Neta L – SUV s motorovým predlžovačom dojazdu veľkosti Kodiaqa od 16 793 eur
Neta je čínska značka elektrifikovaných vozidiel (NEV) uvedená na trh v roku 2018 spoločnosťou Hozon Auto . Jeho súčasný rad zahŕňa štyri modely: Neta Aya , Neta X , Neta S a Neta GT . Medzi týmito modelmi je Neta S jediným automobilom, ktorý sa dodáva v plne elektrickej verzii aj vo verzii s predĺženým dojazdom (EREV).
Uvedenie na trh modelu Neta L bolo najskôr naplánované na marec tohto roku. Spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Neta p.Zhang Yong na čínskej sociálnej sieti Weibo oznámil, že tento crossover sa začne dodávať v apríli. Skutočné spustenie Neta L bolo odložené, pretože pán Zhang spomenul, že tím Neta stále diskutuje o konfigurácii produktu. Podčiarkol zámer spoločnosti vytvoriť dobrý produkt.
Neta L je elektrický crossover strednej veľkosti, ktorý sa opiera o architektúru značky Shanhai. Jeho rozmery sú 4770 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku, 1660 mm na výšku a rázvor osí kolies má 2810 mm. Je o 15 mm kratší a o 8 mm nižší ako BYD Song Plus (Seal U). Pre orientáciu, je to vozidlo rozmerovo podobné u nás populárnej Škode Kodiaq. Vozidlo má koeficient odporu vzduchu 0,258 Cd. Spotrebitelia si môžu vybrať z piatich farieb karosérie vrátane Magic Night Black, Comet White, Particle Blue, Juechen Silver a Comet White & Magic Night Black. Zboku je možné vidieť dvojfarebnú karosériu auta, začiernenú strechu a skryté kľučky dverí. Neta tiež tvrdí, že celé osvetlenie vozidla presklenými plochami dosahuje 3,37 metra štvorcového.
Všetky modely uvedené na trh sú tentoraz EREV. Verzia EV bude uvedená na trh v budúcnosti. Auto poháňa 1,5-litrový štvorvalcový motor, ktorý pracuje iba vo funkcii predlžovača dojazdu s výkonom 67 kW (91 koní),pričom kolesá auta poháňa elektromotor s výkonom 172 kW (231 koní). Jeho lítium-železofosfátové batérie dodáva spoločnosť CATL. V závislosti od konfigurácie je kapacita akumulátora 30 kWh alebo 40 kWh, čo môže poskytnúť čisto elektrický dojazd 220 km alebo 310 km podľa metodiky CLTC. Kombinovaný dojazd na plnú nádrž a plne nabitú batériu je 1 300 km. Neta zároveň tvrdí, že jej Neta L je najrýchlejšie sa nabíjajúcim modelom EREV na svete. Neta L sa dokáže nabiť z 30 percent na 80 percent za menej ako 19 minút s maximálnym výkonom nabíjania 2,6 C, čo je najrýchlejším nabíjaním medzi autami s pohonom typu EREV, uviedla Neta.
Elektrický variant Neta L má jeden elektromotor s výkonom 170 kW vyrobený spoločnosťou CRRC Powertrain. Energiu mu dodáva 69 kWh batéria typu LFP od spoločnosti SVOLT, dcérskej spoločnosti Great Wall Motor. Dojazd elektrického Neta L dosahuje 510 km v cykle CLTC. Pre porovnanie, BYD Song Plus EV má podobný dojazd – 520 km podľa CLTC.
Po obvode vozidla je Neta L vybavená piatimi radarmi s milimetrovými vlnami, prednou kamerou, štyrmi priestorovými (360°) kamerami, 12 ultrazvukovými radarmi a kamerou systému Driver Monitoring, ktorá využíva pokročilé asistenčné funkcie riadenia Neta AD vrátane parkovacieho asistenta, adaptívny tempomat a asistenta udržiavania jazdného pruhu.
V interiéri zaujme veľká duálna obrazovka pre centrálnu riadiacu obrazovku a obrazovku multimediálnej zábavy pred spolujazdcom, každá s uhlopriečkou 15,6-palca. Obrazovky majú rozlíšenie 2K a sú poháňané čipom Qualcomm Snapdragon 8155. Za volantom v tvare D je ukrytý plne LCD prístrojový panel.Obrazovka pred spolujazdcom má podľa značky zabudovaný audio a video systém Neta Sky Theatre so 16 reproduktormi v aute. Kokpit tiež podporuje rôzne režimy vrátane režimu spánku, režimu relaxácie ovládaných jedným dotykom, režimu kempovania, režimu pozerania vonku, režimu karaoke a iných režimov.
Okrem toho je v kokpite chladnička s objemom 6,6 l. Teplotu v nej je možné nastavovať fyzicky na obrazovke a na diaľku pomocou hlasových príkazov alebo mobilných aplikácií. Zadní pasažieri majú tiež prístup k sklopným stolíkom zo zadnej strany predných sedadiel.
Neta L EREV sa ponúka v štyroch konfiguráciách s počiatočnými cenami 129 900 RMB (približne 16 793 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), 136 900 RMB, 149 900 RMB a 159 900 RMB (20 671 eur). Verzia s najnižšou cenou bude oficiálne uvedená na trh v auguste, pričom dnes bola oznámená iba cena. Len na pripomenutie, za rovnako veľkú Škodu Kodiaq v základnej výbave si importér pýta 36 170 eur.
Zdroj: carnewschina, neta , škoda