Neta E – pekné elektrické kupé s výkonom 340 kW

Kým európski výrobcovia áut viac menej prešľapujú na mieste a nanajvýš zabávajú občanov víziami a konceptami elektrických áut budúcnosti, na čínskom trhu presýtenom najrôznejšími značkami z celého sveta neustále prichádzajú na trh elektrické novinky s čoraz lepším dizajnom a parametrami. Spoločnosť Hozon Auto nás po vydarených modeloch malého mestského crossoveru Neta V, trochu väčšieho Neta U  a sedanu Neta S potešila elektrickou novinkou v úplne inej triede.

Neta E

Nová Neta E je veľké a luxusné plne elektrické štvormiestne kupé. Prvé takéto auto vôbec. Nie je prekvapením, že pochádza z Číny, kde automobilky elektrifikujú všetko, od malých kabrioletov až po veľké MPV. Neta E má klasický tvar športového kupé s veľkými svetlometmi a „vetracími otvormi“ v kapote. Elektrická novinka vyzerá to ako liftback, no má kufor v štýle sedanu. C-stĺpiky sú lakované vo farbe karosérie a v čiernej farbe. 

elektrické športové kupé Neta E osloví zvlášť mladú generáciu

Príslušnosť k značke NETA od Hozon Auto je zvýraznená nápismi na veku batožinového priestoru: vľavo: 合众汽车, Hézhòng Qìchē, Hozon Auto, majiteľ značky Neta. Vpravo: Nǎzhā, čínske meno pre Neta. Červené E je detail zvýrazňujúci druh pohonu – elektromotor. Ako všetci vieme; červená farba je aj symbol rýchlosti. Okolo koncoviek nepotrebného „výfuku“ v nárazníku je tiež trochu červenej farby a v strede nárazníku  je svetlo nepatrnej hmlovky.

Veľkostne je Neta E pomerne  rozmerný elektromobil: s dĺžkou 4704 mm, šírkou 1980 mm, výškou 1418 mm a s rázvorom 2770 mm je porovnateľný s klasickými predstaviteľmi triedy ako Ford Mustang Fastback (4.784 m), alebo Chevrolet Camaro Coupé (4.784 m). Elektrická Neta E je štvormiestne auto, ale zdá sa, že priestor vzadu je obmedzený.

Neta bude predávať dve verzie modelu E: s jednomotorovým pohonom zadných kolies RWD s výkonom 214 kW (228 koní) a verziu s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies AWD s výkonom 340 kW (456 koní). Pohotovostná hmotnosť verzie RWD je 1820 kg, hmotnosť AWD je 1950 kg. Maximálna rýchlosť je u oboch verzií obmedzená na 190 km/h. Veľkosť akumulátorov zatiaľ nie je známa, ale bolo oznámené, že dojazd auta s pohonom zadných kolies je 560 kilometrov a dojazd auta s pohonom všetkých kolies je 580 kilometrov podľa metodiky CLTC. Vzhľadom na rozdiel v hmotnosti to pravdepodobne znamená, že verzia s pohonom všetkých kolies má väčšiu batériu.

Neta E

Obrázky poskytnuté čínskym ministerstvom priemyslu a informačných technológii (MIIT) ukazujú Netu E so štyrmi rôznymi zliatinovými kolesami, kamerami v prednom blatníku a na zrkadle, sivým a bielym logom Neta a radarovou jednotkou za čelným sklom.

Neta E bude uvedená na čínsky automobilový trh v 1.štvrťroku 2023. V podstate sa toto elektrické kupé musí predávať samo i bez reklamy. Má všetko, čo potrebuje mať – výkon, dizajn a absenciu konkurencie. Žiadne ďalšie podobné elektrické kupé sa v najbližšom období na trh nechystá. Jediným autom, ktorého koncept je trochu podobný, je Polestar 6, ale ten je naplánovaný až na rok 2026 . Dlho očakávaný MG Cyberster, ktorý by mal byť uvedený na trh budúci rok, je o niečo menší a ide o kabriolet. V každom prípade je skvelé, že relatívne malá automobilka, akou je Neta, robí takýto odvážny krok. Viac, niekedy nabudúce!

Zdroj: carnewschina, cnevpost