MG Marvel R Electric – vyspelé technológie SAIC pre európsky trh
Britská MG značka patriaca čínskemu autokoncernu SAIC rozširuje svoju prítomnosť v Európe, kde sa nedávno konala svetová premiéra modernizovaného kompaktného elektrického crossoveru ZS EV. Spolu s MG ZS EV sa na konci tohto mesiaca dostane do predaja aj väčší a drahší elektrický crossover MG Marvel RElectric – tak ako to bolo oznámené v marci tohto roka, ale len teraz boli zverejnené jeho podrobné technické vlastnosti a cenník.
Čínsky SAIC kúpil anglickú značku MG v roku 2005 v dôsledku krachu spoločnosti MG Rover Group. Nový majiteľ zmenil zameranie značky z výroby športových vozidiel na vozidlá masového segmentu vyvinuté v Číne. Až do roku 2019 bola značka MG zastúpená v Európe iba vo svojej historickej vlasti – vo Veľkej Británii – modelom ZS EV, ale po uvedení moderných elektromobilov a plug-in hybridov do modelovej rady MG, sa začal útok automobilky aj na kontinentálnu Európu. V októbri 2019 bola vytvorená divízia spoločnosti MG Motor Europe a začala sa tvorba siete predajcov. Teraz je značka zastúpená v 16 krajinách a do konca tohto roka tu má byť asi 400 predajcov značky MG.
Prvým modelom MG v kontinentálnej Európe sa stal elektrický crossover ZS EV a hybridný ZS EHS. Oba modely získali 5-hviezdičkové bezpečnostné hodnotenie Euro NCAP. Na jar 2022 roku by mali byť dostupné ďalšie dve nové elektrické modely – MG Marvel R Electric a MG 5 Electric. Pritom Marvel R Electric mal ísť do predaja ešte v máji 2021, ale pre nemenované dôvody (možno kvôli globálnemu deficitu mikročipov) uvedenie na trh preniesli do októbra 2021.
Elektrický crossover MG Marvel R Electric je kópiou ROEWE Marvel X (značka Roewe tiež patrí SAIC), teda hovoríme o aute známom v Číne od roku 2018. Minulý rok, Roewe Marvel X prežil restyling a dostal meno Marvel R a v tomto označení už pod značkou MG, prišiel do Európy. Vlajková loď MG Marvel R Electric má nasledovné rozmery: dĺžka 4674 mm × šírka 1919 mm × výška 1613 mm a rázvor osí kolies je 2804 mm. Svetlosť podvozku – 140 mm, nie je asi hodná označeniu auta za crossover! Na podvozkovej platforme je inštalovaná batéria s kapacitou 70 kWh s kvapalinovým termoregulačným systémom. Predná os má závesy typu McPherson, zadná je nezávislá a viacprvková.
MG Marvel R Electric bude ponúknutý Európanom v dvoch úpravách. Základná s pohonom zadných kolies je vybavená dvomi elektrickými motormi s celkovým výkonom 132 kW (alebo 180 koní) a krútiacim momentom 410 Nm. Auto môže mať dojazd na jednom nabíjaní 402 km podľa cyklu WLTP. Z nuly na 100 km/h elektrický crossover zrýchľuje za 7,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 200 km/h. Prázdna hmotnosť elektromobilu je 1810 kg. Cena verzie sa pohybuje od 39 990 eur.
Verzia s pohonom všetkých kolies s prívlastkom Performance má tretí elektrický motor na prednej náprave a pohonná sústava má celkový výkon 212 kW (288 koní) a 665 Nm krútiaceho momentu. Prvú stovku „trojmotorový crossover“ zvládne za príjemných 4,9 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je 200 km/h (obmedzená elektronicky). Dojazd na jednom nabíjaní má hodnotu 370 km. Prázdna hmotnosť elektromobilu je 1920 kg. Cena verzie je od 47 990 eur.
Obe verzie sú schopné ťahať príves s hmotnosťou až 750 kg a majú hlavný batožinový priestor s pomerne skromným objemom 357 litrov (so zloženým zadným sedadlom – 1396 l). Crossover s pohonom zadných kolies má dodatočný predný batožinový priestor s objemom 150 litrov.
Maximálny výkon nabíjania batérie je 92 kW, pri ktorej je možné, aby sa batéria nabila z 5% kapacity na 80% za 43 minút. Elektrický systém auta umožňuje aj nabíjanie externých spotrebičov, napr. notebooky, elektrické kolobežky a dokonca aj iné elektromobily, ale výkon výstupného konektora je obmedzený na 2,5 kW.
Interiér vyzerá veľmi pekné: základná výbava obsahuje multimediálny systém s gigantickým 19,4-palcovým dotykovým displejom, virtuálnym 12,3-palcovým štítkom prístrojového panelu, kožené povrchové úpravy sedadiel, bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny, dvojzónovú klimatizáciu, panoramatickú strechu s otvárateľným oknom, ambientné osvetlenie, akustiku Bose a veľkorysý súbor elektronických asistentov vodiča. Až 14 systémov, od automatického núdzového brzdenia AEB, adaptívneho tempomatu ACC, varovania pred čelnou kolíziou FCW, atď., až po monitorovanie únavy vodiča sa stará o zvládanie prevažnej väčšiny dopravných situácii a vysokú bezpečnosť jazdy elektromobilu.
Má elektrický MG Marvel R šancu na úspech? Pravdepodobne iba malú, pretože jeho cenovka je pomerne vysoká a európania si budú pri približne rovnakých parametroch vyberať skôr elektrický crossover od domácej značky, napríklad Škodu Enyaq iV, ktorá je teraz v Nemecku k dispozícii od 33 800 do 47 000 eur v závislosti od verzie. Aj keď má MG Marvel R bohatšie základné vybavenie ako Škoda Enyaq iV, iné jeho parametre Škodovke ustupujú. Ale na ešte nenasýtenom elektrickom trhu Európy si svojho zákazníka MG Marvel R určite môže nájsť.
Zdroj: drive