Neta S kombi EREV – predpredaj v Číne začína od 22 371 €

Neta je  značka NEV ( pojem, ktorým sa v Číne označujú batériové elektromobily BEV a nabíjateľné hybridy PHEV a EREV), ktorú spoločnosť Hozon Auto uviedla na trh v roku 2018. Jej súčasný modelový rad zahŕňa crossovery Aya , X a L , sedan S a kupé GT . Spomedzi týchto modelov majú Neta S a Neta L varianty BEV aj EREV. Dňa 13. augusta 2024 spustila spoločnosť Neta predpredaj svojho šiesteho vozidla – Neta S kombi vo variante EREV za cenu 175 900 juanov (22 371 €). Jeho predaj odštartuje tento mesiac, pričom dodávky sú naplánované už na september 2024.

Neta S kombi má podľa značky karosériu typu Shooting Brake. Neta S kombi stojí na modulárnej architektúre Shanhai 2.0. Jeho vonkajší štýl zostáva v súlade so sedanom S ( pozri špecifikácie ). Jeho predná časť obsahuje tenké  svetlá denného svietenia a lichobežníkový prívod vzduchu. Predný nárazník má integrované stretávacie  a diaľkové svetlomety. Auto má zapustené kľučky dverí, tónované zadné okná, športový spojler a jediné zadné svetlo prechádzajúce po celej šírke karosérie. Medzi ďalšie dizajnové prvky patrí panoramatická tepelne izolačná strecha s oficiálnou izoláciou 99,9 % UV žiarenia a 87,5 % izoláciou tepelného žiarenia. Strešný Lidar implikuje inteligentné funkcie asistencie pri riadení.

Jedná sa o pomerne veľké vozidlo, ktorého rozmery sú: 4980 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku a 1480 mm na výšku s rázvorom 2980 mm, čo dáva vozidlu celkom dobré predpoklady na využitie ako priestranné rodinné auto. Len pre porovnanie, Neta S kombi je o 78 mm dlhšia, o 131 mm širšia, o 2 mm nižšia a má o 139 mm väčší rázvor  ako najnovšia  generácia Škody Superb kombi.  Auto jazdí na 20-palcových ráfikoch v tvare okvetných lístkov s červenými strmeňmi.

Jeho priamy európsky konkurent bude elektrické kombi VW ID.7 Tourer, ktorý má rozmery: dĺžka 4 961mm, šírka 1 862mm, výška 1 536 mm a rázvor 2 971 mm. S výkonom 210 kW a maximálnou rýchlosťou 180 km/h sa v Nemecku predáva od 54 795 €.

Neta S kombi je založený na úplne novej platforme Shanhai 2.0. Variant EREV tohto auta je poháňaný systémom Haozhi 2.0. Tento pozostáva z  1,5-litrového atmosférického benzínového motora DAM15HE od Harbin Dongan Auto Engine, dcérskej spoločnosti Changan . Jeho maximálny výkon dosahuje 70 kW (94 k). Tento spaľovací motor  však funguje len ako generátor elektrického prúdu a neprenáša krútiaci moment na kolesá.

Neta S kombi EREV má na zadnej náprave elektromotor TZ210XS002 s maximálnym výkonom 200 kW (268 k), ktorý je napájaný elektrickým prúdom z dvoch možností batérie. Prvou je LFP od Gotion alebo Jiangsu od CATL s kapacitou 31,7 kWh. Druhý variant využíva ternárnu batériu NMC s kapacitou 43,9 kWh od EVE Energy. Podľa údajov MIIT je dojazd vozňa Neta S kombi EREV v rozmedzí 125 – 185 km v závislosti od možnosti batérie. Predstavitelia značky Neta však tvrdia, že tento automobil dokáže v elektrickom režime prejsť až 300 km. Zmiešaný dojazd pri použití aj spaľovacieho motora dosahuje 1 200 km.

Neta v budúcnosti uvedie na trh plne elektrický variant (BEV) Neta S kombi. Ponúkne dve možnosti pohonu. Prvá z nich využíva jediný elektromotor na zadnej náprave (RWD) s výkonom 200 kW (268 k). V ponuke bude  aj variant s pohonom všetkých kolies (4WD) s dvomi elektromotormi (170 kW vpredu a 200 kW vzadu) a kombinovaným výkonom sústavy dvoch elektromotorov 370 kW (496 k). Momentálne je k dispozícii na rezerváciu iba variant EREV Neta S kombi.

Vnútri si Neta S kombi tiež zachováva známy štýl. Prijíma od sedanu Neta S obrovskú 17,6-palcovú obrazovku orientovanú na výšku, ktorá je jednou z najväčších vo svojej triede. Ďalším prvkom stredovej konzoly je veľký 49-palcový head-up displej. Neta S kombi ponúka aj vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá, 6,5 l chladničku a Neta Sound systém. Auto využíva čipy Nvidia Orin X a snímač AT128 LiDAR od spoločnosti Hesai . Vnútri sa zadné sedadlá dajú sklopiť do roviny, čím spolu s kufrom vytvoria veľkú rovnú úložnú plochu. Dvojvrstvový kufor s objemom 593 litrov sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1295 litrov. Na strechu sa, súdiac podľa obrázkov, dajú umiestniť aj predmety ako úložné boxy, bicykle a kempingové stany.

Neta S kombi EREV má počiatočnú predpredajovú cenu 175 900 juanov (22 371 €). Ceny pre rôzne stupne výbavy Neta S kombi EREV:

·         EREV 300 Standard – 175 900 juanov (22 371 €)

·         EREV 300 Pro – 189 900 juanov (24 152 €)

·         EREV Max 300 – 209 900 juanov (26 695 €)  

Názov každého stupňa výbavy naznačuje, že Neta S kombi EREV je možné zatiaľ objednať len s väčším akumulátorom NMC s kapacitou 43,9 kWh. Zdá sa, že Neta koncom tohto mesiaca predstaví lacnejší variant tohto auta s menšou batériou LFP na palube. Očakáva sa, že jeho cenovka bude začínať od 150 000 juanov (19 077 €). Dodávky Neta S kombi EREV sú naplánované na september 2024.

Zdroj: škoda-auto, teslamagazin, carnewschina