Nio ET5 – elektrický sedan s dojazdom na úrovni spaľovacích áut je už realitou
Zatiaľ čo európske značky vyrábajúce elektrické vozidlá sa čoraz viac vyjadrujú o svojich problémoch s výrobou konkurencie schopných vozidiel, na čínskom trhu sa výrazným tempom inovuje. Poprední čínski výrobcovia elektromobilov sa predháňajú v nasadzovaní nových technológii, ktoré európsku konkurenciu nechávajú čím ďalej, tým viac, len v úlohe štatistu. Použitie vysoko výkonných batérii v elektromobiloch je toho priamym dôkazom.
Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) opäť potešilo priaznivcov elektrických vozidiel a dnes odhalilo ďalšie podrobnosti o Nio ET5 vybavenom 150 kWh batériou, ktorá umožní týmto vozidlám dojazd na úrovni benzínových vozidiel . Doteraz boli Nio ET5 a ET5 Touring (ET5T) štandardne vybavené 75 kWh batériou s možnosťou inštalácie aj väčšej 100 kWh batérie. Teraz bude elektrické vozidlo k dispozícii aj so 150 kWh polotuhou batériou vyrábanou spoločnosťou WeLion. Podľa spoločnosti WeLion má batéria energetickú hustotu článkov 360 Wh/kg. Informácie MIIT udávajú hmotnosť batérie 575 kg, čo je len o 20 kg ťažšia ako 100 kWh batéria používaná spoločnosťou.
Podľa informácií MIIT je oficiálny dojazd pre Nio ET5 s novou batériou 1055 km podľa metodiky CLTC, zatiaľ čo pre verziu kombi s označením Nio ET5T je dojazd o niečo menší a to 1010 km. Pohotovostná hmotnosť auta s novou batériou je 2214 kg pre sedan a 2254 kg pre kombi.
150 kWh batéria je však veľmi drahá a údajne stojí toľko ako samotné auto ET5 a tak sa v dohľadnej budúcnosti sa bude dať batéria len prenajať na výmenníkovej stanici batérii. Ľudia to pravdepodobne využijú na krátkodobý prenájom batérie v prípade potreby jazdy na dlhšie trasy. Batéria je kompatibilná so všetkými doteraz vyrobenými automobilmi Nio vďaka modulárnej povahe vymeniteľných batérií.
Údaje MIIT tiež uvádzajú dojazdy aj iných modelov Nio podľa CLTC vybavených 150 kWh batériou. Najnižší dojazd je 900 km v ES8. Modely ES6 aj ES7 dokážu prejsť 930 km, zatiaľ čo EC6 je ešte o niečo lepší s dojazdom 935 km a EC7 prejde na jedno nabitie až 940 km. Sedany Nio všetky prekonávajú hranicu dojazdu 1 000 km, pričom dokonca aj veľký ET7 má dojazd 1 050 km, čo je len o 5 km menej ako model ET5.
Údaje MIIT tiež ukazujú dojazdy modelov Nio aj s menšou 70 kWh batériou, ako aj štandardnou 75 kWh a 100 kWh batériou. Základná 70 kWh LFP (lítium-železofosfátová ) batéria je lacnejšia a mala by byť už čoskoro dostupná. Dojazdy modelov Nio s touto batériou sú:
- Nio EC7 70 kWh – 445 km
- Nio ET7 70 kWh – 470 km
- Nio EC6 70 kWh – 450 km
- Nio ES6 70 kWh – 450 km
- Nio ET5 70 kWh – 500 km
- Nio ES8 70 kWh – 430 km
- Nio ET5T 70 kWh – 475 km
- Nio ES7 70 kWh – 440 km
Koncom roka 2023 model Nio ET7 vybavený 150 kWh batériou šoférovaný zakladateľom spoločnosti Nio p. Williamom Li a spolujazdcom dosiahol dojazd 1 044 km s 3 % zostávajúcej kapacity batérie. Vtedy bola ich 14-hodinová jazda bola vysielaná naživo. Na polotuhú batériu sa čakalo dlho, keďže prvýkrát bola oznámená na Nio Day 2020 – v januári 2021. V súčasnosti Nio tvrdí, že jej dodávky sa začnú v apríli 2024.
Zdroj: carnewschina