Mercedes-AMG EQE bude mať výkon až 677 k.
Elektrický sedan Mercedes-Benz EQE bol predstavený v septembri 2021, keď bola predstavená verzia EQE 350 s pohonom zadných kolies. Teraz nemecká automobilka predstavila dve výkonné verzie modelu AMG naraz – Mercedes-AMG EQE 43 4Matic a Mercedes-AMG EQE 53 4Matic.
Obe novinky dostali pohon všetkých štyroch kolies s dvomi elektromotormi (jeden pre každú nápravu), trakčnú batériu 90,6 kWh a podvozok AMG Ride Control so vzduchovým pružením. Úprava Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je vybavená elektromotormi s celkovým výkonom 476 k. a krútiacim momentom 858 Nm. Z nuly na 100 km/h takýto elektromobil zrýchli za 4,2 sekundy, ale len ak je batéria nabitá aspoň na 50 %, inak dynamika klesne. Maximálna rýchlosť vozidla dosahuje 210 km/h a maximálny dojazd na jedno nabitie je 533 kilometrov podľa cyklu WLTP.
Keď príde čas nabíjania, majitelia nájdu štandardnú 11 kW palubnú nabíjačku. Výkon nabíjačky sa dá upgradovať na voliteľnú 22 kW nabíjačku. Náboj v batériii je možné doplniť aj pomocou rýchlonabíjania s výkonom až 170 kW, čo autu umožňuje prejsť 180 km len za 15 minút nabíjania.
Výkonnejšia modifikácia Mercedes-AMG EQE 53 4Matic dostala upravené elektromotory, ktoré majú iné vinutie pre zvýšený prúd, nové napäťové meniče a pokročilý systém chladenia kvapalinou: kanály chladenia sú umiestnené aj vo vnútri hriadeľa rotora. Okrem toho bolo vylepšené olejové chladenie prevodoviek. Celkový výkon elektroinštalácie dosahuje 626 k. a krútiaci moment 950 Nm. Dá sa dokúpiť aj voliteľný balík AMG Dynamic Plus, potom v režime Race Start môže výkon krátkodobo dosiahnuť 687 k. a 1000 Nm.
Štandardné EQE 53 4Matic dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,5 sekundy a s balíkom AMG Dynamic Plus za 3,3 sekundy, ale je tu prísnejšia požiadavka na úroveň nabitia batérie: vyžaduje sa minimálne 70 %. Aj keď samotná batéria má iné zapojenie a ovládací program určený pre vyšší výkon. Maximálka takéhoto elektromobilu je 220 km/h (240 km/h s balíkom AMG Dynamic Plus). Deklarovaný dojazd na jedno nabitie je 518 kilometrov. A znamienko plus v názve prevodovky 4Matic označuje len iné nastavenie pohonu s dôrazom na zadnú nápravu.
Pri oboch modeloch dokážu elektromotory dodávať plný výkon len v jazdnom režime Sport. Športový režim obmedzuje výkon pohonu na 90 %, Comfort má k dispozícii 80 – 85 % výkonu, kým v zimnom režime Slippery je k dispozícii len 50 %.
Zvonku vyzerajú obe úpravy AMG rovnako. Ich hlavnou črtou je imitácia masky chladiča s vertikálnymi lamelami, ktoré sú prekryté na čiernej plnej ploche masky. Oproti základnému modelu sa zmenili nárazníky, zväčšil sa spojler na veku kufra. Už v základnom balíku sú predné svetlomety Digital Light, ktoré dokážu vodičovi „kresliť“ rady v podobe šípok a symbolov na ceste.
Pre modely AMG sú typické rozdiely v kabíne Mercedesov: volantu, sedadiel a dekoru. Predný panel Hyperscreen s tromi displejmi pod jedným sklom je k dispozícii za príplatok. A verzie AMG dostali generátor zvuku motora, ktorý funguje cez štandardný audiosystém.
Verzie EQE 43 4Matic a EQE 53 4Matic sa dostanú na trh súčasne so základným sedanom so zadným náhonom, aj keď ani jeho cena ešte nebola oznámená. A v blízkej budúcnosti divízia AMG sľubuje predstavenie nezávislého elektrického modelu na samostatnej platforme AMG.EA.
Zdroj: tarantas.news