NIO Onvo L60 už schádza z výrobnej linky a odhalil aj detaily interiéru
Prvý sériovo vyrábaný Onvo L60 oficiálne zišiel z montážnej linky v závode Nio F2 v NeoPark, mesto Hefei, provincia Anhui. Spolu s týmto oznámením spoločnosť vydala aj množstvo oficiálnych obrázkov interiéru nového modelu. Očakáva sa, že dodávky začnú už koncom septembra 2024.
Onvo L60 je 12. model v rámci značky Nio, ktorý zdieľa výrobné zariadenia a procesy s hlavnou značkou Nio. Predtým, ako sa model začne dodávať, prešiel viac ako 5 000 testovacími procesmi na zabezpečenie kvality, povedal predstaviteľ značky. Onvo L60 má za sebou viac ako 6,77 milióna kilometrov testov, čo podľa značky ďaleko presahuje priemyselné štandardy.
Prvé sériové vozidlo modelu Onvo L60 má číslo 0000001, čo možno signalizuje nádej spoločnosti Nio, že model bude môcť v budúcnosti predať milión kusov.
Onvo L60 je umiestnené ako stredne veľké plne elektrické SUV s podporou rýchleho aj pomalého nabíjania, ako aj rýchlej výmeny batérií na výmenníkových staniciach batérii spoločnosti Nio. Vozidlo bolo koncipované ako priamy konkurent Tesle Model Y. Spoločnosť Nio spustila predpredaj Onvo L60 15. mája 2024 za 219 900 juanov (28 037 eur).
Exteriér Onvo L60 je už nejaký čas odhalený a sleduje bežný dizajnový jazyk elektrických SUV s tvarom karosérie pripomínajúcim kupé a skrytými kľučkami dverí. Vozidlo je vybavené zadnými dverami v štýle hatchbacku a miernym spojlerom. Onvo L60 meria 4828 mm na dĺžku, 1930 mm na šírku, 1616 mm na výšku, s rázvorom 2950 mm. Pre bližšiu predstavu našincom o veľkosti auta, Onvo L60 je tvarovo a rozmerovo veľmi podobné modelu BMW X4 ( presnejšie, Onvo L60 je o 77 mm dlhšie, o 12 mm širšie a o 5 mm nižšie ako model BMW X4).
Vozidlo je postavené na 900V platformovej architektúre a podľa MIIT je v súčasnosti registrované iba s batériou s kapacitou 60,6 kWh . Jednomotorová verzia s pohonom zadných kolies (RWD) je vybavená motorom s výkonom 240 kW a dojazdom 555 až 525 km podľa testovacej metodiky CLTC. Variant s pohonom všetkých kolies (4WD) má 100 kW e-motor na prednej náprave a 240 kW na zadnej náprave s dojazdom od 525 do 501 km CLTC.
Onvo L60 bude vybavené riešením asistovanej jazdy založeným na kamerovej vízii od spoločnosti Nio a pilotnou asistenciou NOA. Vozidlo má 30 hardvérových komponentov pre asistovanú jazdu vrátane 4D zobrazovacieho radaru, siedmich 8-megapixelových kamier, štyroch kamier s priestorovým výhľadom a 12 ultrazvukových radarov. 4D radar a 8-megapixelové kamery majú dosah detekcie dopredu až 370 metrov, respektíve 687 metrov.
Keďže sa Onvo L60 začína sériovo vyrábať, jeho interiér už nemôže byť ďalej tajomstvom. Onvo nazýva interiér kabíny ako „Urban Oasis – mestská oáza“. Interiér je vybavený deleným ambientným osvetlením so 16 prednastavenými témami, 1000W zvukovým systémom vyvinutý spoločnosťou Onvo s názvom „Onvo Sound“ a priestorovým zvukom 7.1.4 Dolby Atmos. Dizajn interiéru modelu Onvo L60 sa zjavne inšpiroval elektromobilmi Tesla Model 3 a Model Y s riešením bez tradičnej prístrojovej dosky a bez akýchkoľvek fyzických tlačidiel. Či je to dobré riešenie, nech si odpovie každý za seba, ale mnohí motoristi by určite privítali viacej konzervativizmu aspoň s nejakými fyzickými tlačidlami.
Stredová konzola je vybavená 17,3-palcovým 3K displejom. Zdá sa, že na vrchu volantu je malý displej, ktorý sa pravdepodobne používa ako rýchlomer, alebo na sledovanie únavy vodiča. Nio potvrdilo funkcie ako 13-palcový HUD pred vodičom auta, operačný systém Nio SkyOS a konektivitu so zariadeniami, ako je Nintendo Switch. Onvo L60 tiež ponúka komfortné sedadlá vyvinuté spoločnosťou Nio, pričom operadlá predných sedadiel sa dajú úplne sklopiť. Zadné sedadlá sú navyše vybavené 8-palcovou obrazovkou ovládania multimediálnej zábavy.
Onvo plánuje do konca roka 2024 otvoriť 200 obchodov po celej Číne. Očakáva sa, že vozidlo bude plne integrované so servisnou sieťou spoločnosti Nio vrátane staníc na výmenu batérií 3.0 a 4.0 . Cenový rozsah a funkcie modelu Onvo L60 priamo konkurujú modelom Tesla Model Y a XPeng G6.
Zdroj: bmw, carnewschina