Neta L – BEV variant SUV spoločnosti Neta Auto prichádza na trh od 17 994 eur
Neta je čínska značka NEV masového segmentu uvedená na trh v roku 2018 spoločnosťou Hozon Auto. V súčasnosti predáva päť modelov: Aya, X, S, GT a L. Pred pár dňami Neta uviedla na trh variant batériového elektrického vozidla (BEV) modelu Neta L po sprístupnení variantu SUV (športovo úžitkového vozidla) s predĺženým dojazdom (EREV) pred dvoma mesiacmi. Neta L BEV je k dispozícii v troch variantoch s počiatočnou cenou 139 900 RMB (17 994 eur), 152 900 RMB (19 666 eur)a 162 900 RMB (20 952 eur), pričom dodávky sa začnú už v júli 2024.
Všetky tri varianty Neta L sú napájané batériou Shenxing založenou na chémii LFP dodávanej spoločnosťou Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), všetky s kapacitou 68 kWh a dojazdom 510 km podľa metodiky CLTC. Batéria podporuje nabíjanie rýchlosťou 3C (nabije trojnásobok kapacity batérie za hodinu, resp. plnú kapacitu batérie nabije za 1/3 hodiny) , ktorou dokáže nabiť batériu z 10% na 80 % za 21 minút. Hodnota C označuje násobiteľ rýchlosti nabíjania batérie a 3C znamená, že batériu možno teoreticky plne nabiť za 20 minút.
Neta L je založená na platforme Neta Shanhai a je to päťmiestne SUV strednej veľkosti. Variant BEV Neta L meria 4 770 mm na dĺžku, 1 900 mm na šírku a 1 660 mm na výšku a má rázvor 2 810 mm, rovnako ako variant EREV. Pre názornosť, u nás obľúbená Škoda Kodiaq poslednej generácie má dĺžku 4758 mm, šírku 1864 mm, výšku 1659 mm a rázvor 2791 mm, pričom na Slovensku je k dispozícii zatiaľ jediná výbava Selection s cenou od 36 170 € za základnú 150k.motorizáciu.
Neta L BEV sa štandardne dodáva s jedným elektromotorom, ktorý má maximálny výkon 170 kW a maximálny krútiaci moment 310 Nm, čo vozidlu umožňuje šprint z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
Vo vnútri má Neta L jedinú 15,6-palcovú obrazovku a malý LCD displej namontovaný za volantom v tvare D. Volič jazdných režimov je umiestnený za volantom. Na stredovom tuneli modelu Neta L sú dva držiaky na poháre a podložka na bezdrôtové nabíjanie 2 mobilných telefónov. Najvyššia úroveň výbavy má palubnej doske zdvojenú obrazovku pozostávajúcu z dvoch 15,6-palcových monitorov. Vyzerá dosť podobne ako autá Li Auto. Neta L SUV má tiež 16 reproduktorov, zabudovanú chladničku a sklopný stolík na sedadle spolujazdca.
Neta L BEV má v kokpite čip Qualcomm Snapdragon 8155, ktorý bol štandardom na bežných prémiových modeloch ešte minulý rok a skôr, hoci špičkové EV sa teraz presunuli na čip novej generácie – Snapdragon 8295.V systéme inteligentnej jazdnej asistencie využíva čip Journey 3 od Horizon Robotics s ďalším snímacím hardvérom vrátane ultrazvukového radaru, radaru s milimetrovými vlnami a viacerých kamier.
22. apríla 2024 uviedla Neta na trh model Neta L EREV poháňaný 1,5-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom pracujúcim vo funkcii generátora elektrickej energie na predĺženie dojazdu a batériou s kapacitou až 40,27 kWh, ktorá je schopná zabezpečiť vozidlu dojazd až 310 kilometrov (podľa metodiky CLTC) len pomocou energie z batérie.
Pre EREV tejto veľkosti je 40,27 kWh veľká batéria, pretože základná verzia menšieho čisto elektrického SUV Neta X, prichádza s batériou s kapacitou 51,8 kWh. Neta L EREV sa ponúka v štyroch variantoch s počiatočnými cenami 129 900 RMB (16 708 eur), 136 900 RMB (17 608 eur), 149 900 RMB (19 280 eur) a 159 900 RMB (20 567 eur), hoci najlacnejšia verzia bude k dispozícii až v auguste 2024.
Uvedenie modelu Neta L je pre spoločnosť Neta strategicky dôležité a zdá sa, že si získalo dobré počiatočné prijatie. Predchádzajúce SUV spoločnosti mali menšie rozmery a nižšie ceny. Za 35 dní od svojho uvedenia na trh od 22. apríla do 26. mája 2024, spoločnosť Neta prijala viac ako 30 000 objednávok na model Neta L EREV.
Zdroj: cnevpost, auto.sme, hozon auto