Maxus eTerron 9 – elektrický pick-up od SAIC debutoval v Nemecku
Maxus má svoj pôvod v bývalom britskom výrobcovi úžitkových dodávok LDV Group. SAIC kúpil pozostatky spoločnosti v roku 2010 pred uvedením prvej dodávky Maxus v roku 2011. Treba poznamenať, že Maxus pod LDV bol názov produktu, ktorý sa následne stal názvom značky. Na niektorých trhoch, najmä vo Veľkej Británii, Írsku a Austrálii, sa značka stále predáva pod názvom LDV a nie pod názvom Maxus používaným v Číne a na väčšine ostatných trhov. V Číne značka predáva SUV a MPV spolu s komerčnejšie orientovanými vozidlami.
Maxus eTerron 9 je produkčná verzia konceptu GST pickupu, ktorý bol vystavený na minuloročnom autosalóne v Šanghaji. Tento koncept dokonca obsahoval veľký dron umiestnený v kufri auta spolu s horskými bicyklami vzadu, čím zdôrazňoval outdoorový životný štýl.
Nedávno zverejnené informácie ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) ukázali, že pick-up od SAIC je na čínskom trhu označený ako Interstellar X. Pre európsky trh sa teraz nazýva Interstellar GST iba platforma a nie samotný pickup, takže eTerron 9 je pravdepodobne názov vozidla pre export. Na výstave v Hannoveri bol pick-up Maxus eTerron 9 prvýkrát verejne vystavený v produkčnej forme.
Maxus eTerron 9 je považovaný za prvý stredne veľký elektrický rámový pick-up čínskej značky, ktorý bude určený aj na export. Rozmery podľa MIIT pre Interstellar X sú 5 500 (5 630) mm na dĺžku, 2005 mm na šírku, 1 860 (1 874) mm na výšku, pričom rázvor je úctyhodných 3300 mm. Vozidlo má aj poriadnu výbavu pod kapotou, keď ho poháňajú dva elektromotory s výkonom 138 kW na prednej náprave a 216 kW na zadnej náprave, čo v sumáre ponúka majiteľovi úctyhodných 354 kW. Zdá sa, že produkčná verzia si zachovala veľkú časť konceptu, hoci sa zdá, že dron odletel do stratena.
Pickup s nosnosťou 620 kg dokáže zrýchliť na „stovku“ len za 5,8 sekundy a ísť s maximálnou rýchlosťou 190 km/h. Elektrický pick-up Maxus eTerron 9 utiahne príves s hmotnosťou až 3,5 tony. Pick-up má aj predný kufor s objemom 236 litrov.
Kapacita lítium-železofosfátovej batérie je 102 kWh, deklarovaný dojazd je 430 km v cykle WLTP. Z jednosmerného DC nabíjacieho terminálu (až 115 kW) dokáže doplniť energiuz 20 % na 80 % už za 40 minút. Okrem toho je pickup vybavený 2,2 kW zásuvkami pre domácnosť (v batožinovom priestore a prednom kufri) a 6,6 kW externou zásuvkou: Technológia V2L umožňuje pripojenie externých spotrebičov. Ďalšou technickou vychytávkou je vzduchové odpruženie všetkých kolies s možnosťou meniť svetlú výšku: napríklad v režime nakladania sa dokáže znížiť o 60 mm.
Kumulatívny exportný predaj pickupov SAIC pod značkou Maxus dosiahol viac ako 180 000 kusov, pričom predaje v Európe, Austrálii, na Novom Zélande a v Amerike predstavujú viac ako 90 % z celkového počtu. Xie Jiayue, zástupca generálneho riaditeľa SAIC Maxus, na tlačovej konferencii v Hannoveri tvrdil, že značka rozšíri svoju produktovú radu v Európe o desať nových modelov v roku 2025. Tvrdí, že Maxus predstavuje 58 % všetkých nových energetických vozidiel SAIC predaných v Európe, aj keď z oznámenia nebolo jasné, či ide o kumulatívne údaje, alebo iba pre rok 2024.
SAIC má v úmysle priniesť Maxus eTerron 9 na európsky trh už začiatkom budúceho roka, aby nespomalil exportný potenciál značky. Nové clá EÚ však pravdepodobne tieto plány upravia. Veď práve koncernu SAIC bola prisúdená maximálna možná dodatočná sadzba 36,6 % (plus základ 10 %). Nie je prekvapujúce, že ešte nebola zverejnená ani odhadovaná cena. V Číne sa Maxus eTerron 9 začne predávať pred koncom tohto roka.
Zdroj: autoreview, carnewschina