Opel Mokka-e – káva plná chuti a sviežosti
Kým prvú generáciu Mokky jeden motoristický novinár ohodnotil slovami: „ príliš drahá nemecká káva“ , druhá generácia, ktorá len v týchto dňoch bola postupne odhalená, má plné právo na dovetok: „ káva plná chuti a sviežosti“.
Svadba z rozumu v podaní tradičného nemeckého výrobcu áut Opel a francúzskeho PSA, priniesla do plodu ich spolupráce to najlepšie z oboch rodičov. Druhú generáciu Mokky trochu sploštili, rozšírili a skrátili, no hlavne jej vdýchli moderné a žiadané črty, na ktoré dnešný svet „letí“. No čo je podstatné, v duchu doby do nej vložili osvedčené elektrické srdce, ktoré dalo jej tvorcom plné právo na zelenú štylistiku úvodných prezentačných fotografií.
Nový Opel Mokka v duchu tradície posledných koncernových modelov, bude palivovo univerzálny a okrem elektrickej verzie, bude vybavený aj klasickými benzínovými a vznetovými motormi.
Druhá generácia modelu Opel Mokka bude prvou z produkčných modelov, ktorá bude navrhnutá v novom koncepte dizajnu Opel Vizor. Jeho charakteristickou črtou sú svetlomety kombinované s chromovaným lemom prechádzajúcej do mriežky chladiča.
Francúzske gény sa pretavili aj do novátorského farebného výrazu modelu. Nielen stĺpiky karosérie a strecha sú maľované v inej farbe, ale aj predná kapota a mriežka chladiča. Štýl navyše dopĺňajú neštandardné detaily karosérie s plastovými prvkami na dverách a voliteľné 18-palcové zliatinové disky.
Technické charakteristiky
Elektrický crossover Opel Mokka-e sa svojimi rozmermi (dĺžka: 4 150 mm, rázvor: 2 557 mm) radí do segmentu B. Batožinový priestor sa mierne zmenšil, no ponúka použiteľných 350 litrov. Auto je postavené na koncernovej platforme PSA e-CMP, ktorú budú využívať aj modely Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Peugeot e-2008, DS3 Crossback E-Tense a Citroen e-C4. Použitie francúzskej platformy je CMP / e-CMP, predpokladá pohon iba prednej nápravy. Pritom torzná tuhosť karosérie sa zvýšila o 30 percent a pohotovostná hmotnosť sa znížila o 120 kilogramov oproti predchádzajúcej generácii auta.
Elektrická pohonná jednotka ponúkne výkon 100 kW, krútiaci moment 260 Nm, batériu s kapacitou 50 kWh. Model má zabudovanú podporu DC rýchlonabíjania do výkonu 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Ak máte čas na pomalšie a k batérii šetrnejšie AC nabíjanie, tak vozidlo je možné nabiť aj z jednofázovej, či trojfázovej nabíjacej stanice cez zabudovanú 11 kW nabíjačku. Čo sa týka „predbežného“ dojazdu, ten podľa výrobcu dosahuje hodnotu 322 km (WLTP), čo je o niečo viac ako v prípade koncernových SUV/crossover modelov Peugeot e-2008 (310 km WLTP) a DS 3 Crossback E-Tense (300 km WLTP). Maximálna rýchlosť Opel Mokka-e je elektronicky obmedzená na 150 km/h.
Interiér a výbava
Opel Mokka je navrhnutý v súlade s modernou filozofiou „digitálnej revolúcie“. V interiéri nájdeme 2 veľké spojené displeje – 12″ (digitálna prístrojová doska vodiča) + 10″ (centrálny displej infotainmentu). Do výbavy modelu Opel ponúka aj rad moderných jazdných asistentov, ako sú: systém riadenia jazdného pruhu, adaptívny tempomat, systém rozpoznávania dopravných značiek, či nadštandardné 14-prvkové „matrix“ svetlomety IntelliLux LED. Najlepšie verzie majú mať kamery kruhového obzoru. Predný panel poskytuje vodičovi všetky potrebné informácie a ovládacie prvky sľubujú, že budú používané intuitívne.
Tvorcovia Mokky rozumne nezavrhli ani klasické ovládače niektorých funkcii: ovládanie klimatizácie a tlačidlá na vyhrievanie sedadla sú analogické, tak isto ako aj ovládanie informačného komplexu. Volič režimu jazdy je navrhnutý vo forme klávesnice.
Nový Opel Mokka sa začne vyrábať v štvrtom štvrťroku 2020; predaj modelu na európskom trhu sa očakáva začiatkom roku 2021. Ak automobilka prekvapí tak príjemne aj cenou ako nás potešila obrázkami, o úspech modelu bude mať postarané.
Zdroj:
autoreview