NIO predstavilo 100kWh batériu pre EV

Čínska automobilová spoločnosť NIO oznámila uvedenie 100 kWh batérie pre svoje elektrické vozidlá, ktorá doplní ponuku úložných zariadení s výkonom 70 a 84 kWh. A toto je už úroveň elektromobilov Tesla a popredných výrobcov automobilov, ktorí ešte len skúmajú trh s elektrickými vozidlami. NIO chce ale získať verných fanúšikov nielen pekným číslom.

Dynamika vývoja batérií NIO. Všetky 3 batérie sú navzájom zameniteľné na všetkých vozidlách NIO.

Medzi najvýznamnejšie míľniky vývoja v oblasti „batériového inžinierstva“ možno považovať prechod výrobcov batérii na články NCM 811 (nikel, kobalt, mangán v pomere 8: 1: 1). Takéto riešenie zvýšilo energetickú hustotu súpravy batérií až na 170 Wh / kg (v prípade batérii NIO , pričom Tesla tvrdí že dosiahla energetickú hustotu  168 Wh / kg). Zároveň sa znížila potreba drahého kobaltu a zvýšil sa podiel „lacného“ niklu (výrobcovia batérií išli zhruba touto cestou: NCM 111, 523, 424, 622).

Najväčší predstaviteľ  automobilky – NIO ES8

Hoci aktuálne ceny chemických prvkov sa môžu meniť a potreby trhu je ťažké odhadnúť, približný cenový pomer medzi prvkami  NCM je 5: 25: 1 jednotiek ceny  na jednotku hmotnosti. To znamená, že cena bude každý rok klesať iba vďaka novým výrobcom a zmenám v technológii batérií. A pri rovnakom systematickom zvyšovaní energetickej hustoty batérie (v blízkej budúcnosti plánujú dosiahnuť 300 Wh / kg, čo zníži rozmery a hmotnosť pohonu), môžeme skutočne mať onedlho zaujímavú elektromobilnú budúcnosť.

Plánovaný harmonogram znižovania jednotkovej ceny batérií. Analýza je z januára roku 2018, ale už teraz vidíme, že plán 109 $ / kWh do roku 2025 je dokonca prekročený, pretože teraz majú veľkí výrobcovia cenu okolo 100 dolárov / kWh
Platforma pre elektromobil NIO EC6

Pri vývoji najnovšej batérie spoločnosti NIO bolo zaregistrovaných viac než 300 patentov. Vysokonapäťová batéria s výkonom 100 kWh má technológiu CTP („cell to pack“, vyvinutá ďalšou čínskou spoločnosťou CATL). Toto riešenie umožňuje hustejšiu inštaláciu všetkých prvkov a zároveň zvyšuje parameter „kWh / kg“ o 37%. Spoločnosť vylepšila termostatický systém medzi článkami a modulmi batérie, ktorý by mal eliminovať miestne prehriatie.

Vysoká unifikácia  a integrácia komponentov do konštrukcie batérie zjednodušuje výrobu o 40% a zlepšuje využitie priestoru – batéria je o 19,8% kompaktnejšia.

Batéria je prispôsobená na použitie v akejkoľvek zemepisnej šírke vďaka dodanému klimatizačnému systému, ktorý zlepšuje výkon a predlžuje jej životnosť.

NIO ES6

BMS ( riadiaci systém  batérií) je vždy pripojený ku „cloudu“ výrobcu, čo umožní on-line inteligentnú konfiguráciu parametrov v závislosti od prevádzkových podmienok.

Vozidlá NIO s takouto batériou môžu teraz v cykle NEDC najazdiť až 615 km.

NIO EC6

Spoločnosť NIO už začala inštalovať takúto batériu na výrobných linkách svojich elektrických vozidiel.

Power Swap station od NIO umožňujú výmenu batérii elektromobilu do 3 minút

NIO predstavila aj zaujímavú službu pre svojich zákazníkov. Službu  Batéria s výmenou si môžete kúpiť pre svoj elektromobil, ale môžete si ju objednať aj za predplatné – BaaS (výmena sa vykonáva na automatizovaných výmenných staniciach).

Power Swap stations  – Stanice na výmenu energie pre rýchlu výmenu batérie a koncepcia Baas spoločnosti NIO
NIO ES6 predstavenie a výroba