NIO ES6 – 2. generácia elektrického SUV sa chystá aj do Európy
Model elektrického SUV spoločnosti NIO pod označením ES6 bol druhým autom značky (po ES8) a je zodpovedný za 40 % všetkých predajov NIO, keďže za štyri roky bolo dodaných viac ako 130 000 kusov tohto vozidla (NIO predalo celkovo 327 255 elektrických áut od svojho založenia do apríla 2023).
24. mája 2023 spoločnosť NIO uviedla na trh svoje najdôležitejšie auto – druhú generáciu ich elektrického SUV ES6 založeného na platforme NT2. Vozidlo ponúkne desať vonkajších a štyri farebné varianty interiéru. Prémiové SUV dorazí do Európy ako EL6.
Dĺžka nového ES6 je 4854 mm, šírka 1995 mm a výška 1703 mm s rázvorom náprav 2915 mm. Tá je o niečo väčšia ako predchádzajúca generácia , ale výška je znížená o 55 mm. Na porovnanie, obnovené NIO ES6 je o vyše 15 cm dlhšie, ako u nás dobre známa Škoda Kodiaq.
Porovnanie rozmerov staršieho a obnoveného modelu NIO ES6 je nasledovné:
- ES6 NT1 (prvá generácia): 4850/1965/1758 mm a rázvor 2900 mm
- ES6 NT2 (druhá generácia): 4854/1995/1703 mm a rázvor je 2915 mm
Nová ES6 má navyše 668 litrov batožinového priestoru za zadnými sedadlami a voliteľným elektrickým ťažným zariadením s ťažnou kapacitou 1 200 kg.
ES6 je je vozidlo s pohonom všetkých kolies (4WD) a dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy vďaka dvojici elektromotorv s maximálnym výkonom 360 kW (482 k) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm. Predný motor má výkon 150 kW a zadný motor má výkon 210 kW. ES6 bude mať štandardne 20″ alebo voliteľne 21″ kolesá.
Pre nové NIO ES6 budú k dispozícii tri možnosti batérie:
- 75 kWh, pre dojazd 490 km podľa metodiky CLTC
- Balenie 100 kWh, na dojazd 625 km
- 150 kWh polotuhá batéria s dojazdom 930 km.
ES6 s prvými dvoma možnosťami batérie sa začne dodávať 25. mája, zatiaľ čo výbava so 150 kWh batériou bude k dispozícii neskôr v júli 2023.
NIO tiež odhalilo pre ES6 vylepšené sedadlo spolujazdca s názvom Queen . Kožené kreslo sa bez námahy premení na pohodlné ležadlo jednoduchým kliknutím na centrálnej ovládacej obrazovke. Kreslo sa skĺzne do najvzdialenejšej zadnej polohy, nakloní sa o 160 stupňov a aktivuje opierku nôh, čo umožní relaxovať v takmer vodorovnej polohe. NIO túto funkciu označuje ako funkciu „Zero Gravity“. Okrem toho si môžete vybrať z ôsmich rôznych masážnych programov.
NIO tiež oznámilo, že ES6 bude obsahovať Inteligentný komfortný brzdový systém (ISS), kontinuálne riadenie tlmenia odpruženia (CDC) a Inteligentný ovládač podvozku (ICC). ICC je výkonný SW, ktorý spája rôzne systémy, ktoré ovládajú riadenie auta, jeho pohyb a ďalšie veci súvisiace s riadením. Všetky tieto systémy dodávajú informácie do jednej výkonnej čipovej sady s podporou OTA aktualizácií.
Spoločnosť NIO tiež oznámila, že čoskoro otvorí systém autonómneho riadenia City NAD (Nio Autonomous Driving) v Šanghaji. City NAD je ich odpoveďou na systém FSD spoločnosti Tesla. Majú tiež NOP+ (Navigation on Pilot), ktorý je vhodný na jazdu po diaľnici alebo na výmenu batérie a možno ho považovať za alternatívu autopilota od Tesly. Navyše, ES6 bude prvým autom, ktoré bude používať softvér Banyan 2.0 do auta od NIO.
Zdroj: nio, carnewschina, škoda