Obnovené Nio ET7 s polotuhou batériou dosiahlo v testovaní dojazd 1 070 km

Vývoj v oblasti batérii pre elektrické vozidlá ide míľovými krokmi dopredu. V posledných mesiacoch niekoľko čínskych výrobcov áut a batérii uviedlo na trh riešenia umožňujúce dosiahnuť dojazd na jedno nabitie na hranici 1000km. Samozrejme, pri ideálnych teplotných podmienkach a viac-menej po rovinatých úsekoch ciest, ale na druhej strane, za reálnej premávky na cestách, ktoré sú v Číne preplnené množstvom vozidiel, pri dosiahnutí pomerne vysokej priemernej rýchlosti a normálne využívaných spotrebičoch vozidla. Obrovský posun, ktorý batériové technológie učinili za posledné roky už nikto nemôže poprieť.

Spoločnosť Nio so sídlom v Šanghaji vykonala test dojazdu 16. apríla 2024 na troch rôznych trasách s dosiahnutým dojazdom 1 070 km, 1 062 km a 1 046 km. Nio ET7 dosiahol najvyššie skóre na trase medzi Kunmingom a Zhanjiangom a dosiahol dojazd 1 070 km . Priemerná spotreba energie bola 12,7 kWh/100 km. Celkovo bolo s pokročilou navigáciou Navigate on Pilot Plus (NOP+) najazdených 757 km, čo predstavuje 70,7 % trasy. Bola to aj trasa s najpriateľskejšou nadmorskou výškou.

Druhá najúspešnejšia trasa bola medzi Pekingom a Che-fejom , kde sa nachádzajú továrne Nio. ET7 dosiahol dojazd 1 062 km so spotrebou energie 13,0 kWh/100 km. S použitím NOP+ bolo najazdených 429 km , čo predstavuje 40,3 % trasy.

Najmenej úspešná trasa bola medzi centrálou NioŠanghaji a Xiamenom , kde ET7 dosiahol dojazd 1 046 km s priemernou spotrebou energie 13,3 kWh/100 km. Bola to tiež trasa, kde sa najviac jazdilo manuálne, pričom NOP+ sa jazdilo len 394 km , čo predstavuje 37,6 % trasy.

KunmingPekingŠanghaj
Vzdialenosť1070 km1062 km1046 km
Spotreba na 100 km12,7 kWh13 kWh13,3 kWh
NOP+757 km429 km394 km
Podiel NOP+70,7 %40,3 %37,6 %
Čas jazdy12,8 hodiny13,2 hodiny13,1 hodiny
Priemerná rýchlosť83.7 km/h80.5 km/h79.9 km/h
Najvyššia rýchlosť118 km/h110 km/h120 km/h
Teplota15,5-30 °C15,5-30 °C18,5-29,5 °C
Zmena nadmorskej výšky-1875 m34 m-3 m

Už v decembri minulého roku William Li, generálny riaditeľ spoločnosti Niovykonal prvý verejný test Nio ET7 so 150 kWh polotuhou-SSB batériou . Li vysielal naživo 14-hodinovú cestu zo Šanghaja do Xiamenu, pričom dosiahol dojazd 1 044 km so zostávajúcimi 3 % kapacity batérie. V tomto bode sa však Li rozhodol zaparkovať v servisnej oblasti Longjudong a ukončiť test.

Nio oznámilo, že 150 kWh polotuhá batéria -SSB (semi solid battery)  balíček bude zatiaľ dostupná iba v rámci služby rýchlej výmeny batérii BaaS (Battery as a Service), kde si používatelia kupujú auto bez batérie a platia mesačný poplatok za prenájom batérie od Nio. Polotuhé batérie -SSB budú dodané na  prvé výmenníkové stanice v máji alebo júni 2024 a používatelia si ju môžu vymeniť do svojho vozidla počas 3 minút.

Polotuhé 150 kWh SSB batérie vyrába spoločnosť Welion New Energy Technology so sídlom v Pekingu. Energetická hustota jej článku je 360 ​​Wh/kg a pri celej batérii je 260 Wh/kg. Podľa WeLion je chladiaci systém batérie šesťkrát účinnejší ako majú  bežné batérie. 150 kWh SSB batéria váži 676 kg, čo je len o 20 kg viac ako 100 kWh akumulátor Nio. Pre porovnanie, 135,5 kWh LFP batéria od BYD váži až o 227 kg viac – 903 kg .

Čínsky výrobca elektrických vozidiel Nio spustil slepý predpredaj elektrického  sedanu Nio ET7 modelového radu 2024 . Zákazníci si môžu urobiť rezerváciu za 5 000 juanov (690 USD). Konečné ceny nového ET7 budú oznámené na autosalóne v Pekingu 25. apríla a prvé dodávky zákazníkom  sú naplánované na 30. apríla 2024.

Obnovené Nio ET7 dostalo niekoľko aktualizácií. Má novú striebornú farbu karosérie a nové kolesá rozmeru R21. Jeho vonkajšie rozmery zostali rovnaké ako mal pôvodný model: dĺžka  5101 mm, šírka 1987 mm, výška 1509 mm a rázvor 3060 mm. Pohonná jednotka modelu Nio ET7 zostala nezmenená s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies 4WD. Elektrický sedan ponúka  na výber tri možnosti kapacity batérie: 75 kWh, 100 kWh a 150 kWh. Posledný variantom je polotuhá batéria, ktorá  bude zatiaľ  k dispozícii len ako služba na staniciach rýchlej výmeny batérie.

Hlavné zmeny modelu ET7  2024 roku  sú v kabíne. Nový model má nové sedadlá, viac mäkkých materiálov a ďalšie dve 14,5-palcové prídavné obrazovky OLED s rozlíšením 3K pre cestujúcich na druhom rade sedadiel.

Ďalšou zmenou obnoveného Nio ET7 je nový akustický systém so špičkovým výkonom 2230 W. Multimediálny systém poháňa čip Snapdragon 8295 od Qualcommu.

Pripomenieme, že Nio ET7 bol uvedený na trh koncom roka 2021 s cenovým rozpätím 428 000 – 506 800 juanov (55 484 65 700 eur).

Zdroj: carnewschina