MG Cyberster – elektrický roadster sa bude predávať od 40 796 eur – v Číne
Síce s oneskorením, ale predsa sme dostali pozdrav z príležitosti štátneho sviatku boja za slobodu a demokraciu, aj od čínskym štátom vlastneného koncernu SAIC, ktorý je naším motoristom známy zneužívaním tradičnej anglickej značky MG na výrobu svojich automobilov. Čínski súdruhovia uvedomujúc si svoje bezperspektívne postavenie na svetovom trhu moderných áut, tak ako to neprekonateľne opísali vo svojom vedeckom diele naši najväčší ekonomickí odborníci a kandidáti na Nobelovu cenu za ekonómiu, Ing. Zhulík, PharmDr., Bar.Mstr., etc., etc., a Ing. Zmetkovič, MMA, Psi.Pac., etc., etc., O nevyhnutnosti krachu štátom riadenej čínskej ekonomiky, posielajú pozdrav a prianie dlhých a šťastných rokov svojim kolegom do slovenských automobiliek. A keďže štátom riadený systém v Číne zakazuje svojim pracujúcim pozerať sa na rôzne dekadentné smery rozvoja motorizmu, posielajú nám obrázky v ich krajine neperspektívneho elektrického športového roadsteru MG Cyberster, ktorý bol práve 17. 11. 2023 odprezentovaný na miestnom autosalóne v Guangzhou.
Elektrický športový kabriolet od MG debutoval na Goodwood Festival of Speed v júli a potom boli poodhalené jeho charakteristiky na Chengdu Autoshow v auguste 2023. Dnes sme sa konečne dozvedeli jeho čínsku cenu. Elektrický roadster MG Cyberster bol oficiálne predstavený na autosalóne Guangzhou v Číne a výrobca odhalil jeho cenové rozpätie 319 900 – 359 800 juanov ( približne 40 796– 45 885 eur) za tri výbavy vozidla.
MG (Morris Garages) je bývalá britská značka získaná čínskym štátom vlastneným automobilovým gigantom SAIC , ktorý ju mení na elektrickú značku. MG Cyberster bude vyrábať SAIC v Číne, s najväčšou pravdepodobnosťou vo svojom závode v Ningde, kde sa montuje aj elektrický hatchback MG4.
MG Cyberster je veľký elektrický roadster s rozmermi 4535 mm na dĺžku, 1913 mm na šírku, 1329 mm na výšku a rázvorom 2690 mm. Strecha kabrioletu sa dokáže otvoriť za 10 sekúnd pri rýchlosti nižšej ako 50 km/h. Auto má 20″ hliníkové kolesá a červené brzdové štvorpiestikové strmene od Brembo. Vozidlo sa dodáva sa s nožnicovými dverami a tromi verziami s dojazdom 501 km, 580 km a 520 km, ktoré umožňuje trojitá batéria NMC vyrobená spoločným podnikom CATL-SAIC.
Základná verzia s pohonom zadnej nápravy (RWD) a dojazdom 501km má pod kapotou elektromotor s výkonom 231 kW, maximálnym krútiacim momentom 475 Nm, spôsobilým rozbehnúť auto z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Elektromotor je napájaný od 64 kWh batérie typu NMC. Verzia sa predáva za cenu 319 800 juanov ( približne 40 784 eur podľa aktuálneho kurz NBS)
Stredná verzia s pohonom zadnej nápravy (RWD) a dojazdom 580 km má pod kapotou elektromotor s výkonom 250 kW a maximálnym krútiacim momentom 475 Nm, ktorý rozbehne auto z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Elektromotor je napájaný od batérie typu NMC s kapacitou 77 kWh. Táto verzia vyjde kupujúceho na339 800 juanov (43 334 eur)
Vrcholná verzia s pohonom všetkých kolies (AWD) a dojazdom 520 km skrýva pod kapotou 2 elektromotory o celkovom výkone 400 kW (150kW + 250kW) má maximálny krútiaci moment 725 Nm. S týmto záprahom sa auto rozbehne z 0 na 100 km/h za nádherných 3,2 sekundy. Elektromotor je napájaný od batérie typu NMC s kapacitou 77 kWh. Verzia AWD vyjde kupujúceho na 359 800 juanov (45 885 eur). Okrem toho MG predstavilo špeciálnu edíciu AWD s červenou strechou, ktorá príde na trh v marci 2024.
Vo vnútri auta nájdete nezvyčajnú trojitú LCD obrazovku sústredenú smerom k vodičovi, rozmerný volant s plochým spodkom a tromi lúčmi. MG sa vôbec neriadi trendom minimalistického dizajnu interiéru Tesly, takže aj napriek veľkému združenému LCD prístrojovému panelu a ovládaciemu displeju, má ešte množstvo fyzických tlačidiel a dva držiaky na poháre na stredovom tuneli. Elektronické systémy auta pracujú s čipom Qualcomm Snapdragon 8155.
MG oznámilo, že za 50 dní od otvorenia rezervácií v Číne dostali 1000 slepých objednávok. Európska cena MG Cyberster ešte nebola odhalená, ale vieme, že auto sa na britský trh dostane v lete 2024.
Ako nám prezradili (ne)dobre informované zdroje, naši poprední ekonómovia Ing. Zhulík, PharmDr., Bar.Mstr., etc., etc., a Ing. Zmetkovič, MMA, Psi.Pac., etc., etc., odporučili importérovi auta na Slovensko minimálne predajné ceny na úrovni, ktoré by nekalou konkurenciou nemali poškodiť zabehnuté európske značky masovo vyrábajúce elektrické roadstery a kabriolety. Podrobnosti sa dozvieme neskôr, ale už dnes je jasné, že jeden z prvých kusov odporučili na pretestovanie najlepšie platenej gynekologičke na planéte, ktorá údajne trpí na akútny syndróm nedostatku odventilovávania chorých nápadov. Sám Ing. Zhulík o elektrický roadster neprejavil záujem, nakoľko šetrí na vodíkové superšportové vozidlo zo slovenskej produkcie, ktoré bude vydané v limitovanej sérii 1 – 2ks. Naopak, p. Ing. Zmetkovič, bude jedným z prvých zákazníkov, nakoľko sa mu otvorené vozidlo veľmi hodí na jeho obľúbené pouličné prednášky a zánovná Škoda Felícia s ktorou bežne najazdil cez 200 000 km ročne, si už vyžaduje generálnu opravu.
Zdroj: carnewschina