Neta X – elektrické SUV je premenovaná Neta U a začína na 11 502 eur

Nová Neta X ( pozri špecifikácie ) je v podstate 3. generácia elektrického SUV Neta U a dnes bola oficiálne uvedená na trh. Ponúka štyri rôzne konfigurácie za ceny od 89 800 do 124 800 juanov (približne 11 502 15 985 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Nové modely ponúkajú dve možnosti dojazdu: 401 km a 501 km, podľa testovacieho režimu CLTC.

2. generácia elektrického SUV Neta U

Aj keď vonkajší dizajn zostáva nezmenený, nová Neta X sa vyznačuje uzavretejšou prednou maskou chladiča s delenými svetlometmi, trojdielnym spodným prívodom vzduchu a ostrými líniami na kapote, vďaka čomu má športovejší vzhľad. Z bočného pohľadu vidíme rovné segmentované pásy karosérie a pomerne veľkú plochu okien, najmä v bočných oknách za C-stĺpikom, čo vozidlu dodáva pevnejší vzhľad. Päťlúčové zliatinové disky kolies pridávajú vozidlu dynamický prvok. Zadný dizajn vytvára vrstvený vzhľad s horizontálnymi líniami a priechodným zadným svetlom, ktoré zväčšuje vizuálnu šírku vozidla. Chrómový lem na zadnom nárazníku dodáva punc sofistikovanosti.

Neta X

Vozidlo meria 4619 mm na dĺžku, 1860 mm na šírku a 1628 mm na výšku, s rázvorom 2770 mm. Nová Neta X je poháňaná synchrónnym motorom s permanentným magnetom a poskytuje maximálny výkon 120 kW. Jednostupňová prevodovka umožňuje maximálnu rýchlosť 150 km/h a dojazd je 401 km a 501 km, podľa metodiky CLTC.

Neta X

Neta X 500 Plus dostal v porovnaní so starším Neta X 500 Lite výrazné vylepšenia. Vylepšenia sa týkajú dizajnu, pohodlia sedadiel, funkcií kabíny a bezpečnostných opatrení. Vozidlo má teraz   vlastný systém tepelného čerpadla Haozhi od spoločnosti Neta, ktorý znižuje spotrebu energie a optimalizuje vykurovanie a chladenie. Okrem toho je vozidlo vybavené systémom riadenia batérie pri konštantnej teplote, ktorý zlepšuje dojazd v zime a účinnosť nabíjania pri nízkych teplotách.

Neta X 500 Pro má ďalšie funkcie, ako sú elektrické dvere batožinového priestoru, funkcia pamäte nastavenia polohy sedadla vodiča a bezdrôtové nabíjanie telefónu. Medzi bezpečnostné a technologické vylepšenia patria pridané bočné hlavové airbagy, systém sledovania únavy vodiča (DMS) a palubná kamera. Vylepšenia zahŕňajú tiež NETA AD, s ktorým dosahuje inteligentnú asistenciu riadenia na úrovni L2+.

interiér Neta X

Interiér Neta X obsahuje 8,9-palcový plne digitálny prístrojový panel a 15,6-palcový štvorcový centrálny ovládací displej multimediálneho systému (v modeloch Plus a Pro) poháňaný čipom 8155P. Má tiež bezdrôtovú nabíjaciu podložku pod stredovou konzolou. Vnútro má 80% pokrytie povrchu mäkkého na dotyk a minimum fyzických tlačidiel, ktoré využívajú dizajn stĺpcového radenia.

interiér Neta X je celkom pekne a hodnotne stvárnený

Čo však poteší motoristov osobitne, je pohľad na cenník modelu Neta X. Len na pripomenutie, je to cenník za auto, ktoré v našich pomeroch spĺňa kritérium na rodinné vozidlo veľkostne porovnateľné s u nás obľúbeným VW Tiguan v aktuálnej verzii 2024 roku: dĺžka 4539 mm, šírka 1842 mm, výška 1645 mm s rázvorom 2677 mm a základným  motorom 1.5 eTSI ACT a 7st. DSG prevodovkou s výkonom 96 kW (130k), za ktorý si importér pýta 31 990 €.

Ceny Neta X:
Verzia modelucena
400 Air89 800 juanov (11 502 )
500 Air99 800 juanov (12 783 )
500 plus114 800 juanov (14 703 )
500 Pro124 800 juanov (15 985 )

Nová Neta X na domácom trhu konkuruje modelom ako BYD Yuan Plus. Jej inovatívny dizajn interiéru má za cieľ ponúknuť zákazníkom vynikajúci zážitok z jazdy a dobrý pomer cena/výkon. Značka Neta pripravila pre svojich zákazníkov vozidlo, ktoré by plne obstálo aj v európskej konkurencii. Či ale tak bude, ukáže čas. Tvrdý konkurenčný boj čínskych výrobcov na domácom trhu prináša pre zákazníkov to najpríjemnejšie ovocie: kvalitu za dobrú cenu. Pri uplatňovaní politiky segregácie, izolacionizmu a protekcionizmu od predstaviteľov EÚ, sa európski zákazníci nedočkajú ani jedného, ani druhého.

s tatranskou panorámou v pozadí by bola Neta X ešte krajšia

Zdroj: carnewschina, vw-tiguan