NIO ES8- začali sa dodávky obnovenej verzie luxusného e-SUV
Čínsky výrobca elektrických vozidiel NIO začal dodávať novú verziu svojho modelu ES8, ktorého prvá verzia bola predstavená na jar 2017 a predáva sa od konca roku 2017. Elektrické SUV , ktoré v mnohých ohľadoch prekonáva aj etalón triedy Teslu model X, prešlo v mnohých oblastiach prepracovaním a teraz sa okrem iného ponúka s novým 100 kWh akumulátorom. Obľubu si získal aj vďaka doživotnej záruke na auto, pokiaľ nezmení majiteľa, alebo nehavaruje.
SUV Nio ES8 sa ukázalo ako moderné auto s pekným vzhľadom, pohodlným interiérom a pokrokovou výbavou. Pred začiatkom sériovej výroby ho NIO otestoval najťažších klimatických podmienkach planéty. V rámci testu si elektrický crossover počínal dobre v horúcich austrálskych púšťach, aj studených stepiach tibetskej plošiny. Nio ES8 2018-2019 obstál v náročných testoch pri 40-stupňovom mraze a 45-stupňovom horúčave.
Spoločnosť Nio tvrdí, že vylepšila svoj veľký model SUV „na základe spätnej väzby od zákazníkov“ vo viac ako 180 miestach. Okrem príplatkovej 100 kWh batérie bol prepracovaný aj interiér. Stredový multimediálny displej je teraz o niečo väčší (11,3 palca namiesto 10,4 palca) a mal by obsahovať aj niekoľko funkcií navyše.
Technické charakteristiky
Dĺžka vozidla je 5022 mm,čo je aj pri crossoveri dosť veľa, šírka je 1962 mm, výška 1753 mm a rázvor náprav 3010 mm.
Nio ES8 je elektromobil poháňaný dvojicou elektromotorov z ktorých každý je schopný dodať výkon rovný 240kW (326k. ) a krútiaci moment 420 Nm. V dôsledku toho celkový výkon oboch elektromotorov modelu Nio ES8 je 480 kW a krútiaci moment 840 Nm. Takýto výkon umožňuje zrýchlenie na stovku za 4,4 s. Ručička rýchlomeru je schopná ukazovať elektronicky obmedzenú rýchlosť 200 km / h.
Nabíjateľné batérie Nio ES8 so základnou kapacitou 67kWh majú dostatok energie na prekonanie vzdialenosti 355 km ( podľa NEDC). V januári 2021 sa začala pre model montovať aj 100 kWh batéria.. Pri 100 kWh batérii by mal byť dojazd NEDC až 580 km. Pre ostatné verzie so 70 kWh a 84 kWh je dojazd 415, respektíve 485 km.
Plné nabitie nabíjateľných batérií Nio ES8 trvá asi 8 hodín. Vďaka možnosti expresného nabíjania je však možné batérie nabiť až na 80% iba za jednu hodinu. Ani takéto dlhé nabitie by majiteľom crossoveru Nio ES8 nemalo robiť problém. Pri kúpe automobilu dostanú možnosť uzavrieť zmluvu na výmeny batérie. Výmena vybitých batérií za nové trvá na NIO výmenníkových staniciach (SWAP) len tri minúty.
Čínske e-SUV Nio ES8 je postavené na platforme XRT s hliníkovými prvkami karosérie osadenými na kostru z vysokopevnej ocele. Model je vybavený vzduchovým pružením, ktoré umožní prejazd vodnej plochy s hĺbkou 400mm.
Interiér
Luxusný interiér ponúka takmer všetko, čo si pasažieri môžu v dnešnej dobe zaželať. S elektronických prvkov by asi bolo ľahšie písať o tom, čo auto nemá. Ale predsa len aspoň v krátkosti.
Akonáhle sa dostanete do SUV Nio ES8, okamžite vám bude jasné, že ste v luxusnom automobile. Ako dotykový materiál pre interiér modelu Nio ES8 sa používa pravá koža, ktorou sú ozdobené horné prvky interiéru. Na zhotovenie sedadiel sa používa perforovaná koža. Moderné vybavenie salónu poteší neuveriteľnou rozmanitosťou a ambientným osvetlením, ktoré vytvárajú príjemnú atmosféru pre pasažierov.
Miesto vodiča Nio ES8 je organizované veľmi kompetentne: multifunkčný volant, digitálna palubná doska s veľkým displejom, uhlopriečka 8,8 palca. Moderný pokročilý multimediálny systém zobrazený na fotografii je vybavený 11,3 -palcovým dotykovým displejom. Pohodlné sedadlo vodiča Nio ES8 je vybavené systémom vykurovania a vetrania. Sedadlo predného spolujazdca je vybavené podobnými funkciami a má navyše podnožku pre vyloženie chodidiel.
Stredný rad v e-SUV Nio ES8 je vybavený sedadlami pre tri osoby, ktoré sa môžu posúvať o 19 cm a operadlá sedadiel sa dajú sklopiť. Cestujúcim v Nio ES8 poskytujú dostatok priestoru na pohodlné sedenie aj počas dlhých presunov. Autosedačky sú vybavené kúrením a systém klimatizácie pre zadných pasažierov má vlastnú riadiacu jednotku. Pre tých, ktorí radi čítajú na cestách, je tu špeciálne svetlo na čítanie.
Tretí rad sedadiel elektrického crossoveru pojme dvoch dospelých cestujúcich, aj keď sú z troch menšie ako v druhom rade.
Vrcholom interiéru crossoveru Nio ES8 môže byť panoramatická priehľadná strecha. Cez strechu môžete počas jazdy v noci obdivovať hviezdnu oblohu. Klimatický systém čínskeho automobilu je trojzónový a poskytuje pohodlnú teplotu pre každú zónu zvlášť. Predné svetlá elektromobilu majú plnú LEDoptiku a bočné svetlá sa môžu pochváliť trojrozmernou grafikou. Dvere batožinového priestoru SUV Nio ES8 sú elektricky ovládané.
Pri nesklopených sedadlách druhého a tretieho radu sa do kufra zmestí aj tak slušných 450 litrov príručnej batožiny. Po sklopení operadiel posledného radu sedadiel je kapacita batožinového priestoru takmer dvojnásobná. A ak necháte iba sedadlá v prvom rade, objem batožinového priestoru sa zvýši na neuveriteľných 2700 litrov.
Uvádzaná kapacita Nio ES8 sa na prvý pohľad zdá dosť skromná. Rozmerové parametre kufra majú hodnoty: dĺžka 44 cm, výška 77 cm, šírka 133 cm. Ale tieto rozmery sú pri plnej kapacite vozidla v 7 miestnom prevedení. Kapacita sa výrazne zvyšuje sklopením operadiel posledného 3.radu sedadiel. Dĺžka kufra Nio ES8 sa potom zvyšuje o 1 m. Ak sklopíte aj operadlá sedadiel v strednom rade, potom bude dĺžka kufra neuveriteľných 230 cm.
S elektronických pomocníkov je k dispozícii funkcia autopilota, ktorá má k dispozícii 12 senzorov, 12 kamier, prednú trifokálnu kameru, piatimi radarmi s milimetrovými vlnami. Systém s názvom Nio Pilot je vybavený automatickým brzdením, autopilotom pre dopravné zápchy a autopilotom pre diaľnice. Nesmieme zabudnúť na žmurkajúceho elektronického pomocníka NOMI, ktorý dokáže vďaka samoučiacej funkcii s prvkami umelej inteligencie komunikovať s vodičom a posádkou vozidla syntetickou rečou.
V rámci aktualizácie bol tiež prepracovaný experimentálny systém „Nio“, poloautonómny asistent vodiča. Systém je založený na čipu EyeQ4 od spoločnosti Mobileye a očakáva sa, že ponúkne viac ako 20 asistenčných funkcií pre jazdu.
Cena
Obnovená verzia sa stala o niečo drahšou. Pred poskytnutím dotácií stojí sedemmiestna verzia od 468 000 do 526 000 juanov (60 880 až 68 420 Eur), zatiaľ čo pohodlnejšia šesťmiestna stojí od 476 000 do 544 000 juanov (61 920 až 70 760 Eur). Zatiaľ základná verzia stojí okolo 57 000 Eur.
Zdroj:
yandex