NIO predstavilo 100kWh batériu pre EV
Čínska automobilová spoločnosť NIO oznámila uvedenie 100 kWh batérie pre svoje elektrické vozidlá, ktorá doplní ponuku úložných zariadení s výkonom 70 a 84 kWh. A toto je už úroveň elektromobilov Tesla a popredných výrobcov automobilov, ktorí ešte len skúmajú trh s elektrickými vozidlami. NIO chce ale získať verných fanúšikov nielen pekným číslom.
Medzi najvýznamnejšie míľniky vývoja v oblasti „batériového inžinierstva“ možno považovať prechod výrobcov batérii na články NCM 811 (nikel, kobalt, mangán v pomere 8: 1: 1). Takéto riešenie zvýšilo energetickú hustotu súpravy batérií až na 170 Wh / kg (v prípade batérii NIO , pričom Tesla tvrdí že dosiahla energetickú hustotu 168 Wh / kg). Zároveň sa znížila potreba drahého kobaltu a zvýšil sa podiel „lacného“ niklu (výrobcovia batérií išli zhruba touto cestou: NCM 111, 523, 424, 622).
Hoci aktuálne ceny chemických prvkov sa môžu meniť a potreby trhu je ťažké odhadnúť, približný cenový pomer medzi prvkami NCM je 5: 25: 1 jednotiek ceny na jednotku hmotnosti. To znamená, že cena bude každý rok klesať iba vďaka novým výrobcom a zmenám v technológii batérií. A pri rovnakom systematickom zvyšovaní energetickej hustoty batérie (v blízkej budúcnosti plánujú dosiahnuť 300 Wh / kg, čo zníži rozmery a hmotnosť pohonu), môžeme skutočne mať onedlho zaujímavú elektromobilnú budúcnosť.
Pri vývoji najnovšej batérie spoločnosti NIO bolo zaregistrovaných viac než 300 patentov. Vysokonapäťová batéria s výkonom 100 kWh má technológiu CTP („cell to pack“, vyvinutá ďalšou čínskou spoločnosťou CATL). Toto riešenie umožňuje hustejšiu inštaláciu všetkých prvkov a zároveň zvyšuje parameter „kWh / kg“ o 37%. Spoločnosť vylepšila termostatický systém medzi článkami a modulmi batérie, ktorý by mal eliminovať miestne prehriatie.
Vysoká unifikácia a integrácia komponentov do konštrukcie batérie zjednodušuje výrobu o 40% a zlepšuje využitie priestoru – batéria je o 19,8% kompaktnejšia.
Batéria je prispôsobená na použitie v akejkoľvek zemepisnej šírke vďaka dodanému klimatizačnému systému, ktorý zlepšuje výkon a predlžuje jej životnosť.
BMS ( riadiaci systém batérií) je vždy pripojený ku „cloudu“ výrobcu, čo umožní on-line inteligentnú konfiguráciu parametrov v závislosti od prevádzkových podmienok.
Vozidlá NIO s takouto batériou môžu teraz v cykle NEDC najazdiť až 615 km.
Spoločnosť NIO už začala inštalovať takúto batériu na výrobných linkách svojich elektrických vozidiel.
NIO predstavila aj zaujímavú službu pre svojich zákazníkov. Službu Batéria s výmenou si môžete kúpiť pre svoj elektromobil, ale môžete si ju objednať aj za predplatné – BaaS (výmena sa vykonáva na automatizovaných výmenných staniciach).