Malé elektrické SUV Baojun Yep Plus nielen pre mládež a na výlety za 12 167 eur
Tvorivosť čínskych výrobcov áut môže byť vzorom pre mnohé európske automobilky. Totiž nestačí iba prezliekať karosériu na stále rovnaký podvozok, ako to robí koncern Stellantis so svojim Peugeot e-208 vo variáciách Opel , Jeep, Fiat, Ala Romeo, atď., ale treba prísť aj s úplne inou koncepciou, motorom, batériou a cenou. Príkladom môže byť značka Baojun, ktorá 12. apríla 2024 v Číne oficiálne uviedla na trh dva nové varianty modelu Baojun Yep Plus s cenou 93 800 juanov (približne 12 167 eur podľa aktuálneho kurzu NBS) a 103 800 juanov (13 464 eur). Baojun Yep Plus je väčší variant pôvodného menšieho 3-dverového Baojun Yep. Baojun je značka pod spoločným podnikom SAIC-GM-Wuling .
Päťdverový Baojun Yep Plus pokračuje v dizajne trojdverového modelu Baojun Yep, pričom využíva dizajnový jazyk „Square Box+“ a bude sa stále ponúkať iba so štvormiestnym usporiadaním, čo dodáva vozidlu terénnu vizáž. Uzavreté predné čelo zdobia čierne panely a na oboch stranách je vybavené LED svetlometmi. Automatický prepínateľné predné svetlá využívajú 184 LED diód, ktoré poskytujú uhol stretávacieho svetla > 45° a dosah diaľkového svetla 178 m. Medzi ďalšie pozoruhodné dizajnové prvky patrí zavesená strecha, 16-palcové dvojité päťlúčové ráfiky a okrúhle retro zadné svetlá. Štandardne sa dodáva strešný nosič batožiny, ktorý pomáha pri voľnočasových možnostiach modelu Yep Plus.
Výrobca zrušil v päť miestnej verzii pôvodný dizajn vonkajšej skrinky vzadu a namiesto toho je v strede zadnej časti pridané logo Baojun. Dvere batožinového priestoru si stále zachovávajú dizajn s otváraním do strany s vnútorným objemom odkladacích priestorov vo dverách 12 l a môžu niesť zadný malý stolík. K dispozícii je päť farieb exteriéru.
Baojun Yep Plus, je umiestnený ako malé čisto elektrické SUV, ktoré je postavené na architektúre Tianyu a meria 3996 mm na dĺžku, 1760mm na šírku, 1726 mm na výšku s rázvorom 2560 mm. Sú to približne rovnaké miery ako mal legendárny Ford Fusion. Jeho svetlá výška je 150 mm, polomer otáčania je 5,35 m a pohotovostná hmotnosť je 1325 kg. Pohon pochádza z jedného motora namontovaného vpredu s výkonom 75 kW a krútiacim momentom 180 Nm, spárovaného s lítium-železofosfátovou batériou s kapacitou 41,9 kWh, ktorú dodáva Guoxuan High-Tech. Jeho maximálna rýchlosť je 150 km/h a dojazd je 401 km podľa metodiky CLTC. Podporované je rýchle aj pomalé nabíjanie. Pri rýchlom nabíjaní trvá dobitie batérie z 30 % na 80 minút 35 minút. Podporované sú aj štyri jazdné režimy: ekonomický+, ekonomický, štandardný a športový.
Vo vnútri má kokpit trojramenný volant, 8,8-palcový full LCD prístrojový panel a 10,1-palcovú plávajúcu obrazovku centrálneho ovládania multimediálneho systému auta. Stredová konzola má držiak na poháre a bezdrôtovú nabíjaciu podložku pre mobilné telefóny.
Ako sa patrí na model Plus, je v celom interiéri 28 odkladacích priestorov a kufor poskytuje štandardných 385 litrov úložného priestoru. Po sklopení zadných sedadiel je možné zväčšiť maximálny objem kufra na 1715 l. Vnútorný priestor na sedadlách je v zvislom smere vpredu 1043 mm, vzadu 1061 mm a v pozdĺžnom smere vpredu 913 mm a vzadu 870 mm.
Zdroj: carnewschina