MAXUS MIFA 9 – pokročilé elektrické MPV z Číny aj pre Európu

Zdá sa, že elektrické crossovery už vyrába každý, kto len môže. V tejto súvislosti je uvedenie elektrického MPV Maxus MIFA 9 zaujímavým krokom koncernu SAIC. Model je postavený na novej architektúre MIFA ( Maxus Intelligent Flexible Architecture, alebo  Maximum, Intelligent, Friendly, Artistic ). Rovnaká platforma v budúcnosti bude použitá v praktických pickupoch a crossoveroch značky.

Technické charakteristiky

Dĺžka elektrického MPV je 5270 mm × šírka 2000 mm × výška 1840 mm, rázvor osí kolies je úctyhodných 3200 mm. Maxus MIFA 9 má na MPV veľmi dobrý koeficient odporu vzduchu – 0,29. Lítium-iónová batéria od CATL s kapacitou 90 kWh poskytuje modelu dojazd 520 km s priemernou spotrebou 17,9 kWh/100 km. To je síce podstatne menej ako 800 km, optimisticky vyhlásených pre koncept MIFA ktorý predznamenával súčasné MPV, ale aj tak bude postačujúci. Elektromotor s výkonom 180 kW (245 k.) a krútiacim momentom 350 Nm poháňa predné kolesá. V roku 2023 sa objaví aj model s dojazdom 650 km.

Podiel vysoko pevnej ocele v karosérii nového Maxusa Mifa 9 dosahuje 80%. Systém pomoci pre vodiča (tu sa nazýva MAXUS-Pilot) by mal poskytovať všetky štandardné funkcie. Ale má aj niečo navyše: funkciu automatického prechodu úzkych miest. Elektronika sa orientuje podľa záberov kamier kruhového obzoru s vysokým rozlíšením a vedie auto tak, aby sa pohybovalo bez rizika poškriabania auta . Vie, ako parkovať rozmerné MPV, automaticky zmení jazdný pruh, upraví štýl poloautonómnej jazdy podľa jazdných návykov majiteľa.

Interiér a výbava

Súbor airbagov zahŕňa predný airbag vodiča a spolujazdca, ďalší medzi vodičom a predným spolujazdcom, a záclonové vankúše pre všetky tri rady šesť-miestneho MPV. Auto, ako autori ubezpečujú, by malo prekročiť nielen čínsky, ale aj európsky päťhviezdičkový štandard pre pasívnu bezpečnosť.

interiér Maxus Mifa 9

Druhý rad sedadiel má vysúvateľné podpery pod nohy a operadlá sa môžu sklopiť do takmer vodorovnej polohy . Majú tiež najväčší pozdĺžny posuv v segmente ( spoločnosť ale neuviedla hodnoty). Toto je prvý model v triede s elektrickým ovládaním polohy všetkých šiestich sedadiel. Ako uvádza SAIC, Maxus Mifa 9 je prvé auto v segmente, v ktorom sa rozloženie sedadiel v interiéri zmení medzi niekoľkými predvoľbami jedným tlačidlom, vrátane možnosti synchrónneho posunu dopredu dvoch zadných radov sedadiel pre vytvorenie maximálneho priestoru pre batožinu. Sedadlá majú aj vlastné vetranie a masáž.

Biometrický systém rozpoznávania cestujúcich (aj vodiča) si pamätá preferované nastavenia sedadla, klímy a hudby pre každého z nich a automaticky ich prenáša z jedného sedadla na druhé, keď si pasažieri sedadlá vymenia.

Cena

Pri debute Maxus Mifa 9 na autosalóne v Guangzhou ( 2021) boli oznámené aj jeho ceny. Elektrické MPV v troch konfiguráciách je k dispozícii za 269,900 až 379,900 juanov ( v prepočte na nám pochopiteľnú menu podľa aktuálneho kurzu NBS za 37 332 EUR 52 547 EUR). Čínsky výrobca 3 konfiguráciám auta prisvojil poetické názvy: „ Oblaky na lúkach , Rozsiahly les a Nádherná hora“. Pre koncern SAIC je model MIFA 9 dôležitý nielen pre uvedenie podznačky Maxus, ale aj z perspektívy vývozu auta. SAIC uviedol, že v máji 2022 bude už toto elektrické MPV v predaji na čínskom trhu a taktiež v EÚ, Británii a Nórsku.

zatiaľ sa za luxusným elektrickým MPV od SAIC obzerajú iba v Číne, ale raz sa možno budú aj na Slovensku

Vzhľadom na reálie slovenského trhu s elektrickými vozidlami, čínsky koncern SAIC o perspektívach predaja modelu na Slovensku taktne mlčí! My sa zatiaľ pomaly učme čínske značky, lebo po mobiloch Huawei, XIAOMI,… tu možno onedlho budeme mať elektrické autá SAIC, GAC, XPeng, NIO, FAW, BAIC, …

Zdroj: drive