NIO ET7 – 650 elektrických koní a 1000 kilometrov jazdy

 Čínsky výrobca elektrických vozidiel NIO 9. januára2021 na technologickom podujatí NIO Day v Chengdu predstavil svoj prvý elektrický sedan NIO ET7. Bola to dlho očakávaná premiéra, pretože predtým v ponuke spoločnosti boli iba SUV strednej triedy  EC6 (konkurent spoločnosti Tesla Model Y), ako aj veľké SUV ES8 a ES6.

Prezentačná prehliadka NIO Day sa niesla pod heslom „Budúcnosť je pred nami“. Hlavnou novinkou programu bol nový elektromobil spoločnosti –  NIO ET7.

Technické charakteristiky

Pokiaľ ide o rozmery a tvar, model Nio ET7 sa blíži k modelom Tesla Model S, Xiaopeng P7 a Lucid Air – dĺžka / šírka / výška čínskeho sedanu je 5098 / 1987 / 1505 milimetrov a rázvor osí má 3060 milimetrov. Dizajnéri pri vývoji odviedli naozaj dobrú prácu a Nio ET7 má koeficient odporu vzduchu 0,23. Je to o 0,01 lepšie ako v prípade spoločnosti Tesla. Panoramatická sklenená strecha má plochu 1,9 m².

Pokiaľ ide o kapacitu trakčných batérií, špičková „sedmička“ nemá obdoby: najvyššia verzia bude vybavená článkami s kapacitou 150 kWh a dojazd dosiahne 1 000 kilometrov. Takáto verzia sa však objaví až neskôr, zatiaľ sú pre objednávku k dispozícii skromnejšie batérie na 70 kWh (dojazd 500 kilometrov) a 100 kilowatthodín (dojazd 700 km). Jedná sa o batériu vyrobenú pomocou nových technológií, najmä použitia kremíka v anóde, s energetickou hustotou 360 W / kg. Aj tu, mimochodom, počujeme ozveny Tesla Battery Day. Všetci výrobcovia elektromobilov zrejme pozorne sledovali minuloročné predstavenie Elona Muska a chcú sa priblížiť k jeho batérii 4680.

ET7 bude elektromobil s pohonom všetkých kolies – jeho platforma bude obsahovať dva elektromotory: s permanentným magnetom o výkone 180 kW vpredu a indukčný elektromotor o výkone 300 kW vzadu. Celkovo bude mať pohonný systém výkon 480 kW (650k.) a krútiaci moment 850 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km / h ponúkne tento elektrický sedan za krásnych 3,9 sekundy.

batériová výmenníková stanica Power Swap Station 2.0

NIO ponúka pre majiteľov aj nezvyčajný formát vlastníctva elektromobilu spočívajúci v možnosti kúpy auta za zníženú cenu a prenájmu batérie. Spoločnosť NIO prišla so systémom výmenníkových batériových staníc Power Swap Station 2.0, na ktorých proces výmeny vybitej batérie za novú bude trvať menej ako tri minúty. Do konca roku 2021 plánuje v Číne postaviť 500 staníc na rýchlu výmenu batérií, z ktorých každá bude schopná vykonať až 312 výmen za deň, pričom tieto budú môcť batérie nielen vymeniť ale aj ich rýchlo dobiť.

Interiér

V kabíne NIO ET7 panuje minimalistický štýl podobný ako v Tesle Model 3, avšak v modeli ET7 sa nachádzajú dva displeje – jeden s uhlopriečkou 10,2 “na obvyklom mieste klasickej prístrojovej dosky” a jeden veľký displej s uhlopriečkou 12,8 „v strede”, ako v Tesle. NIO pridáva svojho tradičného inteligentného pomocníka – “žmurkajúceho asistenta” schopného komunikovať s posádkou. Prirodzene, elektromobil bude vybavený všetkými modernými štandardmi pre komunikáciu a prenos dát – 5G, UWB, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, V2X.

interiér NIO ET7

Výbava elektromobilu je bohatá: Nio ET7 dostane vysoko komfortné sedadlá oboch radov s vyhrievaním, ventiláciou a masážou; audio systém s 23 reproduktormi; adaptívne vzduchové pruženie; digitálny prístrojový štít a multimediálny systém s 12,8-palcovým dotykovým displejom.

Osobitná pozornosť sa venuje autonómnym riadiacim systémom: Aquila je komplex „zmyslov“, ktorých je po obvode automobilu 33. Patrí medzi ne 11 kamier, 12 ultrazvukových radarov, 5 milimetrových radarov, dva prijímače GPS, vysielač V2X na komunikáciu s cestnou infraštruktúrou, online systém ADMS a jeden čelný LIDAR namontovaný nad čelným sklom. Aquila je schopná generovať až 8 GB dát za sekundu a na ich spracovanie je nainštalovaný počítač Adam, ktorý má štyri procesory Nvidia Orion SoC. Nio ET7 je schopný analyzovať situáciu vpredu na vzdialenosť až 500 metrov a identifikovať osoby a ďalšie vozidlá. Superpočítač so 48 procesorovými jadrami a sedemkrát vyšším výpočtovým výkonom ako majú elektrické vozidlá spoločnosti Tesla, zvládne bez problémov spracovanie údajov pre autonómny systém jazdy NIO (NAD Autonomous Driving). Podľa predbežných informácií NAD od samého začiatku bude spĺňať tretí stupeň autonómie.

Cena

Inžinieri a obchodníci spoločnosti Nio urobili všetko pre to, aby kupujúci elektrických vozidiel trakčné batérie nepreplatili, ale prenajali si ich. Výhody sú hmatateľné: základná Nio ET7 so 70 kilowatthodinou batériou stojí 448 tisíc juanov (57 070,79 EUR) a s „prenajatou“ batériou – iba 378 tisíc juanov (48 153,48 EUR ). Mesačný poplatok za používanie batérií bude 980 juanov (124,84 EUR). Za 1 480 jüanov (188,54 EUR) si môžete prenajať výkonnejšiu batériu s výkonom 100 Wh.

Cena NIO ET7 so 70 kWh batériou bude stáť 448 000 juanov (57 070,79 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS), so 100 kWh batériou – 506 000 juanov (64 459,42 EUR). Cena modelu so 150 kWh batériou ešte nebola zverejnená. Automobil sa začne vyrábať koncom roka, prvé dodávky zákazníkom sa začnú v prvom štvrťroku 2022.

Zdroj: MeGoElectric

Zdroj:
motor