Nio uvádza značku Firefly a prvý model príde na európsky trh v apríli 2025
Spoločnosť Nio pripravila pre svojich priaznivcov pod vianočný stromček hneď dva darčeky. Tým prvým bol luxusný, technológiami nabitý elektrický sedan Nio ET9, ktorého technické špecifikácie už dopodrobna poznáme. Nemenej dôležitý bude ale aj druhý darček, ktorý nám svoje detaily začína odkrývať len postupne. Na podujatí Nio Day 2024, ktoré sa konalo pred týždňom, spoločnosť Nio predstavila nielen nový model, ale aj novú značku, ktorú chce zacieliť na mladšiu klientelu a aj európskeho zákazníka.
Nio predstavilo prvý elektromobil pod novou značkou Firefly. Kompaktný elektrický atchback nesie názov Firefly, rovnako ako samotná značka. Predobjednávky na Firefly začali v Číne za 148 800 juanov (približne 19 623 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Firefly EV, rovnako ako všetky vozidlá Nio, bude mať vymeniteľné batérie. Nebolo však zverejnené, či cena predobjednávky zahŕňa batériu alebo nie. CarNewsChina očakáva, že cena pravdepodobne zodpovedá verzii s batériou.
Dizajnérom prvého modelu Firefly je Kris Tomasson, senior viceprezident dizajnu v spoločnosti Nio, ktorý filozofiu dizajnu tohto modelu nazval Vivid, Thoughtful a Solid. Spoločnosť Nio pri uvedení prvého modelu Firefly zahrala určitú hru vabank, keďže prišla z dizajnom auta, ktoré sa určite nebude páčiť každému. Či sa dizajnom trafili do cieľovej skupiny mladých zákazníkov, ukáže čas. Technickú výbavu modelu nepoznáme, ale od značky Nio môžeme očakávať veľmi pokročilé riešenia.
Hlavným dizajnovým prvkom exteriéru EV je trojica kruhových svetiel s čiernou šrafovanou mriežkou prednej masky. Vozidlo má krátku prednú kapotu a široký C stĺpik, ktorý plynule prechádza do strechy. Polomer otáčania EV je iba 4,7 metra, čo je podľa Nia vhodné pre úzke európske ulice. Podporuje tiež parkovanie podľa všetkých scenárov. Napriek tomu, že ide o malé EV, má predný kufor, ktorý pojme 92 litrov. Maximálna kapacita kufra je cez 1 250 litrov.
Firefly EV sa môže pochváliť päťhviezdičkovým hodnotením bezpečnosti (štandard C-NCAP 2024). Štruktúru jeho karosérie tvorí 83,4 % vysokopevnostná oceľ. Výsledkom je, že jeho torzná tuhosť dosahuje 35 700 Nm/stupeň, čo je podľa Nio najvyššia hodnota v kategórii tohto auta. Model Firefly má štandardne deväť airbagov, čo je v tejto kategórii vzácnosť a systém jazdnej asistencie ADAS. Viac podrobností však p. Li neposkytol.
Firefly bude konkurovať vozidlám Mini, Smart a Volkswagen ID.3. Uvedenie na trh v Európe je oficiálne neznáme, ale Li počas prezentácie zdôraznil, že Firefly je globálne elektrické vozidlo. William Li, zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Nio, povedal, že Firefly je menší ako vozidlo Smart a inteligentnejší ako Mini.
Program Firefly bol spustený asi pred dvoma rokmi, keď dovozné clo Európskej únie na BEV z Číny bolo len 10 percent. Značka Firefly sa od samého začiatku zamerala na globálny trh a Nio pôvodne plánovalo uvedenie prvého modelu podznačky najskôr v Európe, ale zmenilo svoju stratégiu. Daniel Jin, prezident podznačky Nio, začiatkom tohto týždňa v rozhovore pre miestne médiá povedal, že model Firefly by mohol byť uvedený na trh v Európe o štvrt roka neskôr ako v Číne .
Dodatočné tarify EÚ, ktoré vstúpili do platnosti 30. októbra , zahmlili vyhliadky značky v Európe, ale p. Jin verí, že aj tak bude Firefly v Európe stále konkurencieschopný. Čínski výrobcovia elektromobilov čelia rôznym sadzbám dodatočných ciel v EÚ, od 7,8 percenta pre Tesly vyrobené v Číne , až po 35,3 percenta pre SAIC Motor. Spoločnosť Nio a niektorí z jej ďalších miestnych partnerov čelia dodatočným clám vo výške 20,7 percenta, ktoré sú uplatňované navyše k pôvodným 10 percentám.
Vedenie Firefly už predtým naznačilo, že značka bude predstavená v Európe v Q1 2025, po ktorej bude nasledovať Latinská Amerika a juhovýchodná Ázia. Generálny riaditeľ spoločnosti Nio, p. William Li, počas konferencie Nio Day v Guangzhou povedal, že Firefly EV bude oficiálne uvedený na trh v apríli 2025.
Zdroj: cnevpost