Nabíjanie až do 400 km za 5 minút
S novým typom anódy sa elektrický automobil nabíja až do 400 km za 5 minút
Nová technológia vyvinutá spoločnosťou Enevate chráni anódu lítium-iónovej batérie špeciálnym kremíkovým filmom a týmto zvyšuje rýchlosť pohybu iónov. Jednoduché riešenie umožňuje nabiť batériu elektrického vozidla na 400 km za 5 minút a zvýšiť priemerný dojazd elektromobilov o 30%. Revolučné riešenie môže byť rýchlo uvedené na trh, nakoľko technológia výroby nových anód nie je veľmi náročná .
Výrobcovia batérií sa už roky snažia nahradiť grafitové anódy v lítium-iónových batériách kremíkovými, čo by výrazne zvýšilo dojazd elektrických vozidiel. Na trhu sa môže čoskoro objaviť nový produkt vývoja v oblasti konštrukcie batérii, ktoré budú obsahovať oxid kremičitý, alebo zmes kremíka a uhlíka.
Americká spoločnosť Enevate však používa porézny film z takmer čistého kremíka. Nielenže je to lacné riešenie, ale môže zvýšiť priemernú rezervu energie moderných elektrických vozidiel o 30%. A na nabitie takejto batérie nad 400 km bude stačiť iba päť minút, píše Spectrum.
.Počas nabíjania lítium-iónovéj batérie, lítiové ióny sa pohybujú z katódy na anódu. Čím viac iónov pohlcuje anóda, tým vyššia je energetická hustota a tým dlhšia je výdrž batérie. Teoreticky môže kremík pojať desaťkrát viac energie, ako grafit. V procese nabíjania a vybíjania sa však značne rozširuje a zmenšuje, takže jeho trvanlivosť je len niekoľko cyklov nabíjania / vybíjania.
Aby sa zvýšila životnosť anód, niektorí výrobcovia batérií používajú ako povlak plastové spojivo. Spoločnosť Enevate išla iným spôsobom: spoločnosť patentovala svoj vlastný proces vytvárania porézneho kremíkového filmu s hrúbkou 10 až 60 nm, ktorý sa nanáša priamo na medenú fóliu. Ochranná vrstva zabraňuje reakcii kremíka s elektrolytom.
. Výrobný proces nevyžaduje vysoko kvalitný kremík, takže anódy tohto typu budú stáť menej ako grafitové rovnakej kapacity. A keďže anódy obsahujú vysoké percento kremíka , lítiové ióny sa môžu pohybovať veľmi rýchlo a nabíjať batériu o 75% za päť minút.
Americkí experti prišli taktiež na to, ako nahradiť katódu oxidu lítneho kobaltu s oxidom vanadičitým tak, aby nový materiál neznížil výdrž batérie. Za týmto účelom katódu pokryli nanovrstvou disulfidu titánu.