Onvo L60 – elektrické SUV-kupé od Nio začína v predpredaji za 28 116 eur

Spoločnosť Nio sa dlho chystala uviesť na trh vysoko konkurenčný produkt, ktorý by mal dobrý potenciál narušiť obrovský predajný úspech elektrického vozidla spoločnosti Teslamodelu Y, ktorý sa stal najpredávanejším modelom auta na svete. Podľa toho, čo po tak dôkladnej príprave uzrelo svetlo sveta z vývojových laboratórii Nio, svedčí o nie nadarmo vyhodených peniazoch a stratenom čase.  15. mája  2024 spoločnosť Nio uviedla na trh svoju značku Onvo, určenú pre masový trh. Značka je umiestnená pod materskou značkou Nio a zameriava sa na mladé rodiny. Názov Onvo je skratkou slov „On Voyage“ . Dodávky modelu začnú už v septembri 2024, pričom jeho predpredaj sa začal 15. mája 2024 za cenu 219 900 juanov (približne 28 116 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).

Prvým modelom novej značky sa stal Onvo L60. Vozidlo je plne elektrické SUV-fastback a počas oficiálneho uvedenia ho Nio výrazne porovnávalo s Tesla Model Y vo všetkých aspektoch. Dizajnéri vynikajúco zapracovali na aerodynamike auta i jeho pohonnej jednotke, v dôsledku čoho spotreba energie  Onvo L60 je iba 12,1 kWh/100 km (v testovacích podmienkach CLTC), čo je lepšie ako spotreba Modelu Y, ktorá je 12,5 kWh/100 km (za rovnakých podmienok CLTC), tvrdí Nio. Koeficient odporu vzduchu je výborných 0,229 Cd pri rýchlosti 120 km/h.

“Od prvého dňa vývoja vozidla sme uprednostnili nízku spotrebu energie,” povedal prezident Onvo Alan Ai (Ai Tiecheng) pred uvedením na trh. Ai je bývalý generálny riaditeľ WeWork China a viceprezident marketingu v Disney, ktorý sa pripojil k Nio v januári 2021 a vytvoril tím interne nazývaný Alps, čo bolo kódové meno spoločnosti Onvo. Onvo L60 vytvoril bývalý dizajnér Bentley Raul Pires , vedúci dizajnu Nio, ktorý strávil viac ako 20 rokov v koncerne Volkswagen.

Nio Onvo L60 je SUV strednej triedy s dĺžkou 4828 mm, šírkou 1930 mm, výškou 1616 mm a rázvorom 2950 mm. Pre porovnanie, Tesla Model Y je o niečo menšia, s rozmermi 4750/1921/1624 mm a rázvorom 2890 mm. SUV od Tesly začína v Číne na 249 900 juanov (34 600 USD) za 60 kWh variant, ktorý má podľa CLTC dojazd 554 km. „Predpredajová cena Onvo L60 je o 30 000 juanov (3 836 eur) nižšia ako u Tesly model Y,“ povedal Alan Ai počas predstavenia.

Onvo L60 bude k dispozícii v troch variantoch dojazdu:

  • Štandardný dojazd 555 km
  • Veľký dojazd 730 km
  • Extra dlhý dojazd s viac ako 1 000 km

EV bude obsahovať akumulátory s kapacitou 60 kWh, 90 kWh, alebo  150 kWh. Najvýkonnejšia 150 kWh batéria je polopevná batéria od WeLion, ktorú je možné zameniť do auta na výmennej stanici, ale nie je možné ju zakúpiť. Onvo L60 900V architektúru , takže predpokladáme veľmi rýchle nabíjanie.

Onvo L60 je vybavený jedným čipom Nvidia Orin X, ktorý má výpočtový výkon 254 TOPS a sedem 8-megapixelových kamier s vysokým rozlíšením. Na rozdiel od systému asistovaného riadenia modelov Nio, ktorý využíva kamery a riešenie LiDAR, model Onvo L60 už nemá LiDAR v prednej časti strechy vozidla, ale zachováva kamery na oboch stranách strechy. Nová L60 dostala 4D zobrazovací radar, ktorý súčasné modely Nio nemajú, ktoré by mali lepšie rozpoznávať prekážky ako kamery. Výrobca tohto 4D zobrazovacieho radaru s označením SFR-2K – je miestny startup SinPro. 4D zobrazovací radar SFR-2K bude štandardom na všetkých modeloch postavených na platforme NT 3.0 spoločnosti Nio, uviedla spoločnosť SinPro v dnešnom vyhlásení a dodala, že okrem Onvo L60 tento komponent dostane aj Nio ET9.

.  

Interiér nebol oficiálne predstavený, ale vieme, že kabíne bude dominovať veľká 17,2″ centrálna ovládacia obrazovka s tenkými rámikmi, široká len 5,35 mm s rozlíšením 3k. Pomer obrazovky k celkovému rozmeru je 91,5 %. Vozidlo nebude žiadny LCD prístrojový panel pred vodičom a namiesto toho dostane 13-palcový head-up displej (HUD). Zadné sedadlá môžu byť vybavené 8″ obrazovkami multimediálneho systému. To všetko riadi nový softvér Onvo OS v kabíne. Zaujímavé je, že predné sedadlá môžu byť úplne spustené a vytvoriť tak jednu veľkú posteľ na spanie.

Tri obrazovky interiéru Onvo L60 : 13″ HUD, 17,2″ centrálna LCD obrazovka, 8″ zadná LCD obrazovka

Onvo sa veľa zameriava na priestrannosť, keďže auto nie je určené len pre Čínu, ale aj na svetové trhy kde sa dostane v 4. štvrťroku, pričom Európa bude jeho prvým zahraničným trhom. Sedadlá sú interne vyvinuté a vyrobené z materiálu, ktorý Onvo nazýva Caretech. Tento materiál  prešiel certifikáciou OEKO-TEX 100 pre matky a dojčatá úrovne 1, takže  je podľa Onvo šetrný k pokožke, nealergický a antibakteriálny.

čiastočný pohľad na interiér L60

Počas predstavenia kládlo  Nio veľký dôraz na to, ako je model L60 vo vnútri priestranný, hlavne v porovnaní s Teslou model Y. Dizajnéri Onvo však odviedli skvelú prácu, pokiaľ ide o flexibilitu interiéru. Predné sedadlá sa dajú úplne sklopiť, čím vznikne priestor, ktorý Onvo nazýva Video miestnosť. Môžete si jednoducho sadnúť na zadné sedadlá, položiť nohy na predné sedadlá ako na gauči v obývačke a sledovať filmy na prednej obrazovke.

Onvo v usporiadaní Video miestnosť

Zadné sedadlá sa dajú tiež sklopiť. Onvo to nazýva Camping king room. Môžete naň položiť vzduchový matrac s rozmermi 2,3 metra x 1,4 metra a podľa marketingových materiálov Onvo by mal byť dostatočne pohodlný na spanie pre trojčlennú rodinu.

Onvo to nazýva Camping king room

Autá Onvo budú podporovať výmenu batérií a sú kompatibilné s výmennými stanicami Nio. Nie však všetky – Onvo bude kompatibilné len s výmennými stanicami tretej a štvrtej generácie. Nio má v súčasnosti približne 2 400 výmenných staníc, z ktorých 1 000 je tretej a štvrtej generácie, ktoré môžu používať autá Onvo v Číne.

Onvo plánuje predávať svoje prvé elektrické vozidlo L60 asi o 50 000 juanov (6 375 eur) lacnejšie vo verzii s predplatnou batériou, uviedli zdroje oboznámené s touto záležitosťou pre CarNewsChina. Onvo L60 s predplatným BaaS (battery-as-a-service) by začínalo na 169 000 juanov ( približne 21 547 eur).

Všetky súčasné modely Nio sa dajú kúpiť o 70 000 juanov (8 925 eur) lacnejšie bez batérie. Podľa podmienok BaaS si zákazník môže predplatiť zmluvu na batériu za 728 juanov (93 eur) mesačne. Základná batéria pre automobily Nio má kapacitu 75 kWh s chémiou NMC dodávanou spoločnosťou CATL. Agentúra Reuters predtým uviedla , že Onvo bude používať lacnejšie batérie typu  LFP Blade od BYD a že základná batéria bude mať kapacitu 60 kWh. Nio oficiálne potvrdilo, že najnižší dojazd modelu  L60 je 555 km v testovacích podmienkach CLTC.

Použitie lacnejšej batérie LFP od BYD pomôže znížiť celkové náklady na vozidlá vrátane batérie. Pri lacnejšej batérii však bude percentuálny rozdiel medzi autom s batériou a autom s BaaS menej významný pre vozidlá Onvo v porovnaní s vozidlami s odznakom Nio. Vozidlá Onvo budú kompatibilné s 3., 4. a vyššou generáciou výmenníkových  staníc batérii, čo znamená, že pre značku Onvo je dostupných približne 1000 výmenníkových staníc. Spoločnosť Nio k dnešnému dňu prevádzkuje v Číne celkovo 2 415 swap staníc.

V Číne si zákazníci môžu vymieňať batérie bez ohľadu na to, či sú predplatiteľom BaaS alebo batériu vlastnia. V Európe však môžu vymieňať batérie iba majitelia Nio s BaaS, pretože stanice Power Swap Station (PSS) sú nedostupné pre používateľov, ktorí si kúpili batériu do vlastníctva.

Onvo L60 bude v Číne konkurovať modelom Tesla Model Y, Toyota Rav4, Xpeng G6BYD Sea Lion 07 . EV sa začne dodávať v septembri 2024, keď bude odhalená hnacia sústava a ostatné kľúčové špecifikácie. Predstaviteľ Nio uviedol, že Onvo bude globálne spustené koncom roka 2024 a jeho prvou predajnou zastávkou bude s najväčšou pravdepodobnosťou Európska únia.

Zdroj: carnewschina, cnevpost, onvo