podporu pokročilých asistenčných funkcií vozidla, ktoré pochádzajú z Huawei ADS 2.0 – druhej generácie systému autonómneho riadenia Huawei.
Rozmermi sa elektrický sedan Luxeed S7 radí k pomerne veľkým autám kategórie BMW radu 5. Na dĺžku má 5004 mm, na šírku 1963 mm, na výšku 1472 až 1461 mm a rázvor osí kolies je 2971 mm. Výškový rozdiel v údajoch má na svedomí hlavne vzduchové odpruženie. Navyše Luxeed S7 môže byť vybavený kolesami s rozmerom: 245/50 R19; 245/45 R20 a 255/40 R21. Má tiež voliteľné brzdové strmene Brembo. Jeho nájazdový a výjazdový uhol je 13/14 a 12/16 stupňov. Pohotovostná hmotnosť tohto sedanu sa pohybuje v rozmedzí 1975-2170 kg v závislosti od batérie a typu pohonu. Čo sa týka hrubej hmotnosti, je to 2384-2589 kg.
Pohon elektrického sedanu Luxeed S7 v jeho základnej výbave zabezpečuje elektromotor na zadnej náprave s výkonom 215 kW (292 koní) od spoločnosti Huawei. Je napájaný LFP batériou od CATL. Jej kapacita ešte nebola zverejnená. Elektromobil bude mať aj druhú možnosť, ktorou je hybridná trojzložková (NMC) a LFP batéria od CATL. Pripomeňme, že Nio používa rovnaký druh batérie. V batériovom bloku tohto typu sú články NMC umiestnené na jeho okrajoch, pretože sú efektívnejšie pri nízkych teplotách. Pokiaľ ide o bunky LFP, tie sú uložené v strede batérie. Výsledkom je, že batéria NMC-LFP má dve hlavné výhody: odolnosť proti chladu a relatívne nízke náklady.
Luxeed S7 dostal aj verziu s pohonom všetkých kolies (4WD) s dvoma elektromotormi od Huawei. Zadný elektromotor generuje rovnaký výkon 215 kW (292 k), ale elektromotor ktorý je umiestnený v prednej náprave, generuje 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon týchto elektromotorov dosahuje hodnotu 365 kW (496 koní). Čo sa týka batérie verzie 4WD, je typu LFP-NMC od CATL. Jej kapacita tiež ešte nebola odhalená.
Luxeed S7 bude podporovať asistenčný systém jazdy Huawei ADS 2.0, ktorý bude podporovať NCA (Navigation Cruise Assist), ktorý umožňuje autu jazdiť samostatne v mestách alebo na diaľniciach. Funkcia asistencie pri jazde v meste v rámci ADS 2.0 bola spustená v Šanghaji, Shenzhene, Guangzhou, Hangzhou a Chongqing. Asistenčný systém má podľa Huawei funkcie BEV (Bird’s Eye View) a GOD (General Obstacle Detection) na vnímanie abnormálnych objektov, ako sú prevrátené vozidlá, popadané stromy atď. Hneď po spustení bude táto funkcia fungovať v 45 veľkých mestách po celej Číne. Huawei však plánuje v budúcnosti počet miest postupne navýšiť.
Luxeed S7 bude navyše prvým vozidlom vybaveným palubným operačným systémom HarmonyOS 4.0 od Huawei, ktorý bude disponovať inteligentnejším hlasovým asistentom a novou generáciou technológie bezdrôtového pripojenia s krátkym dosahom s názvom NearLink. Huawei tvrdí, že táto nová technológia je oveľa rýchlejšia ako Bluetooth.
Cenovka sedanu Luxeed S7 ešte nebola zverejnená. Vyzerá to tak, že bude konkurovať vozidlám ako Zeekr 001 od Geely, Rising F7 od SAIC, Denza N7 od BYD atď. Jeho cenové rozpätie by sa teda malo pohybovať okolo 250 000 – 350 000 juanov ( približne 31 464 – 44 050 eur). S touto cenovku bude mať Luxeed S7 v Číne pomerne veľa súperov. Huawei si však už vybudoval skvelú predajnú sieť a využíva svoje predajne aj na predaj elektromobilov. S7 má teda šancu stať sa v Číne virálnym autom.
zdroj: carnewschina , bmw