Nio ES6 – vyspelé elektrické SUV
Pán William Li, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti NIO má ďalší dôvod na hrdosť. Jeho zámer uvádzať na trh špičkové elektromobily doplnil v polovici decembra 2018 nový model NIO ES6.
Spoločnosť NIO sa aktívne angažuje vo formule E kde má svoj tím, v novembri 2016 stanovila so svojim elektrickým superšportom NIO EP9 rýchlostný rekord na okruhu v Nurburgringu a v decembri 2017 uviedla na trh veľké luxusné elektrické SUV – model NIO ES8.
Exteriér ES6 je veľmi podobný ES8. Dizajnéri zmenšili šírku falošnej mriežky a preto ES6 vyzerá nižšia ako jej starší brat. Nie je to však tak. Nio ES6 je ešte vyššia o 2 mm a širšia o 3 mm. Samozrejme, všetko sú to drobné zmeny, ale čo sa týka dĺžky je ES6 o 17 cm kratšia, keďže nemá tretí rad sedadiel. Celkové rozmery ES6 sú: dĺžka 4850 mm x šírka 1965 mm x výška 1758 mm. Rázvor medzi nápravami je veľmi slušných 2900 mm. Nabíjací port je umiestnený nad ľavým predným kolesom.
Karoséria je vyrobená výhradne zo zliatiny hliníka s bohatým aplikovaním dielcov z uhlíkových kompozitov ( asi 2m²). Tieto riešenia umožnili okrem zníženia celkovej hmotnosti vozidla docieliť aj vynikajúcu torznú tuhosť karosérie s hodnotou 44,930Nm/st. Táto hodnota je 2 krát lepšia ako má etalón segmentu TESLA model X. Súčiniteľ aerodynamického odporu karosérie dotiahli na hodnotu C = 0,29.
Pre ES6 pripravili konštruktéri modernú NCM 811 batériu ( nikel-kobalt-mangánová v pomere prvkov 8-1-1), ktorú je možné rovnako ako u Nio ES8 vymeniť v špecializovaných výmenných batériových staniciach v priebehu 3 minút za nabitú. Základná batéria má kapacitu 70 kWh a poskytuje dojazd 430 km ( v cykle NEDC). Druhá verzia batérie má kapacitu 84 kWh, s ktorou môže auto prejsť asi 510 km. Spoločnosť začiatkom decembra 2020 oznámila dostupnosť aj tretej verzie batérie s kapacitou 100 kWh a dojazdom zvýšeným na 600 km. Všetky uvedené batérie budú rozmerovo unifikované a navzájom zameniteľné. Batéria má kvapalinové chladenie a poskytuje hustotu uskladnenej energie na úrovni 170Wh/kg.
Tieto batérie poháňajú dva elektromotory vlastnej konštrukcie, jeden na každej náprave. Ich celkový výkon je 400 kW (544 koní) a krútiaci moment 725Nm, pričom pracujú s 97%účinnosťou. Na prednej náprave je umiestnený elektromotor s permanentným magnetom o výkone 160kW a na zadnej indukčný s výkonom 260kW. Táto kombinácia poskytne autu zrýchlenie z 0 na 100 km / h za vynikajúcich 4,7 sekundy vo verzii Performance . Pritom už základná verzia bude disponovať dvojicou elektromotorov so sumárnym výkonom 320 kW (436 k.) a krútiacim momentom 610 Nm. Zrýchlenie z 0 -100 km / h jej trvá viac ako slušných 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť ale zostáva u všetkých verzii rovnaká – 200 km / h.
SUV je štandardne vybavené 19-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s pneumatikami 255/55 R19. Pod väčšie štvorcové oblúky blatníkov sa však ľahko zmestia aj väčšie kolesá – 20-palcové s pneumatikami 255/50 R20 alebo 21-palcové s pneumatikami 265/45 R21.
Interiér
Štýl elektromobilu a interiérový dizajn sú podobné ako v predchádzajúcej verzii tejto spoločnosti. Rovnako ako u väčšiny elektromobilov, aj tu je veľa voľného miesta. Stredový panel obsahuje dotykovú obrazovku. Na palubnej doske sa tiež nachádza displej zobrazujúci základné parametre, ako napríklad nabitie batérie, dojazd, rýchlosť a ďalšie. Panoramatická strecha, ako aj sedadlá s masážnou funkciou dávajú tomuto autu status luxusného vozidla. Na palubnej doske sa nachádza rodinná žmurkajúca ikonka – asistentka Nomi . Je to komunikujúca umelá inteligencia, ktorá vás po ceste nenechá nudiť a bude počas jazdy sledovať váš stav. Dokonale rozpoznáva hlasové príkazy, aj keď zatiaľ iba v čínštine.
Už v počiatočnej konfigurácii dostane kupujúci crossover s poriadnou sadou palubnej výbavy. Táto sada bude obsahovať elektricky ovládané okná všetkých dverí, vyhrievané bočné zrkadlá s nastaviteľným a sklopným pohonom, dvojzónovú klimatizáciu, ventilované predné sedadlá s elektrickým pohonom, zadné sedadlá s nastaviteľným uhlom sklonu a vyhrievaním, panoramatické strešné okno, parkovacie senzory predné a zadné ,variabilné podsvietenie interiéru LED , elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, adaptívny tempomat, všestranné kamery, osem airbagov. K dispozícii je aj head-up displej a aromatizátor vzduchu.
Najdrahšie verzie Nio ES6 2019 sa spoliehajú na ďalších elektronických asistentov, ktorý obsahuje systémy na udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie svetlometov, zabránenie kolíziám pri cúvaní a iné.
Nákladový priestor ES6 pojme až 584 litrov batožiny za zadnými operadlami a so sklonenými zadnými sedadlami až 1433 litrov. Rozmery kufra sú 950x1300x750 mm, zložený druhý rad však umožňuje zväčšiť dĺžku ložného priestoru z 950 na 1860 mm.
Cena
Cena za Nio ES6 modelový rok 2019 v základnej verzii (dva elektromotory s celkovým výkonom 320 kW (436 k ) a trakčnou batériou s kapacitou 70 kWh) je 358 000 juanov (asi 44 669,- EUR podľa aktuálneho kurzu NBS), cena na špičkovú verziu (dvojica motorov s výkonom 400 kW) a batériou s kapacitou 84 kWh) je na úrovni 548 000 juanov (68 375,- EUR).
Čo sa týka rozmerov, ES6 takmer doslova opakuje Range Rover Sport. Ale ten s 225kW dieselovým motorom sa u nás predáva za vyše 95.000 EUR . Takže keď ku nám príde NIO ES6 a budete mať k dispozícii akurát 100.000,-Eur, radšej kúpte dve elektrické ES6 od NIO . Okrem seba potešíte aj manželku! A príroda sa vám tiež poďakuje.
Zdroj:
autoreview