Nio ET9 – nová vlajková loď Nio nabitá špičkovými technológiami
Nová vlajková loď značky Nio bola predstavená dnes 12.12.2023 na Dni Nio (Nio Day) na tradičnom koncoročnom podujatí, kedy značka predstavuje svoje novinky a zámery do budúcna. Nio ET9 má takmer 700 koní, 120 kWh batériu, tri Lidary, zadné stolíky, mini chladničku a čip Nio, ktorý si výrobca elektromobilov sám vyvinul. Spoločnosť predstavila výkonnú vlajkovú loď v deň Nio 2023 a už je k dispozícii na predobjednávku za 800 000 juanov (101 729 eur). Dodávky sa začnú v prvom štvrťroku 2025.
Ako sa očakávalo, spoločnosť Nio chcela predviesť technologický pokrok svojho výskumu a vývoja, takže Nio ET9 je doslova nabitý novými technológiami. Predstavenie všetkých noviniek počas podujatia, ktoré moderoval generálny riaditeľ a zakladateľ William Li, trvalo viac ako hodinu a pol.
Nio ET9 je veľké 4-miestne sedadlo so zvýšeným profilom a karosériou typu fastback. Je to veľký elektromobil s dĺžkou 5324 mm, šírkou 2016 mm, výškou1620 mm a rázvorom 3250 mm. Kolesá sú 23″ a majú stredové kryty podobné Rolls-Royce, ktoré sa nehýbu, takže logo Nio je vždy viditeľné. V zadnej časti má auto aktívny spojler.
Auto je vybavené Sky Ride, inteligentným podvozkovým systémom Nio. Je vybavený podvozkom typu drive-by-wire, riadením zadných kolies s maximálnym uhlom natočenia 8,3 stupňa a plne aktívnym integrovaným hydraulickým odpružením. Riaditeľ spoločnosti, pán Li dodal, že najnovšie Porsche Panamera využíva neintegrované aktívne odpruženie, čo ukazuje, že Nio je s jeho Sky Ride už pokročilejšia generácia.
Nový elektrický sedan Nio ET9 má 900 V nabíjanie. Presnejšie povedané, architektúra 925 HV je podľa Nia prvá na svete. Podporuje tiež nabíjanie výkonom 600 kW a dosahuje špičkový nabíjací prúd 765A. Nio ET9 bude mať dva elektromotory. Vpredu je indukčný asynchrónny motor s výkonom 180 kW a vzadu je synchrónny s permanentným magnetom s výkonom 340 kW. Kombinovaný výkon sústavy elektromotorov je 520 kW alebo 697 k.
Kapacita batérie je 120 kWh a podľa spoločnosti má extrémne nízky vnútorný odpor. Má vlastné vyvinuté veľké valcové články 46105 s hustotou energie 292 Wh/kg a nabíjaním 5C. Batéria podporuje ultrarýchle nabíjanie a dokáže pridať dojazd 255 km za 5 minút nabíjania. Druhou alternatívou je využitie výmenníkovej stanice batérii a mať plne nabitú batériu už po 3 minútach. Počas tlačovej konferencie spoločnosť Nio nespomenula 150 kWh polopevnú batériu WeLion (SSB), takže očakávame, že ET9 bude dodávaný aj so štandardnými batériami NMC s tekutým elektrolytom ako ostatné EV od Nio. Spoločnosť tiež predtým oznámila, že 150 kWh batéria SSB nebude na predaj, ale je k dispozícii len na prenájom v rámci predplatného batérie ako služby (BaaS).
Interiér auta je orientovaný na jeho využitie ako manažérskeho vozidla pre úroveň „generálneho riaditeľa“. Centrálna ovládacia obrazovka má uhlopriečku 15,6″ a dve obrazovky pre cestujúcich vzadu majú uhlopriečku 14,6″. Na stredovej konzole, ktorá prechádza plynule od palubnej dosky až medzi zadných pasažierov, sa nachádza aj 8-palcová obrazovka určená pre cestujúcich vzadu.
Vozidlo je vybavené interne vyvinutým 5nm čipom určeným pre systém jazdnej asistencie ADAS spoločnosti Nio s názvom NX9031, ktorý spolupracuje s Qualcomm 8295 a tvorí superpočítačovú platformu, ktorú Nio nazýva ADAM 2.0. K dispozícii je tiež super snímací systém druhej generácie Aquila 2.0 a kabína je riadená operačným systémom SkyOS. Riadiace procesory auta zásobujú dátami mnohé senzory, pričom Nio ET9 má aj tri Lidary. Jeden je tradične v hornej časti predného skla, ako vo všetkých autách NT2 od Nio a dva na bokoch auta. Auto je vybavené digitálnymi spätnými zrkadlami.
Hlavnými konkurentmi v Číne sú BMW i7 a Mercedes-Benz EQS. Či dôstojným, posúďte na videu od CarForLife sami.
Zdroj: carnewschina